Citat:
Ursprungligen postat av
DonDraper
Det hade nog varit ett av de sämsta domsluten i modern fotbollshistoria med tanke på att Ranégie vid tillfället redan hade fullföljt en korkad satsning mot Dahlberg och fått frispark emot sig för detta.
(Och jag satt jäkligt bra till på arenan

)
Så pass bra så att du såg bättre än vad vi gjorde som såg det i slow motion på TV:n? Det var lite oväntat.
Någon korkad satsning var det definitivt inte eftersom Dahlberg inte hade kontroll på bollen, han hade kanske fingertopparna på bollen men inte mycket mer. Fick Ranegie frispark mot sig på grund av det han gjorde mot Dahlberg så var det ett ytterst tveksamt domslut. Fick han det för att han slet sig förbi DBW(?) så är det möjligen korrekt, den biten kollade jag inte så noga.
Detta var också kommentatorns bedömning (Dubbel-Anders?) så vi var åtminstone två neutrala som var överens där. Än så länge 100% av alla neutrala.

Och om då frisparken var feldömd så borde det istället varit straff till Häcken eftersom det ser misstänkt mycket ut som att DBW medvetet lägger sig över Ranegie för att hindra honom från att snabbt komma upp igen.
EDIT: Och efter att ha tittat några gånger till nu
https://www.fotbollskanalen.se/video/3928772/dahlberg-rasande-pa-ranegie---bada-varnas/
så står jag fast och slår dessutom fast att Ranegie inte gjorde något fel mot DBW. Så det var en 50-50-situation mot Dahlberg som Ranegie gick segrande ur, DBW lägger sig då medvetet ovanpå Ranegie för att förhindra honom att snabbt komma upp.
Alltså borde det varit straff till Häcken.
Juniormisstag av Dahlberg, han stod ju och väntade på bollen nån meter in i sitt straffområde.