Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Polisen ska storsatsa på hastighetskontroller den här veckan. Men är det nån som tror på tramset?
"Det är väldigt många människor som kör lite för fort. Om alla körde mindre för fort så skulle... liv räddas". Är det verkligen så att om jag kör 75 km/t på en 70-väg så riskerar jag andra människors liv? Och finns det inte viktigare uppgifter för polisen, saker som skulle rädda fler liv? Hårdbevaka buset i våra invandrarghetton istället, det utgör ett betydligt större hot än när nån kör lite för fort.
http://www.aftonbladet.se/bil/a/d3OA...oller-i-veckan
Först och främst tackar jag för varningen, får köra vaze-appen extra hårt i veckan.
Självklart vet normalbegåvade människor att en modern bil som är servad/underhållen med bra däck och bromsar enkelt klar 75, 80 osv beroende på väglag och sikt.
Det är ett desperat försök att bättra på statistiken.
Fart skärper koncentrationen och är alltid härligt, det som dödar är alkohol&droger, mobiltittare och ouppmärksamma småbarnsföräldrar, när Bubben tappar nappen så ska det dykas mot golvet direkt....
Problemet med det riktiga buset är att dom bjuder på motstånd och inte låter sig fångas.
En intressant motreaktion vore att alla som åker dit för fotkörning i veckan bestrider det och skiter i att skriva på som reaktion på att mördare promenerar runt på våra gator medans ni tar Svenssons påväg till jobbet, lite civil olydnad och motreaktion till alla dessa idiotiska prioriteringar skulle behövas....