2017-08-20, 18:05
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Jag är glad att polisen inte dödade honom. Nu får han livstidsstraff i ett finskt fängelse som är något annat än ett svenskt. Han kommer att sitta med ett par hundra våldsbenägna blonda finnar. Det är något annat än 72 oskulder.

Det sitter så många skinheads och MC-killar på fängelset att hans liv troligen slutar där - ifall han inte börja gråta till median och förflyttas till en tryggare plats.

Skinheads har inte försvunnit, dom har gått under jorden. Hur är det i Sverige, still going strong?

Det lönar sig att se igenom dessa klipp, översatta till engelska. Sverige och svenskar är ofta nämnda:

Part 1
https://www.youtube.com/watch?v=5X_deOMclDc

Part 2
https://www.youtube.com/watch?v=ScqSZpae5pM

Part 3
https://www.youtube.com/watch?v=UEv-7Wxt46E
Citera
2017-08-20, 18:09
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverCryWolf
Bra sagt!!

Finnarna är kanske världens mest laglydiga individer och följer lagen noggrant. Men om lagarna ändras till orättvisa lagar - då ändras saken. Finnarna börjar se regeringen, kyrkan, presidenten, median, militären och polismakterna som en enhet och finnarna som en annan enhet.

Får jag fråga er svenskar en sak?

Jag snackade nyss med en kille som hade snackat med svenskar tjejer från Stockholm. Han frågade om det finns skinheads kvar i Sverige. Tjejerna svarade: "Man ser dagligen skinheads på gatorna, det finns svenskar som byter gata eftersom de är rädda för dom och inga invandrare syns där skinheads brukar "patrullera". Skinheads verkar vara någonslags "folkets polis" och de bär på farliga vapen, tex deras bält förvandlas till kättingar vid behov."

Hur är det? Har ni skinheads kvar?

Här är Hassan och "rasisterna" - median nämner inte ett ord om dom. Först fattade jag inte varför finska killarna kallade hjälparen för Thor Stein:

https://es.fi/3u/cpk8k0uf/thor-steinar-kaveri.jpg

Finnarna blev rasande över den här bilden. Fan, dom dansar glatt på oskyldiga människors gravar. Dom tom grävde fram en fucking rullstol:

https://es.fi/qg/xvi4911a/vitun%20ville.jpg
Jag bor i en storstad o nej ingen skinhuvuden längre. Dock så har ju SD växt så det knakar samt att nazistiska NMR börjat ta lite fart (dock fortfarande litet parti).
Citera
2017-08-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeverCryWolf
Bra sagt!!

Finnarna är kanske världens mest laglydiga individer och följer lagen noggrant. Men om lagarna ändras till orättvisa lagar - då ändras saken. Finnarna börjar se regeringen, kyrkan, presidenten, median, militären och polismakterna som en enhet och finnarna som en annan enhet.

Får jag fråga er svenskar en sak?

Jag snackade nyss med en kille som hade snackat med svenskar tjejer från Stockholm. Han frågade om det finns skinheads kvar i Sverige. Tjejerna svarade: "Man ser dagligen skinheads på gatorna, det finns svenskar som byter gata eftersom de är rädda för dom och inga invandrare syns där skinheads brukar "patrullera". Skinheads verkar vara någonslags "folkets polis" och de bär på farliga vapen, tex deras bält förvandlas till kättingar vid behov."

Hur är det? Har ni skinheads kvar?

Här är Hassan och "rasisterna" - median nämner inte ett ord om dom. Först fattade jag inte varför finska killarna kallade hjälparen för Thor Stein:

https://es.fi/3u/cpk8k0uf/thor-steinar-kaveri.jpg

Finnarna blev rasande över den här bilden. Fan, dom dansar glatt på oskyldiga människors gravar. Dom tom grävde fram en fucking rullstol:

https://es.fi/qg/xvi4911a/vitun%20ville.jpg
Skinheadsen (den traditionella) försvann på 90-talet (i Stockholm, ska det kanske upplysas om). Inte för att jag saknar dem. Men det är tragiskt varför de försvann: invandrarna var då så många att de fick stryk varje gång de visade sig ute.
Senast redigerad av Fnysington 2017-08-20 kl. 18:16.
Citera
2017-08-20, 18:42
Medlem
Arkiaters avatar
5 marockanska män är nu gripna i Åbo, inklusive GM som ligger på sjukhuset. Men polisen har sagt att det skall finnas ytterligare en person som nu är internationellt efterlyst. Har de gått ut med namn och bild?
Citera
2017-08-20, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
5 marockanska män är nu gripna i Åbo, inklusive GM som ligger på sjukhuset. Men polisen har sagt att det skall finnas ytterligare en person som nu är internationellt efterlyst. Har de gått ut med namn och bild?

Nej, inte till allmänheten. Antar de samarbetar med Europol i detta fall.
Citera
2017-08-20, 19:06
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Skinheadsen (den traditionella) försvann på 90-talet (i Stockholm, ska det kanske upplysas om). Inte för att jag saknar dem. Men det är tragiskt varför de försvann: invandrarna var då så många att de fick stryk varje gång de visade sig ute.

Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Jag bor i en storstad o nej ingen skinhuvuden längre. Dock så har ju SD växt så det knakar samt att nazistiska NMR börjat ta lite fart (dock fortfarande litet parti).

Tack för informationen!

SD-partiet kan faktiskt vara deras nya plats...

Dom försvann från Finlands gatubild efter 90-talet. Polisen kunde inte längre beskydda dem och polisen bad dem att flytta till MC-klubbar. Deras patriotism var högaktad inom polis- och militärkrafterna, men ingen fick säga rakt ut att dom stöder skinheads. Och dom tog så ofta ihop med somalierna att det inte gick en dag utan att blaskorna rapporterade vad skinheads hade fått i stånd.

Skinheads finns ännu men dom ligger lågt. Jag känner många som flyttade över till MC-klubbar där dom har samma organisation och regler som skinheads brukade ha när de inte behövde gömma sig.

När morsan och farsan krävde se min f.d. kille var jag i panik (read: skinhead). Men morsan speciellt var helt förtjust i killen, fast hon såg tydligt att han var en skinhead. Jag fattade först senare att morsan delade deras ideologi, lol.

Det fanns så många som hade sympatier med skinheads, att finska kvinnorna i dag känner sig trygga. Det är svårare att hitta en man som sympatiserar med vänsterdrevet än att hitta en patriotisk man. Och dessa familjer är måna om att uppfostra deras barn moraliskt och - gammalmodigt.

Det största problemet i västerländerna är kvinnofolket. Dom är omoraliska och vill dra ner moralen, tar in invandrarmän och spottar på egna landsmän - och dom fattar inte att invandrarmännen har moral och ser dom som horor. När kvinnofolket vaknar upp ur deras masspsykos och fattar att de har hejat på den fela hästen, då finns det inga män som vill ha något att göra med västerländska omoraliska feminister. Invandrarna vill inte ha dem, likasom västerländska män inte vill ha dem.

Finska män har ett revirtänkande, dom beskyddar och försvarar deras revir. Och finska kvinnorna vill stanna i deras revir.

Har svenskarna motsvarande revir-tänkande?
Senast redigerad av NeverCryWolf 2017-08-20 kl. 19:08.
Citera
2017-08-20, 19:42
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det finns heller inga källor som talar för att du inte slår din fru. Vad jag menar är att ingen av ögonvittnen har nämnt något sådant som du skriver om, förutom AR. Av torghandlare var han den siste som uppfattade att någonting var på gång, han förskökte modigt nog slå GM efter att polisen skjutit ned honom. Jag ger inte mycket för hans vittnesmål. Jag kan inte länka till hela finska rapporteringen om händelsen. Du får läsa den själv, precis om jag och användare som skrev inlägget #1089 har gjort.

off topic
Det var nog fan det mest obildade skitsnack som jag någonsin haft olyckan att läsa!
Den logiska konsekvensen av din overta psykos är att vi skall anta att det finns enhörningar, små gröna män, och att man botar cancer med dricka virvlat vatten… eftersom ingen visat att det INTE är lögn.

Jag orkar inte ens börja försöka gå igenom dina fel, då du i all de oräkneliga trådar som du förpestat begår samma misstag om och om och om och om igen…
Du vägrar ta till dig ny information och du vägrar förstå hur logiskt perverterad din argumentation är.

Vad du än gör, skaffa inte barn!

on topic
Oavsett vilka sinnessjuka skäl som denne ekonomiska flykting haft för att döda de som gav honom skydd, så kan man än en gång konstatera att dessa afrikaner inte förmås att integreras i ett post-industriellt kunskaps-intensivt sekulariserat jämställt samhälle där kvinnor inte behandlas som kreatur och där homosexuella inte kastats från hustak.

Oavsett vad som fick denna afrikan att agera på det viset han gjorde lär detta tyvärr inte bli den sista gången. Oavsett om afrikanen ropade "Allahu Akbar" medan han döda sina offer, lär detta inte förändra det faktum att han dödat dessa individer.

Just hur många gånger skall vi låta offra oskyldiga människor på den infantila godhetens altare innan vi slutligen begriper att afrikaner hör hemma i Afrika?
Citera
2017-08-20, 20:04
Medlem
Såg en intervju
Med hjälten Hassan nu. Tatuerad på underarm och med en t-shirt med texten "Malt wihiskey" (med walt disney typsnitt). Pratade stockholmska. Kristen Iranier? Någon som vet?
Citera
2017-08-20, 20:31
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Såg en intervju
Med hjälten Hassan nu. Tatuerad på underarm och med en t-shirt med texten "Malt wihiskey" (med walt disney typsnitt). Pratade stockholmska. Kristen Iranier? Någon som vet?

Engelsman, uppväxt i London.. Etniskt lär det finnas någon historisk koppling till Egypten. Idag bosatt i Stockholm. Starkt präglad av Svensk kultur.
Citera
2017-08-20, 20:48
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Hur ser det ut med fängelsestraffen i Finland egentligen, kan en 18-åring få livstid eller är det som i Sverige att man måste vara över 21?
Hur länge sitter en livstidsfånge i Finland i snitt?

En dom på livstid innebär i Finland att den intagna sitter i fängelse i minst 12 år. Efter att 12 år har förlöpt kan den intagna be om nåd av Helsingfors tingsrätt. (läs få tidsbestämt straff) I tingsrätten tas uppförandet under fängelsetiden i beaktande, liksom risker vid en möjlig frigivning och graden på det brott som den intagna dömts för. Tingsrätten bedömer också risken för att den dömda kan komma att falla tillbaka i sina gamla mönster på andra sidan murarna.

Man är myndig vid 18 år i Finland,alltså vuxen. Därav döms man som vuxen. Begår man brott innan 18 års ålder kan man dömas till ungdomsstraff,och blir då flyttad till fängelse samma dag man fyller 18. Man sitter då på sluten ungdomsvårdsanstalt före 18 år års ålder.

Inte alla får tidsbestämt. Man kan be om nåd vart 5:e år. I princip kan livstids fängelse räcka till fångens död om denne inte benådas

https://www.svt.se/nyheter/uutiset/s...okat-i-finland

http://www2.biblioteken.fi/sv-FI/fra...7-fd4997e639f3

http://www.rikosseuraamus.fi/materia...sbok_2013_.pdf

edit; Kan nog bli svårt för denne man att få benådning
Senast redigerad av Attityd 2017-08-20 kl. 21:08.
Citera
2017-08-20, 21:06
Medlem
ForumApaches avatar
Vilken ironi.
http://mvlehti.net/2017/08/20/refuge...talialaisuhri/

Italienskan som knivhöggs är med i Refugees Hospitality Club (Finlands motsvarighet till #vistårinteut). Hon vill stoppa tillbakaskickandet av asylturister som fått avslag.🙄

Nu måste jag säga att mördarmarockanen fick till en femetta...
Citera
2017-08-20, 21:07
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Såg en intervju
Visst, SVT jobbar stenhårt med damagecontrol och lyfter fram en man med utländskt utseende som hjälte.
Alla mörka män är inte farliga terrorister vill de med detta säga.
Vi ska alltså inte bli rädda och elaka rasister då vi blir spränga i luften eller knivslaktade på våra gator.
Kan vi se fram mot ännu en demonstration mot rasism och kanske vita duvor eller rosa ballonger som släpps mot skyn?
SVT:s agenda är alltför genomskinlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in