Citat:
Ursprungligen postat av
byrikaberta
Självklart vill inte fossildirektörerna ha elbilar, jag har redan förklarat detta. Det är jättejobbigt för dem, de får slänga 100 år av investeringar på fossilmotorn på soptippen och börja om.
De gör som du, sticker huvudet i sanden och hoppas det där nya dumma försvinner. Tesla är en jättejobbig nagel i ögat på dem/dig. Dumma Tesla!
Finns fler de är en nagel i ögat på men inte är det på grävmaskinisterna som ska gräva ner laddstolpar iallafall, vilket du tror.
Jag frågar återigen; vem bekostade infrastrukturen för fossila bränslen och hur kunde det ens vara möjligt att genomföra den? Att överhuvudtaget göra något verkar omöjligt för dig.
Nu börjar du lägga ord i mun, jag har aldrig sagt att det är en nagel i ögat för grävmaskinisten, jag har försökt förklara vad investeringen kan innebära, Nätägar->elcentral/elservis->Elektiker->eventuell grävning, stolparna/uttagen regnar inte ner från himmelen.
Det är inte "bara att".
Varför förespråkar dom vätgasen? Om du orkar läsa undersökningen så tror flera på vätgasen än elen, detta är ändå kapitalister i branschen som inte vill något hellre än att knäcka koden och vara den första in på marknaden.
Bensinen och dieseln bekostades av privata oljebolag, det var dom själva som byggde mackar, hamnar för hangarfartyg osv, elbilarna är beroende av att samhället går in och sponsrar.
Återigen, jag hatar inte elbilen, vill inget hellre än att det ska dyka upp gröna alternativ, men elbilen är en fluga om inte kommuner & stat ger sig in, vilket dom inte gjort.....