Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Skinheadsen (den traditionella) försvann på 90-talet (i Stockholm, ska det kanske upplysas om). Inte för att jag saknar dem. Men det är tragiskt varför de försvann: invandrarna var då så många att de fick stryk varje gång de visade sig ute.
Citat:
Ursprungligen postat av
A-party-with-marty
Jag bor i en storstad o nej ingen skinhuvuden längre. Dock så har ju SD växt så det knakar samt att nazistiska NMR börjat ta lite fart (dock fortfarande litet parti).
Tack för informationen!
SD-partiet kan faktiskt vara deras nya plats...
Dom försvann från Finlands gatubild efter 90-talet. Polisen kunde inte längre beskydda dem och polisen bad dem att flytta till MC-klubbar. Deras patriotism var högaktad inom polis- och militärkrafterna, men ingen fick säga rakt ut att dom stöder skinheads. Och dom tog så ofta ihop med somalierna att det inte gick en dag utan att blaskorna rapporterade vad skinheads hade fått i stånd.
Skinheads finns ännu men dom ligger lågt. Jag känner många som flyttade över till MC-klubbar där dom har samma organisation och regler som skinheads brukade ha när de inte behövde gömma sig.
När morsan och farsan krävde se min f.d. kille var jag i panik (read: skinhead). Men morsan speciellt var helt förtjust i killen, fast hon såg tydligt att han var en skinhead. Jag fattade först senare att morsan delade deras ideologi, lol.
Det fanns så många som hade sympatier med skinheads, att finska kvinnorna i dag känner sig trygga. Det är svårare att hitta en man som sympatiserar med vänsterdrevet än att hitta en patriotisk man. Och dessa familjer är måna om att uppfostra deras barn moraliskt och - gammalmodigt.
Det största problemet i västerländerna är kvinnofolket. Dom är omoraliska och vill dra ner moralen, tar in invandrarmän och spottar på egna landsmän - och dom fattar inte att invandrarmännen har moral och ser dom som horor. När kvinnofolket vaknar upp ur deras masspsykos och fattar att de har hejat på den fela hästen, då finns det inga män som vill ha något att göra med västerländska omoraliska feminister. Invandrarna vill inte ha dem, likasom västerländska män inte vill ha dem.
Finska män har ett revirtänkande, dom beskyddar och försvarar deras revir. Och finska kvinnorna vill stanna i deras revir.
Har svenskarna motsvarande revir-tänkande?