2017-08-20, 21:28
Medlem
junkbords avatar
Så,
Yasin stod alltså och skrek och gestikulerade aggressivt mot en 12årig flicka som var en av kvällens bollkallar.

Trevlig snubbe.
Citera
2017-08-20, 21:44
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Så,
Yasin stod alltså och skrek och gestikulerade aggressivt mot en 12årig flicka som var en av kvällens bollkallar.

Trevlig snubbe.

Yasin är en smutsig jävel, han höll på att fula sig hela matchen, filmar mycket också.
Hoppas han bryter benet, smuts.
Citera
2017-08-20, 21:55
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Så,

Trevlig snubbe.

Har jag svårt att tänka mig. Varför skulle Gentlemännen Från Hisingen låna in en så karaktärssvag spelare?
Citera
2017-08-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Yasin är en smutsig jävel, han höll på att fula sig hela matchen, filmar mycket också.
Hoppas han bryter benet, smuts.

Han var rätt så kass när han faktiskt försökte spela boll också tycker jag, och det gick ju inget vidare med krossen som han hade utlovat, dom fick en pinne av Al Hakim(som jag ändå gillar).

Matchens höjdpunkt för mig var nog Hysén tacklingen(på Palle), den satt som en smäck.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-08-20 kl. 22:29.
Citera
2017-08-20, 22:47
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Potenial och potenial, ruggigt oslipad diamant isåfall... Kan kombinera briljans med att följa upp med att skjuta fem bollar upp på läktaren, även långsidan och att misstajma varenda nickduel och springa in i medspelarna.

Men ja, någonting finns det där.

Badji kan, och nu säger jag detta med ett fett om, säljas för 60 millar en vacker dag. Han kommer alldeles för ofta felvänd, men när han hamnar rätt är han en nära nog komplett boxseplare för sin ålder (19?). Stor, stark, bra på huvudet, bägge fötterna, kan funka som target och i boxen.
Citera
2017-08-20, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Mål i världens bästa liga. Han satte sitt 100 i år, men en del av dom där gjorde han ju för Skansen.

Angående matchen så var det spännande att se Koffe Da Graca, DBW kommer nog vara en startspelare nästa år pga rutin, men Da Graca gör inte bort sig, kommer bli bra, sedan har vi alltså Starfelt, också en ganska ung spelare.

Konstigt att De Graca inte gick till en bättre klubb, visserligen "hem" men han borde ju kunnat gå in i ett annat engelskt lags akademi, eller bli truppspelare hos ett Championship-lag och kanske spela upp sig och bevisa för Steve Gatting & Kwame Ampadu att dom gjorde fel, men den loser-mentaliteten från Norra London som tar över folk som A.L.I.E. kanske lämpar sig för IFK GBG.
Citera
2017-08-20, 22:56
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Fin match idag, viktigt med tre poäng.

Thern har vart genomusel senaste matcherna han fått från start. Petades ju mot Braga hemma med motiveringen att han startar mot Kalmar. Gjorde inte ett skit i den matchen mer än att tappa boll och halka runt på planen. Förlorade gjorde vi också - dock kan jag tycka att det är dags att ge honom chansen nu igen. Är nog helt enkelt en konkurrenssituation där Simon gjort en del dåliga insatser på sistone. Det leder till bänken/läktaren.

Obasi lär spela derbyt, låg hemma med feber idag hörde jag.

Ishizaki viktig men haft en del skavanker senaste tiden, va? Lär ersätta avstängde Affane vilket leder till Olsson i defensiva balansrollen. Tråkigt med tanke på hans senaste insatser i en av de två offensivare mittfältspositionerna.

Thern sänkte ju Djurgården senast och med tanke på Affanes frånvaro och Ishis skador lär han vara aktuell.

Ska bli intressant med ett derby där båda lagen fått vila lika länge. Dif kommer att mönstra en full och hel elva för första gången på år och dar. Isaksson är tillbaka. Jonas Olsson är för en gångs skull inte skadad, Engvall har fått näta, vänsterkanten är livsfarlig och Eriksson har totalt frikort på främre mitten. Högerkanten är väl risken.
Citera
2017-08-20, 23:23
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Ska bli intressant med ett derby där båda lagen fått vila lika länge. Dif kommer att mönstra en full och hel elva för första gången på år och dar. Isaksson är tillbaka. Jonas Olsson är för en gångs skull inte skadad, Engvall har fått näta, vänsterkanten är livsfarlig och Eriksson har totalt frikort på främre mitten. Högerkanten är väl risken.
Jag har helt lagt över favorittipset på Djurgården. Dock ska det spelas Svenska Cupen i veckan, AIK spelar på torsdag. Vet inte när Djurgården spelar.

Verkar som att El Kabir växt in i det nu och Engvall är ju en anfallare som kan explodera från ingenstans. Eriksson har inte gjort mål på oss sedan 2014, det var i Malmötröjan.

Det, tillsammans med spöket (för det är ett spöke, oavsett vad Özkan säger), är väl det enda som talar för oss. Tidigare har man även kunnat dra hemmaplanskortet men verkligen inte i år. Ett tidigt mål där hela Friends går igång kan sluta med tre poäng - gör Djurgården 1-0 blir det riktigt svårt.

Intressant även att detta derbyt för första gången på länge inte påverkar vår guldstrid utan istället är vi under press vad gäller att vara bäst i stan.
Citera
2017-08-20, 23:51
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Beijmo är intressant, helt klart. Tror han kan nå längre än både Krafth och Wahlqvist. Världens bästa känns inte så troligt dock.

Han är väl redan nu knappast långt ifrån Wahlqvist, men till Krafth är det såklart en bit. Tror att Beijmo kan bli ordinarie i landslaget i framtiden, men världens bästa känns inte så troligt nej. Som det är nu är han för dålig i det offensiva passningsspelet/inläggsspelet för att vara en riktigt bra ytterback. Borde kunnat göra fler poäng i målglada Djurgårn.
Citera
2017-08-20, 23:56
Medlem
doughies avatar
Citat:
Jag har helt lagt över favorittipset på Djurgården. Dock ska det spelas Svenska Cupen i veckan, AIK spelar på torsdag. Vet inte när Djurgården spelar.

Verkar som att El Kabir växt in i det nu och Engvall är ju en anfallare som kan explodera från ingenstans. Eriksson har inte gjort mål på oss sedan 2014, det var i Malmötröjan.

Det, tillsammans med spöket (för det är ett spöke, oavsett vad Özkan säger), är väl det enda som talar för oss. Tidigare har man även kunnat dra hemmaplanskortet men verkligen inte i år. Ett tidigt mål där hela Friends går igång kan sluta med tre poäng - gör Djurgården 1-0 blir det riktigt svårt.

Intressant även att detta derbyt för första gången på länge inte påverkar vår guldstrid utan istället är vi under press vad gäller att vara bäst i stan.

Djurgården spelar onsdag, och känner man Özcan ordentligt så kommer de flesta startspelarna spela cupmatchen. Jag som Djurgårdare känner mig rätt positiv inför derbyt, men man känner såklart till derbyhistoriken och att AIK är vassa på att försvara ledningar. Djurgården är bättre nu än vad man varit på åtminstone 10 år, AIK har inte sitt bästa år men hotet från Goitom/Obasi finns där alltid ändå.

Spännande det där sista du skrev förresten då det i DIF-podden snackades det om att Djurgården i detta derby spelar med en annan press än tidigare derbyn då vi nu kan gå för Europaplats och inte "enbart" för en derbyvinst...
Citera
2017-08-21, 00:08
Medlem
Citat:

Han har å andra sidan bara spelat två matcher mot AIK sedan dess.
Citera
2017-08-21, 00:20
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Så,
Yasin stod alltså och skrek och gestikulerade aggressivt mot en 12årig flicka

Otrevligt kanske men går ju heller knappast att säga att Dahlberg förtjänar något annat.
Senast redigerad av nomadic 2017-08-21 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in