Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-19, 10:21
  #61
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbah
Du bör äta inom 60 minuter efter träning. Ta en proteinshake direkt efter träning och sedan mat när du kommit hem, eller på bussen.

Lite kolhydrater är bra efter träning fördelat med protein och fett.
Många påståenden. Inga belägg.
Citera
2017-08-19, 20:14
  #62
Medlem
Rabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Många påståenden. Inga belägg.

Det är mitt råd till ts. Sedan om han följer det, väljer han själv. En timme tycker jag är god tid att hålla sig inom, ju tidigare desto bättre. Mina belägg är av egen erfarenhet och omgivning under lång tid. Om du önskar studier söker du själv.
Citera
2017-08-19, 20:26
  #63
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbah
Det är mitt råd till ts. Sedan om han följer det, väljer han själv. En timme tycker jag är god tid att hålla sig inom, ju tidigare desto bättre. Mina belägg är av egen erfarenhet och omgivning under lång tid. Om du önskar studier söker du själv.

Det är den som kommer med påståendet, du i detta fall, som bevisbördan ligger hos, och anekdotiska bevis duger inte.
Citera
2017-08-19, 20:27
  #64
Medlem
Rabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det är den som kommer med påståendet, du i detta fall, som bevisbördan ligger hos, och anekdotiska bevis duger inte.

Jag behöver inte bevisa något.
Citera
2017-08-19, 20:30
  #65
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbah
Jag behöver inte bevisa något.

Jo, eftersom påståendet kom från dig. Du får givetvis ha en åsikt och tycka vad du vill om ämnet, men då får du uttryckligen skriva det i dina inlägg. Annars är det ett påstående och då är det som sagt du som har bevisbördan.
Citera
2017-08-19, 20:41
  #66
Medlem
Rabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Jo, eftersom påståendet kom från dig. Du får givetvis ha en åsikt och tycka vad du vill om ämnet, men då får du uttryckligen skriva det i dina inlägg. Annars är det ett påstående och då är det som sagt du som har bevisbördan.

Gå och lyft lite skrot istället för tömma dig här inne. Jag har skrivit att det är mitt råd, du borde testa det.
Citera
2017-08-19, 20:45
  #67
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbah
Gå och lyft lite skrot istället för tömma dig här inne. Jag har skrivit att det är mitt råd, du borde testa det.

Håll dig till sakfrågan, har du belägg för ditt påstående, att man bör äta inom 60 minuter, eller inte?
Citera
2017-08-19, 20:57
  #68
Medlem
Rabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Håll dig till sakfrågan, har du belägg för ditt påstående eller inte?

Mina belägg är fortfarande av egen erfarenhet. Jag har tränat och drivit med kost i snart 15 år. En timme är en god tid att hålla sig inom och vad du säger bryr jag mig inte om, för min erfarenhet är fakta.
Citera
2017-08-19, 21:01
  #69
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbah
Mina belägg är fortfarande av egen erfarenhet. Jag har tränat och drivit med kost i snart 15 år. En timme är en god tid att hålla sig inom och vad du säger bryr jag mig inte om, för min erfarenhet är fakta.

Anekdotiska bevis är inte detsamma som fakta.
Citera
2017-08-19, 21:09
  #70
Medlem
Rabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Anekdotiska bevis är inte detsamma som fakta.

Kan du inte tillföra tråden något istället? Förmodligen brist på erfarenhet.
Citera
2017-08-19, 21:13
  #71
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbah
Kan du inte tillföra tråden något istället? Förmodligen brist på erfarenhet.

Hade du läst igenom tråden skulle du ha sett att jag redan skrivit, inlägg #32. Erfarenhet har inget med saken att göra.
Citera
2017-08-19, 21:16
  #72
Medlem
Rabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Hade du läst igenom tråden skulle du ha sett att jag redan skrivit, inlägg #32. Erfarenhet har inget med saken att göra.

Uppenbart att du har noll koll i ämnet. Ta till dig detta som ett råd istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback