2017-08-21, 20:01
Medlem
Bör man åtminstone inte kunna utesluta drunkning om lungorna är intakta? Nu vet jag inte vad han påstått om händelseförloppet i förhören dock
Citera
2017-08-21, 20:02
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Hon har simmat dit. Hon lever.

På en tidigare karta visade märkningen innanför vallen, detta var fel eftersom liket hittades utanför vallen ,som jag trodde var en väg.
Citera
2017-08-21, 20:04
Medlem
Det verkar som man hittat kroppen utanför Sövang på Amager.

Om kroppen är KW så verkar det som PM dumpat den strax innan han kör in i Kögebukten. Tror inte hon varit nertyngd men blöta kläder är också en tyngd och drar ner kroppen. Sen har hon drivit lite fram och tillbaka. Men efter som strömmen mestadels är nordlig i området så hamnar kroppen förr eller senare på Amagers södra strand.
Citera
2017-08-21, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Jo där är jag med, men hur hamnade kroppen där ?
På kartan ser det ju inte ut som om kroppen flutit dit, utan snarare fraktats dit.
Har jag fel ?
Personerna som hittade kroppen eller polisens tekniker lär ju ha tagit upp den ur vattnet. Uppgifterna är att kroppen hittades i vattnet och inte på land.
Citera
2017-08-21, 20:06
Medlem
schtaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Är det jag som är dum eller hur menar du kroppen skulle kunna få med sig betongblocken upp?

Förruttnelse processen i kroppen, som skapar gaser i köttet som skapar flytkraften, som startar vid dödsögonblicket går ju då olika fort beroende på temperaturen. Testa med en kotlett i en plastpåse i badkaret några dagar så kan du ju testa.
Citera
2017-08-21, 20:07
Avslutad
Ja det går nog att avgöra nu hur hon har bragts om livet, iaf vad som orsakat det.
Har hon sticksår eller en huvudskada som kan ha orsakats av ett tex ett fall från tornet, rätt ner i betonggolvet, eller är det orsakat av våld som bara en människa kan åstadkomma.
Detta fynd kan verkligen hjälpa eller stjälpa PM som person.
Men bara det faktum att han kastade kroppen i havet tyder ju på att vi inte fått höra hela sanningen, nu kanske den kommer ut så småningom!
Citera
2017-08-21, 20:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Då förstår jag,
Jag trodde att en kropp måste finnas för att ett dödsfall ska kunna misstänkas så snabbt.
Personer kan vara saknade i många år utan att bli dödförklarade i Sverige.

Ja men det är väl skillnad där någon försvinner där det plausibelt kan vara så att de själva håller sig undan, och ett starkt misstänkt försvinnande, där någon specifik med fog kan tänkas ha med försvinnandet att göra.
Citera
2017-08-21, 20:08
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Då sänker man inte sin egen ubåt och blåljuger polisen rakt upp i ansiktet.

Kanske om man får bra betalt, så man kan bygga en ny ubåt tex, och gör en god gärning?
Vad sägs om att svenska personer kan vara saknade i många år innan de blir avregistrerade och dödförklarade?
Kan hon ha bett om hjälp att bli "återvunnen"? Finns den chansen?
De räknade naturligtvis inte med att han skulle bli misstänkt för mord, för i Sverige krävs en kropp för en sådan misstanke. Trodde jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Orsaken till att han inte misstänks för mord beror på avsaknad av kropp. Nu när den förmodligen hittats kan bedömningen bli annorlunda.

Ska man ta livet av sig gör man inte det i en ubåt när någon a finns i närheten. Man riskerar ju att bli räddad.

Många, och tydligen i högre utsträckning kvinnor, skapar ofta en potentiell överlevnadsmöjlighet vid självmordsförsök. Det kan handla om att inte ta för många tabletter, eller hoppa från en bro med vatten under- tror dock inte att detta var ett självmord
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Nej. Alla vi andra menar att hon kanske testade någon dykarutrustning och drunknade.

Det här handlar nog om en provocerande journalist – ADHD – och ett för trångt utrymme. Alltså en mix av ”olyckliga” omständigheter.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja precis, nu är det ju bevisat att allt har gått rätt till. Varför ens undersöka kroppen, det var ju bara en olycka.

Du har ju i tråden hävdat att KW stukat foten och lever på måsägg i vassen, ligger begravd i svensk jord, samt att KW och Madsen bodde grannar. Även att hon spolats i land på Salt- eller Pepparholmen och att hon lever i högsta välmåga för det endast handlar om ett PR-stunt.

Case closed.
Jag (och även andra erfarna utredare inom danska kriminalpolisen) har naturligtvis haft alternativa hypoteser om utvecklingen. Åckhamms rakkniv.

Även om allt skulle peka på en olycka bör man naturligtvis försäkra sig om att det är så. Avlider någon i hemmet och inte på sjukhus i Sverige ska en läkare bekräfta orsaken. Även om det rör sig om en person med känt hjärtfel.
Citera
2017-08-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
En infantil fråga i bruset. Varför dyker de inte med ett 20-30-tal ubåtar och söker av botten?
Det borde väl finnas mängder av ubåtar i landet och grannlandet?

Att vifta runt ytan lär knappast ge något?
En ubåt är inte nödvändigtvis ett bra verktyg för att söka efter en människa. Tar du militära ubåtar så designas de inte för att man skall titta på havsbotten några meter framför sig. Tar du turistubåtar så kommer ju ägaren av turistubåten att ha en åsikt om det hela eftersom ägaren ju tjänar sina pengar på att skyffla runt turister - så ägaren har anledning att vilja en hel del $$$ för att någon skall hyra denna flytande panoramakista och åka runt med. Och troligen behöver de även betala ägaren att följa med och köra. Ägaren vill dessutom ha ställtid för dagarna det tar att transportera turistubåten till/från uppdraget.

Det känns som att mänskligheten har kapacitet att ta fram någon lämplig sonar-baserad lösning som lämpar sig specifikt för sök efter människor och där ett antal billiga båtar kan användas. Kunde man under Vietnamkriget dundra fram i Herculesplan över djungeln och detektera magnetfält från tändspolar på lastbilar under lövverket så bör vi kunna hitta på en hel del mer effektivt nu.

Skall man söka med ubåt så är det snarare drone-båtar som vore lämpligt att tänka sig. Släpp ner, vänta 3 timmar och ta upp och byt batteripack och kolla av sensorerna. Vi har teknik, men någon måste ta kostnaden att bygga den utrustning som behövs så den går att använda när den behövs. Tusen gånger lättare att få pengar till ett par helikoptrar. Och då är det ändå nästan omöjligt att få pengar till helikoptrar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in