Citat:
Ursprungligen postat av
byrikaberta
Inte kan det väl ändå vara så att 90% av befolkningen bor i lägenhet?
Lätt att bli negativ till elbilar om man drar fakta ur röven och gör dem till sanning...
Frågan är vilken sida som drar fakta ur röven i denna tråd? Jag har ialla fall gång på gång backat upp med länkar i form av artiklar, undersökningar osv
Ni elbilskramare bemöter med att det löser sig och att människan är finurlig
Jag har aldrig påstått att 90% av landets befolkning bor i lgh, finns ett helt land utanför Stockholms län, däremot bor en stor del i lgh, och en större del överger villa som alternativ (extremt hög kostnad, underhåll osv) i Stockholm, det är bara kolla hos någon byggdrake hur många lgh respektive hus byggs.
Och oavsett boendeform så måste laddplatser ploppa upp i samhället för att bemöta alla typer av bilister, och hur fan ska det gå till när 4st snabbladdningsplatser kräver samma effekt som ett flerbostadshus med 130 lägenheter?
Rör sig om enorma investeringar.
https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Villa-vanligaste-boendeformen/
Det är väl en 60/40 fördelning mellan småhus och lägenhet/hyresrätt i dagsläget, där lägenhet är på stark frammarsch i storstadsregionerna, varken NCC eller Skanska och Peab satsar på villor/småhus, några radhuslängor osv....
Kan det inom ett par år redan vara på 50/50(uppskattning från min sida)
I Stockholm city (innanför tullarna) bor väl 98% i lägenhet, något enstaka hus på Djurgården