Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Psykopat-spåret har också varit min teori från start. Förutom att han inte haft några empatiska spärrar för att slänga kroppen överbord, kan vi också lägga till följande punkter till hobby-psykoanalysen:
- PM:s beteende när han blev räddad, där han samtalade med killarna som räddade honom, visar inga spår av någon hysteri eller att han gråtit/var i chock. Han ville gå in i sig själv och tänka sa han. Skulle en normalempatisk person klara att vara så samlad när en person dött och han slängt liket överbord?
- När han kom iland var det första han sa att han var ledsen för att ubåten förlist. Även om han bestämt sig för att ljuga om ”olyckan”, var finns empatin för offret? Jag kan inte se framför mig hur en normalempatisk person kör ihjäl någon, begraver offret och sedan har sinnesnärvaro att vara ledsen för att bilen blivit skadad.
Plus alla tidigare tecken på psykopati
Hans brist på visad empati säger mig att han av någon anledning också haft ihjäl henne.
Jag tycker också det är helt klart att han är psykopat. Han har så många tecken på det när man tar sig tid att läsa vad han skrivit förr o att han är den enda som kan nåt..alltså så har han manipulerat sin omgivning o de skriver många gånger att han är UNIK...precis vad han vill höra o få bekräftelse på det. Jag hoppas verkligen han får ett långt straff!! Han har ju också ändrat sin historia flera gånger( stod det i en dansk tidning) o psykopater ljuger ju bara till sin fördel o byter lögner, när de byter samtalspartner, vilket de säkert gjort genom förhören. Så att de inte gått ut med detta är att de inte var säkra på om hon var död o de ville väl hitta kroppen. Många verkar tro att det syns på en människa att den är psykopat, men det syns inte!! De kan vara hur sympatiska som helst o sen räcker det med att vända på huvudet så är de den mest osympatiska människa de någonsin stött på. Själv brukar jag säga att psykopater kan passa in både i kungahuset eller på parkbänken..OM det gynnar deras ego. Detta här är definitivt ingen olycka, han har dödat henne!!

Mina tankar går till hennes föräldrar o bror + alla vänner o släktingar. Fruktansvärd människa!!! R:I:P Kim Wall <3 <3 3