2017-08-20, 21:09
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Det är ingen som kallar sig barn eller några medier som skriver att de är barn. Det är ni här på fb och era likasinnade som kallar dom för barn. Det rör sig om ungdomar, de kallar sig själva ungdomar, vissa av dom har blivit över 18 år under sin vistelse gär, svt har intervjuat familjer där mamman och pappan är i 30-40 års åldern och som är med och demonstrerar.

Det är alltså inget de ens försöker dölja, det är bara några slötänkande svärjevänner som bestämt sig för att kalla dom barn.

Det är slötänkande media och batikhäxor som bestämt kallar de för barn känn dig fri att använda google så du inte framstår som dum Här kan du läsa själv hur Sveriges landsfader titulerar ungdomar som barn.

http://imgur.com/a/w1AyT
Citera
2017-08-20, 21:13
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Det är slötänkande media och batikhäxor som bestämt kallar de för barn känn dig fri att använda google så du inte framstår som dum Här kan du läsa själv hur Sveriges landsfader titulerar ungdomar som barn.

http://imgur.com/a/w1AyT

Ja? De VAR ensamkommande och de VAR barn, vi har ingen lag som säger att vi ska åldersbestämma asylsökande. Alla människor

Men sen handlar denna tråd om demonstrationen vid mynttorget och medborgarplatsen, och i den deltar människor i alla åldrar.
Citera
2017-08-20, 21:14
Medlem
Tänkte på den här svårbehandlade TBCn som dom har-kan inte va bra att ligga ute så här..tänkte inte Kommunisterna på det.
Citera
2017-08-20, 21:27
Medlem
Rikarvinges avatar
Inte ens sossekärringar vill ha dem här.

Citat:
S-kvinnornas kongress Karlstad 20 augusti.

#vistårinteut är på plats på kongressen. Vi har precis lyssnat på votering om att göra ett uttalande om att stoppa utvisningarna till Afghanistan. Uttalandet fick inte bifall. S-kvinnorna har även röstat nej till bifall i en motion som berör samma fråga.

Citat:
#vistårinteut är oroliga över att det verkar saknas kunskap om ensamkommande och deras situation i Sverige samt hur stor rättsosäkerheten på Migrationsverket bland en del politiker. Bland annat nämndes det som något hedervärt att 88% av alla barn som sökt asyl har fått uppehållstillstånd. Eftersom Sverige enligt lag inte får utvisa barn ser vi denna siffra som helt naturlig och knappast hedervärd.
Citera
2017-08-20, 21:30
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Det är ingen som kallar sig barn eller några medier som skriver att de är barn. (min fetstil) Det är ni här på fb och era likasinnade som kallar dom för barn. Det rör sig om ungdomar, de kallar sig själva ungdomar, vissa av dom har blivit över 18 år under sin vistelse gär, svt har intervjuat familjer där mamman och pappan är i 30-40 års åldern och som är med och demonstrerar.

Det är alltså inget de ens försöker dölja, det är bara några slötänkande svärjevänner som bestämt sig för att kalla dom barn.

Har du sovit under en sten?

SvD:s framsida 10 augusti 2017

https://pbs.twimg.com/media/DGzuJCDXkAAduAi.jpg

kopia: http://archive.is/54qEW
Citera
2017-08-20, 21:31
Medlem
xmzs avatar
Citat:

Men sen handlar denna tråd om demonstrationen vid mynttorget och medborgarplatsen, och i den deltar människor i alla åldrar.

Ja, men hittills bara människor från 18 år och uppåt. Har du källa utöver annat än hörsägen att framhålla annat?
Citera
2017-08-20, 22:14
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Ja, men hittills bara människor från 18 år och uppåt. Har du källa utöver annat än hörsägen att framhålla annat?
Nej, fel.
Jag har varit där 3 gånger denna vecka och sett allt från barn från 2 år till äldre personer i 40-årsåldern som suttit i inhängnaden av det mänskliga staketet.
Citera
2017-08-20, 22:21
Medlem
Citat:
Nej, fel.
Jag har varit där 3 gånger denna vecka och sett allt från barn från 2 år till äldre personer i 40-årsåldern som suttit i inhängnaden av det mänskliga staketet.
Sitt kvar och gör dem sällskap till Afghanistan.
Citera
2017-08-20, 22:27
Bannlyst
Citat:
Har du varit nere vid medborgarplatsen?
Om du vart där borde du.sett att ca 40% av de strejkande ä kvinnor..

Knappast. Finns inte många afghanska kvinnor på de bilder jag sett. Men bevisa mig gärna fel.
Citera
2017-08-20, 22:30
Bannlyst
Citat:
Nej, fel.

Sitter någon där sent med ett barn i famnen borde socialtjänsten ta barnet direkt.
Citera
2017-08-20, 22:32
Medlem
Lifeisnows avatar
Finns en del i Sverige som vill hjälpa dessa illegala invandrare...följande inlägg är från Facebook samt LinkedIn (har just nu svårt att länka till en av dessa sajter och har därför just nu kopierat och klistrat in texten);

"Hej alla ensamkommande som finns på Medborgarplatsen! Jag är psykolog och har tystnadsplikt. 24/8 erbjuder jag kostnadsfritt en kort psykologisk konsultation/samtal på cirka en timme. Lokalen är nära Medborgarplatsen. Samtalet kan handla om något du själv vill prata om eller om hur du kan komma i kontakt med dina egna styrkor under den här svåra tiden. Det här sista kan jag också erbjuda i grupp om det är några som vill komma tillsammans.
Jag kan tyvärr inte ert språk (jag själv har spanska som modersmål) men kan försöka hitta en tolk för er som vill ha en.
Anmäl ditt intresse till l*r*a *****@.......
"
Hur kommer det sig att det är så många kvinnor som slår på trumman för alla ensamkommande baaarn/ungdomar/män!?

Undrar hur många sk "ensamkommande" som har datorer, paddor etc och har konton på FB och/eller LinkedIn och kan läsa detta?

När kommer Polisen arrestera alla dessa illegala invandrare som sitter och ockuperar svensk mark, sätta dem i förvar och sen flyga dem till sina hemländer? Eller kommer de alla få svenskt medborgarskap, gå före i bostadskö alt få en villa, få gratis tandvård, soc bidrag etc mm....?? Kommer våra folkvalda politiker ur DÖ-regimen att vika sig och låta dem alla få svenskt medborgarskap..och vilka signaler skickar detta isf ut till världen? Die dumme Schweden? Eller oj vilken generös stormakt?
Senast redigerad av Lifeisnow 2017-08-20 kl. 22:41.
Citera
2017-08-20, 22:34
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Har du varit nere vid medborgarplatsen?
Om du vart där borde du.sett att ca 40% av de strejkande ä kvinnor..

Tror du att könsfördelningen bland de som sitter vid Medis är representativt för asylsökande från Afghanistan?? Isåfall har du mycket att lära.
Nära 80% av de ensamkommande barnen är män.

Källa: https://www.migrationsverket.se/download/18.4100dc0b159d67dc6146d7/1501583468022/Inkomna+ans%C3%B6kningar+om+asyl+2017+-+Applications+for+asylum+received+2017.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in