2017-08-21, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Badji kan, och nu säger jag detta med ett fett om, säljas för 60 millar en vacker dag. Han kommer alldeles för ofta felvänd, men när han hamnar rätt är han en nära nog komplett boxseplare för sin ålder (19?). Stor, stark, bra på huvudet, bägge fötterna, kan funka som target och i boxen.

Måste stoppa dig här, Badji - bra på huvudet? Han misstajmar ju fyra fem nickar varje match.. Med flera sekunder..

Spännande, potenial absolut men att säga att han är en komplett boxsspelare?! Aja fick vi ordning på Omar Colley så...
Citera
2017-08-21, 13:39
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ranegie skulle nog haft straff när DBW medvetet la sig ovanpå honom i straffområdet efter att Dahlberg varit för nonchalant och inte plockade upp bollen i tid.

Det hade nog varit ett av de sämsta domsluten i modern fotbollshistoria med tanke på att Ranégie vid tillfället redan hade fullföljt en korkad satsning mot Dahlberg och fått frispark emot sig för detta.

(Och jag satt jäkligt bra till på arenan)
Citera
2017-08-21, 13:52
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Det hade nog varit ett av de sämsta domsluten i modern fotbollshistoria med tanke på att Ranégie vid tillfället redan hade fullföljt en korkad satsning mot Dahlberg och fått frispark emot sig för detta.

(Och jag satt jäkligt bra till på arenan)
Så pass bra så att du såg bättre än vad vi gjorde som såg det i slow motion på TV:n? Det var lite oväntat.

Någon korkad satsning var det definitivt inte eftersom Dahlberg inte hade kontroll på bollen, han hade kanske fingertopparna på bollen men inte mycket mer. Fick Ranegie frispark mot sig på grund av det han gjorde mot Dahlberg så var det ett ytterst tveksamt domslut. Fick han det för att han slet sig förbi DBW(?) så är det möjligen korrekt, den biten kollade jag inte så noga.
Detta var också kommentatorns bedömning (Dubbel-Anders?) så vi var åtminstone två neutrala som var överens där. Än så länge 100% av alla neutrala.
Och om då frisparken var feldömd så borde det istället varit straff till Häcken eftersom det ser misstänkt mycket ut som att DBW medvetet lägger sig över Ranegie för att hindra honom från att snabbt komma upp igen.

EDIT: Och efter att ha tittat några gånger till nu
https://www.fotbollskanalen.se/video/3928772/dahlberg-rasande-pa-ranegie---bada-varnas/
så står jag fast och slår dessutom fast att Ranegie inte gjorde något fel mot DBW. Så det var en 50-50-situation mot Dahlberg som Ranegie gick segrande ur, DBW lägger sig då medvetet ovanpå Ranegie för att förhindra honom att snabbt komma upp.
Alltså borde det varit straff till Häcken.
Juniormisstag av Dahlberg, han stod ju och väntade på bollen nån meter in i sitt straffområde.
Senast redigerad av Kung_Ingenting 2017-08-21 kl. 14:13.
Citera
2017-08-21, 14:18
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Så pass bra så att du såg bättre än vad vi gjorde som såg det i slow motion på TV:n? Det var lite oväntat.

Någon korkad satsning var det definitivt inte eftersom Dahlberg inte hade kontroll på bollen, han hade kanske fingertopparna på bollen men inte mycket mer. Fick Ranegie frispark mot sig på grund av det han gjorde mot Dahlberg så var det ett ytterst tveksamt domslut. Fick han det för att han slet sig förbi DBW(?) så är det möjligen korrekt, den biten kollade jag inte så noga.
Detta var också kommentatorns bedömning (Dubbel-Anders?) så vi var åtminstone två neutrala som var överens där. Än så länge 100% av alla neutrala.
Och om då frisparken var feldömd så borde det istället varit straff till Häcken eftersom det ser misstänkt mycket ut som att DBW medvetet lägger sig över Ranegie för att hindra honom från att snabbt komma upp igen.

Självklart, men frisparken är ju allt annat än feldömd. Anders Andersson (ungefär lika neutral som jag, fast åt andra hållet ) säger att det är 50/50 vilket möjligtvis skulle kunna stämma om man bara ser på vem som är först till bollen. Skillnaden är ju att Dahlberg plockar upp bollen med händerna medans Ranégie satsar med hyfsat utsträckt ben plus resten av kroppen. Han borde ju dessutom insett att det inte fanns en rimlig chans att han skulle kunnat peta bollen förbi Dahlberg på ett schysst sätt, då hade han fått vara där mycket tidigare. Verkligen inget tveksamt domslut.
Citera
2017-08-21, 14:24
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:

Tja, om du inte gillar din foliehatt allt för mycket kan du väl tillstå att Al-Hakim och den febrilt flaggande linjedomaren också är neutrala!
Citera
2017-08-21, 14:40
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Självklart, men frisparken är ju allt annat än feldömd. Anders Andersson (ungefär lika neutral som jag, fast åt andra hållet ) säger att det är 50/50 vilket möjligtvis skulle kunna stämma om man bara ser på vem som är först till bollen. Skillnaden är ju att Dahlberg plockar upp bollen med händerna medans Ranégie satsar med hyfsat utsträckt ben plus resten av kroppen. Han borde ju dessutom insett att det inte fanns en rimlig chans att han skulle kunnat peta bollen förbi Dahlberg på ett schysst sätt, då hade han fått vara där mycket tidigare. Verkligen inget tveksamt domslut.
Fast Dahlberg plockar ju inte upp bollen eftersom han är för sent ute och för obestämd i aktionen.
Och bara för att Dahlberg försöker plocka upp den med händerna så betyder ju inte det att han har några extra rättigheter, det som gäller är att man inte får sno bollen av målvakten när han har kontroll på den, det hade han inte i detta läget. Som sagt, det är en 50/50-situation, då ska det släppas. Eller tycker du att det alltid ska blåsas frispark till den förlorande parten i en 50/50-situation? Det blir ju lite udda..
Jag vet inte om du har kollat i efterhand, jag la till en länk när jag editerade mitt förra inlägg.
Citat:
Tja, om du inte gillar din foliehatt allt för mycket kan du väl tillstå att Al-Hakim och den febrilt flaggande linjedomaren också är neutrala!
Fast ingen av dom såg det i repris i slow motion.
Citera
2017-08-21, 15:34
Medlem
nomadics avatar
VD Simon Åström säger nu att Axéns ersättare är klar men att det kommer dröja ytterligare innan det kan offentliggörs. Med den beskrivningen låter det ju inte som att det rör sig om en kontraktslös tränare. Vågar man hoppas på att det är Jimmy Thelin som plockas från J-Södra?

Eller så slutar det med Peter Swärdh...
Citera
2017-08-21, 15:46
Medlem
bagarn29s avatar
Gjorde inte Dahlberg en liknande grej mot Elfsborg?
Frågan är om inte Häckaen ska straff där när DBW lägger sig över Ranegie?
Ranegie ska gult men inte för kampen mot Dahlberg utan knuffar DBW i bröstet.
Med en lite mer känslig domare skull Dahlberg kunna få rött. Det ser ut som om sätter knäet med avsikt i ryggen mot Ranegie.

Som neutral åskådare så tycker jag att Al-Hakim hantera situationen bra.
Citera
2017-08-21, 15:47
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Fast Dahlberg plockar ju inte upp bollen eftersom han är för sent ute och för obestämd i aktionen.
Och bara för att Dahlberg försöker plocka upp den med händerna så betyder ju inte det att han har några extra rättigheter, det som gäller är att man inte får sno bollen av målvakten när han har kontroll på den, det hade han inte i detta läget. Som sagt, det är en 50/50-situation, då ska det släppas. Eller tycker du att det alltid ska blåsas frispark till den förlorande parten i en 50/50-situation? Det blir ju lite udda..
Jag vet inte om du har kollat i efterhand, jag la till en länk när jag editerade mitt förra inlägg.

Fast ingen av dom såg det i repris i slow motion.

Har sett reprisen flera gånger. Ranégie satsar för bryskt och otajmat, inget tvivel om det i mina ögon.

Dessutom är en slow-motion repris inte alltid ett solklart facit, då man exempelvis kan missa hur våldsam en satsning är när man inte uppfattar hastigheten o.s.v.

Jaja, vi kommer nog inte längre än såhär. https://www.youtube.com/watch?v=esl81W0K_Sw
Citera
2017-08-21, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Otrevligt kanske men går ju heller knappast att säga att Dahlberg förtjänar något annat.

Fullständigt briljant! Men skämt åsido så är det riktigt vidrigt om det stämmer

Citat:
Jag antar att du var på plats och kollade. Klacken till och med? Det är ju tämligen välkänt att dom som står där brukar ha väldigt dålig koll på vad som hände i matchen.

Tvåfotssatsningarna vann ni, båda era nya afrikaner hade var sin där bara ett gult kort delades ut, det kan ni tacka Al Hakim för.
Det var Abubakari som tryckte upp handflatan i DBW:s ansikte, det var inget slag. Rött kort hade dock inte varit fel. Någon fler liknande grej fångade inte kameran så en eventuell händelse 2 såg jag inte.
Ranegie skulle nog haft straff när DBW medvetet la sig ovanpå honom i straffområdet efter att Dahlberg varit för nonchalant och inte plockade upp bollen i tid.

Sen för att påpeka min opartiskhet så kan jag säga att även ni kanske skulle haft en straff när Boman är på väg igenom och en Häcken-back gör en misstänkt rörelse med armen i närheten av bollen och läget försvinner. Har dock inte sett repris på det läget så jag är inte säker.

EDIT: Det var väl inte så länge sen som Dahlberg fixade ett mål för motståndarna på ungefär samma sätt? Eller klarade han sig undan med blotta förskräckelsen då med?

Jag skriver under på allt du säger, skönt att man slapp svara gnällkärringen själv.
Citera
2017-08-21, 15:50
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Gjorde inte Dahlberg en liknande grej mot Elfsborg?
Frågan är om inte Häckaen ska straff där när DBW lägger sig över Ranegie?
Ranegie ska gult men inte för kampen mot Dahlberg utan knuffar DBW i bröstet.
Med en lite mer känslig domare skull Dahlberg kunna få rött. Det ser ut som om sätter knäet med avsikt i ryggen mot Ranegie.

Som neutral åskådare så tycker jag att Al-Hakim hantera situationen bra.

Du tycker att han hanterar situationen bra men lutar åt att det ska vara straff och rött för Dahlberg? Fair enough.
Citera
2017-08-21, 15:55
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Så,
Yasin stod alltså och skrek och gestikulerade aggressivt mot en 12årig flicka som var en av kvällens bollkallar.

Trevlig snubbe.

Ingen skräll att sånt händer när man tar in spelare från Irak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in