2017-08-21, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Rätten kan få mycket svårt att motbevisa att PM inte gått iland med båten någonstans och att fler personer anslutit för att sedan lämna.
En viktig punkt som alla verkar missa är att dagens pressrelease säger att man fått information om ubåtens rörelser från både svenska och danska myndigheter. Svensk polis sitter inte och lägger pussel i detta ärende. Antydan här är att den danska polisen fått hjälp utifrån radarövervakning eller liknande. Har inte länken nu men danska polisen vill inte utveckla svaret närmare om just detta ämne.

Så det finns visst chans att åklagaren kan bevisa att ubåten ej gått i hamn.
Citera
2017-08-21, 16:28
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Polisen har, om nu Madsen talat sanning, alla uppgifter på hand. De vet vad som skett, varför det har skett och när. De vet allt. Under förutsättning att Madsen är sanningsenlig. Nu vill de hitta Kim. Jag önskar bara att alla dessa spekulationer fick sitt slut. Inget kommer hända förrän åklagaren har sytt ihop sitt åtal med allt vad det innebär. Dansk polis läcker uppenbarligen inte så mycket som svensk polis gör. Det har vi i alla fall kunnat konstatera.
Madsen har en historia av att inte tala sanning.
Citera
2017-08-21, 16:29
Medlem
Det är beklagligt att KW med all sannolikhet har avlidit.

Vad gäller möjligheten till att råka ut för en olycka torde det finnas många möjligheter till det ombord på ubåten. 400 V-aggregat som någon nämnde, remmar som snurrar och liknande, en kokplatta (strömförande på något sätt?) syntes på videon. Kanske ramlat och brutit nacken?

Alternativt hon började prata om något väldigt känsligt som gjorde att PM på ett ögonblick blev tokförbannad, gav henne en örfil och hon ramlade och bröt nacken eller liknande.

Uppsåtligt sexualmord eller mord låter mindre sannolikt med tanke på att han tidigare är ostraffad (?), även om det i teorin kan ha gått till på det sättet.
Citera
2017-08-21, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
En viktig punkt som alla verkar missa är att dagens pressrelease säger att man fått information om ubåtens rörelser från både svenska och danska myndigheter. Svensk polis sitter inte och lägger pussel i detta ärende. Antydan här är att den danska polisen fått hjälp utifrån radarövervakning eller liknande. Har inte länken nu men danska polisen vill inte utveckla svaret närmare om just detta ämne.

Så det finns visst chans att åklagaren kan bevisa att ubåten ej gått i hamn.

Jo men det kan komma vilket nytt fantasifoster som helst från den anklagade. Att någon gömt sig ombord, att de mötts upp av en mindre båt (det finns det ju till och med fog för med tanke på fotografierna) osv. Det återstår att se om PM börjar skylla på någon mystery-man likt Mats Alm.
Citera
2017-08-21, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Psykopat-spåret har också varit min teori från start. Förutom att han inte haft några empatiska spärrar för att slänga kroppen överbord, kan vi också lägga till följande punkter till hobby-psykoanalysen:
  • PM:s beteende när han blev räddad, där han samtalade med killarna som räddade honom, visar inga spår av någon hysteri eller att han gråtit/var i chock. Han ville gå in i sig själv och tänka sa han. Skulle en normalempatisk person klara att vara så samlad när en person dött och han slängt liket överbord?
  • När han kom iland var det första han sa att han var ledsen för att ubåten förlist. Även om han bestämt sig för att ljuga om ”olyckan”, var finns empatin för offret? Jag kan inte se framför mig hur en normalempatisk person kör ihjäl någon, begraver offret och sedan har sinnesnärvaro att vara ledsen för att bilen blivit skadad.
Plus alla tidigare tecken på psykopati

Hans brist på visad empati säger mig att han av någon anledning också haft ihjäl henne.

Jag tycker också det är helt klart att han är psykopat. Han har så många tecken på det när man tar sig tid att läsa vad han skrivit förr o att han är den enda som kan nåt..alltså så har han manipulerat sin omgivning o de skriver många gånger att han är UNIK...precis vad han vill höra o få bekräftelse på det. Jag hoppas verkligen han får ett långt straff!! Han har ju också ändrat sin historia flera gånger( stod det i en dansk tidning) o psykopater ljuger ju bara till sin fördel o byter lögner, när de byter samtalspartner, vilket de säkert gjort genom förhören. Så att de inte gått ut med detta är att de inte var säkra på om hon var död o de ville väl hitta kroppen. Många verkar tro att det syns på en människa att den är psykopat, men det syns inte!! De kan vara hur sympatiska som helst o sen räcker det med att vända på huvudet så är de den mest osympatiska människa de någonsin stött på. Själv brukar jag säga att psykopater kan passa in både i kungahuset eller på parkbänken..OM det gynnar deras ego. Detta här är definitivt ingen olycka, han har dödat henne!! Mina tankar går till hennes föräldrar o bror + alla vänner o släktingar. Fruktansvärd människa!!! R:I:P Kim Wall <3 <3 3
Citera
2017-08-21, 16:31
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Vem fan ger honom rätten att "begrava" henne? Någon han känt i några timmar. Det är väl ändå anhöriga som gör detta. RaketMadsen a.k.a MördarMadsen

Mord handlar det nog inte om här, inte heller vållande.
Däremot är jag beredd att hålla en peng på dråp.

Men utan en kropp kan det bli svårt att leda i bevis.
Citera
2017-08-21, 16:32
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Intressant!

Ärligt talat, så tror jag inte längre att det FINNS något så märkligt att det inte kan vara sant, i den här historien...
Så konstigt är det kanske inte.

Jag kan tänka mig att hon, som sannolikt mycket självständig och rak person, kunde få FM att tända till och gå över gränsen.
Citera
2017-08-21, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Wizard]
Edit: Jag tror denna konflikten sker när de står i tornet och att det därför är så "lätt" att dumpa henne överbord.
Det som talar emot är ju att då kan han rulla tummarna tills hon drunknat och sedan börja ropa på hjälp. Alltså gratis och närmast idiotsäkert mord. Så varför sedan vara ute i 12 timmar och bli efterlyst, sänka ubåt etc.
Citera
2017-08-21, 16:35
Medlem
Sarumans avatar
Att PM valde att sänka ubåten tyder på att det fanns spår i den som han ville dölja. Detta i sin tur innebär att mordet skedde nere i själva ubåten och inte i tornet, eller att hon knuffades överbord.

Det är nästan tre meter upp från ubåtens golv till toppen av tornluckan - vad kan hon ha vägt? 60 kg? Hur har han fått upp den döda kroppen uppför den smala stegen och genom den trånga tornluckan? På bilderna ser inte Madsen ut att vara en person som orkar klättra tre meter upp bärandes på 60 slappa kilo.
Citera
2017-08-21, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag tycker också det är helt klart att han är psykopat. Han har så många tecken på det när man tar sig tid att läsa vad han skrivit förr o att han är den enda som kan nåt..alltså så har han manipulerat sin omgivning o de skriver många gånger att han är UNIK...precis vad han vill höra o få bekräftelse på det.
Högfunktionerande psykopater i den åldern brukar inte hamna i den typen av samarbetssvårigheter som denne PM. Av vad man kan se från dokumentärfilmen och annat material om honom så verkar han ha enormt svårt att tolka eller förutse andra människors tankar och emotionella reaktioner vilket inte brukar känneteckna psykopater, snarare tvärtom. Han blir ju emotionellt upprörd och nästan nihilistisk i sin självkritik i breven/mailen han skriver när det första raketprojektet börjar svaja vilket är udda om han nu skulle vara en fullblodspsykopat. Han är ju klart excentrisk och skulle säkerligen kunna få någon diagnos (om han inte redan har det) men psykopat tror jag inte att han är. Däremot tror jag inte ett dugg på några olycksteorier utan att karln som sitter i häktet idag är en mördare.
Citera
Medlem
Citat:
Du som är insatt i ubåtar. Det fanns tydligen ingen dykar-sluss. Men fanns det ändå någon som helst möjlighet att göra en fri uppstigning, om de blivit fast på havets botten? Det var ju inte så djupt överlag, har läst siffran sju meter här i tråden (om de inte råkat sjunka just i något djuphål, då).
Utan sluss behövs hydrauldomkrafter på många ton för att öppna luckan. Dykarsluss gör tryckutjämning för att ytterlucka skall gå öppna. Utan sluss => död om ingen hittar ubåten i tid och har hjälputrustning.
Citera
Medlem
Citat:
Fast nu är vi där igen. Att kvinnor SKA kunna gå nakna, fulla och raglande genom stadens park klockan 1 på natten utan att bli våldtagna, betyder inte att det är särskilt smart att göra just det... Man måste ha lite sunt förnuft också, annars klarar man sig inte här i världen.

Vaddå ...har väl inte sagt att hon sprungit näck i ubåten..o för den elen är det nog inte så många som gjort det!? Har bara hört talas om män som sprungit nakna, men jag tror inte dessa har blivit våldtagna!!
Jag tror inte att e satt o drack vin, öl eller sprit på båten! Sen ska man definitivt inte våldta en redlös person!! Hur kan man vilja det som man??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in