2017-08-21, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Hur tänkte Du avgöra om Din kamrat försvunnit "frivilligt" eller under hot?

Jaa du , det var en annan femma ,hmm....
Det kommer vi nog aldrig få reda på .
Där satte du mig på pottan.

Kanske att han hör av sig ,möjligtvis dyker upp senare i livet ifall han försvunnit frivilligt .Kanske vill säga något till sina föräldrar el.dyl.

men om han försvunnit under hot ,då lär han ju aldrig dyka upp.Det blir ju stor genomgång då , med DNA -kontroller och diverse frågeställningar om varför ,var osv. och fortsatt sök efter förövare ,så det ser nog DE till (förövarna) att han INTE gör . De gör nog allt för att bespara sig den situationen. Dyker upp ,är nog det minsta han gör då .
Senast redigerad av evaveva 2017-08-21 kl. 12:28.
Citera
2017-08-21, 12:27
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
hmm.tycker ändå inte man gör så mot sina föräldrar .

Om det nu mot förmodan är en challenge som P. ingått i ,att hålla sig borta i 3 månader utan att visa ett livstecken ifrån sig ,så hoppas jag att han inte blir förlåten utav sina föräldrar på ett låååååångt tag.

För när det gäller försvinnanden så är det så pass mycket människor som tas i anspråk för att finna personen i detta land . Vi är ju seriösa inom den biten.

Jag vet inte hur många som letar efter någon ute i den Argentiska djungeln tex. om det gäller en europe' utav något slag ,hur mycket utav sökpersonal som aktiveras ,hur samhället är konstruerat omkring försvinnanden,om de anser att folk ger sig ut på egen risk ,men här har vi typ en oskriven lag på att försöka finna personen i fråga .

Och då driver man inte med en sådan sak .Borde faktiskt vara böter på sådant.

Det är ungefär som historien när folk ropar : Vargen kommer ! Vargen kommer ! ,och luras ,och sen när vargen verkligen dyker upp ,bryr sig ingen om att reagera. Inte bra alls.

Så jag tror att något hänt honom .Tror inte han har mage och mod att göra sig osams med både nära och kära ,och även en del utav Sveriges ansvarsfulla räddningstjänst.
Vad vinner han på det ? Nada ! Han blir bara dumförklarad .

Tycker man som ung person skall ha respekt för Missing Peoples och FIKK ,och inte ta deras tid , pga en nominering .

Jag tror han mycket väl har/hade den förståelsen ,så , det har nog hänt honom något på riktigt , tyvärr

Men antar att det märker vi väl då imorgon ,ifall det är ett 3-månaders-infall....Den 22 maj -22 augusti.
Och som jag skrev förut så börjar hans skola den 28 augusti ,Musikhögskolan i Malmö .

Håller helt med dig.
Ungdomar kan säkert göra mycket i en s k challenge men att försvinna 3 månader Nä
Nej så gör man helt enkelt inte mot sin familj och anhöriga. Låter typ helsjukt, hade någon av mina nära gjort samma sak hade jag haft väldigt svårt att förlåta och lita på den personen efteråt. I detta fall där polisen avsatt personal, helikopter, tid osv till en otrolig summa pengar samt alla frivilliga som engagerat sig med sökande, pengar och tid och även medlidande och oro.
Skulle faktiskt kunna tänka mig att det vore straffbart, hoppas det iaf.
P kan säkert hitta på hyss och pranks men att försvinna 3 månader för en challenge nej och åter nej.

Vad skall han göra efter 3 månader? ringa hem, polis, MPS och FIKK och säga, här är jag det var bara en challenge jag skulle göra. Ni hör väl själva hur korkat det låter. Om, jag säger OM det skulle vara så är jag helt benägen att hålla med om att P omedelbart behöver vård och hjälp
Citera
2017-08-21, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Håller helt med dig.
Ungdomar kan säkert göra mycket i en s k challenge men att försvinna 3 månader Nä
Nej så gör man helt enkelt inte mot sin familj och anhöriga. Låter typ helsjukt, hade någon av mina nära gjort samma sak hade jag haft väldigt svårt att förlåta och lita på den personen efteråt. I detta fall där polisen avsatt personal, helikopter, tid osv till en otrolig summa pengar samt alla frivilliga som engagerat sig med sökande, pengar och tid och även medlidande och oro.
P kan säkert hitta på hyss och pranks men att försvinna 3 månader för en challenge nej och åter nej.

Vad skall han göra efter 3 månader? ringa hem, polis, MPS och FIKK och säga, här är jag det var bara en challenge jag skulle göra. Ni hör väl själva hur korkat det låter. Om, jag säger OM det skulle vara så är jag helt benägen att hålla med om att P omedelbart behöver vård och hjälp

Mm...till och med en genomgång i att lära sig om att "veta hut " , som det hette förr. En fostran i hur man beteer sig mot andra människor beträffande känslor och ansvar.

Det är just därför jag känner oro i ATT han antagligen blivit bragt om livet ,antagligen genom egen otur (rasat ner för någon brant etc.)
Eller möjligtvis hamnat i någon slags situation där någon/några har blivit aggressiva för minsta lilla småsak.
Men hur skall man kunna bli arg på en kille som förstrött vandrar omkring på en åker ,förstår jag ej ?
Då blir man ju mer arg på ett Rådjur som är på åkern ,som faktiskt äter upp grödorna.

Så det här ÄR verkligen underligt ,eller som en del säger : OTUR som f-n .
Citera
2017-08-21, 12:35
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

Kanske att han hör av sig ,möjligtvis dyker upp senare i livet ifall han försvunnit frivilligt .Kanske vill säga något till sina föräldrar el.dyl.

men om han försvunnit under hot ,då lär han ju aldrig dyka upp.Det blir ju stor genomgång då , med DNA -kontroller och diverse frågeställningar om varför ,var osv. och fortsatt sök efter förövare ,så det ser nog DE till (förövarna) att han INTE gör . De gör nog allt för att bespara sig den situationen. Dyker upp ,är nog det minsta han gör då .

Jag VET, att Du VILL, att P av misstag gick av på fel station, men Du kan ju inte på ALLVAR mena, att det anser det vara med sanningen överensstämmande!
Oberoende av anledning till försvinnandet LÄR han inte komma hem, börja på Musikhögskolan och framleva sina dagar i högsta välmåga, som om han bara varit hos en kamrat under dagen!
Citera
2017-08-21, 12:40
Medlem
Citat:
Jag VET, att Du VILL, att P av misstag gick av på fel station, men Du kan ju inte på ALLVAR mena, att det anser det vara med sanningen överensstämmande!
Oberoende av anledning till försvinnandet LÄR han inte komma hem, börja på Musikhögskolan och framleva sina dagar i högsta välmåga, som om han bara varit hos en kamrat under dagen!

Neej jag vet ,men DÅ blir jag väääldigt ledsen på honom att han ljög för sin mamma ,där på tåget .
Har hon verkligen gjort honom så illa (tror jag inte ) så att han blåljuger och sen ger sig iväg för evigt ?

De enda som jag skulle kunna tro ger sig iväg ,är väl typ unga människor som utsatts för prygel . eller i vissa fall pedofileri , men varför skall vi tro så om dessa människor ? Känns underligt på något sätt .

Så det du sa om att han tvingats under hot (men av vilka ,det är så konstigt ?), dra iväg , låter mer troligt i så fall...

Och det mest riktiga verkar ju i detta läge ,vara att han var uppgiven ,nere ,vandrade iväg på måfå ,i sin destruktiva känsla ,brydde sig inte ens om var han satte sina fötter ,OCH hamnade i ett olycksläge som han inte lyckades ta sig ur (elakt vildsvin etc. ) , vad som ...finns ju tusen saker som är farliga när man inte ser upp ordentligt ,det vet Ni ju .
Senast redigerad av evaveva 2017-08-21 kl. 12:45.
Citera
2017-08-21, 12:44
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Håller helt med dig.

Snälla Eva!
Du återkommer mest hela tiden med vad P aldrig skulle göra emot sina föräldrar!
Vet DU om P anser sig felbehandlad eller missförstådd av sina föräldrar?
P KANSKE gick av i Hallsberg fylld av ilska och tänkte, med sorg i sitt sargade hjärta:"så gör föräldrar inte emot sina barn!"
Märk väl mitt "KANSKE!!!!!"
Citera
2017-08-21, 12:46
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Neej jag vet ,men DÅ blir jag väääldigt ledsen på honom att han ljög för sin mamma ,där på tåget .
Har hon verkligen gjort honom så illa (tror jag inte ) så att han blåljuger och sen ger sig iväg för evigt ?

De enda som jag skulle kunna tro ger sig iväg ,är väl typ unga människor som utsatts för prygel . eller i vissa fall pedofileri , men varför skall vi tro så om dessa människor ? Känns underligt på något sätt .

Så det du sa om att han tvingats under hot (men av vilka ,det är så konstigt ?), dra iväg , låter mer troligt i så fall...

Och det mest riktiga verkar ju i detta läge ,vara att han var uppgiven ,nere ,vandrade iväg på måfå ,i sin destruktiva känsla ,brydde sig inte ens om var han satte sina fötter ,OCH hamnade i ett olycksläge som han inte lyckades ta sig ur (elakt vildsvin etc. ) , vad som ...finns ju tusen saker som är farliga när man inte ser upp ordentligt ,det vet Ni ju .

Jag skrev nog inte "under hot" utan, att han "lockats" med!
Citera
2017-08-21, 12:47
Medlem
Citat:
Snälla Eva!
Du återkommer mest hela tiden med vad P aldrig skulle göra emot sina föräldrar!
Vet DU om P anser sig felbehandlad eller missförstådd av sina föräldrar?
P KANSKE gick av i Hallsberg fylld av ilska och tänkte, med sorg i sitt sargade hjärta:"så gör föräldrar inte emot sina barn!"
Märk väl mitt "KANSKE!!!!!"

jo men okii,om det är på det viset ,så vad kan man göra ,mer än att beklaga det hela .
Vad han kände just då ,får ju stå för honom , och nu har ju Missing Peoples verkligen letat runt för att typ finna en skadad P. som de skulle kanske ha kunnat rädda ,om ifall att han tex. brytit benet ,så jao?

Vad mer göra ?

Nån ide' ?
Citera
2017-08-21, 12:50
Medlem
Citat:

Jo titta i ditt inlägg häruppe , du skrev under HOT.... , iväglurad ,som du skrev , kan man ju tänka att han blev faktiskt ,i en stad som han inte har någon som helst koll på , hmm..

Tror vi får vänta och se om han kommer fram nu ,under dessa dagar ,annars är det nog kört på alla vis ,precis som du nämnt ett antal gånger Nina .

OCH skulle det nu vara så att han känner sig felbehandlad utav de sina ,så hoppas jag det blir en ytterst LITEN notis om att han är välbehållen osv. om/ när det i så fall händer .
Allt för att bespara honom ännu mer psykisk press ,eller hur !?

Bara att vänta in den 22 augusti nu då ,så får vi se vad som händer ...
Senast redigerad av evaveva 2017-08-21 kl. 12:56.
Citera
2017-08-21, 13:17
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Jag skrev nog inte "under hot" utan, att han "lockats" med!

Alltså NinaBe du skrev "under hot". Vet att alla kan göra fel men du citerar en person och svarar en annan, blir lite rörigt
Citera
2017-08-21, 13:30
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Alltså NinaBe du skrev "under hot". Vet att alla kan göra fel men du citerar en person och svarar en annan, blir lite rörigt

Jag svarar den, som citerar mig!
Citera
2017-08-21, 13:32
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
jo men okii,om det är på det viset ,så vad kan man göra ,mer än att beklaga det hela .
Vad han kände just då ,får ju stå för honom , och nu har ju Missing Peoples verkligen letat runt för att typ finna en skadad P. som de skulle kanske ha kunnat rädda ,om ifall att han tex. brytit benet ,så jao?

Vad mer göra ?

Nån ide' ?

Jag har ingen idé om var "Mps", "Fikk" eller andra skall leta efter P!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in