2017-08-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Man får nog skriva ner Nadal lite inför Us Open trots allt. Han har inte varit särskilt bra efter Franska Öppna. Wimbledon var väl okej där förlorade han mot en svår spelare men efter det så har det varit kräftgång.

Hur är det med Murray, har han gett upp Us Open?

David Ferrer har spelat överraskande bra den senaste månaden...

Dimitrov och Kyrgios börjar hitta spelet, förhoppningsvis så kan de hålla det till Us Open. Isner kan bli farlig också, inget långt femte i Us Open heller

Murray ska tydligen ha åkt till New York för att förbereda sig på plats. Så det är väl ett gott tecken att han kommer till start.

Kyrgios ser inte skadad ut längre, eller så har han hittat en behandling(några sköna piller?) som funkar. Jädrar vad han sopade banan med Nadal i natt.

Min ranking in till USO är nog i dagsläget:
1. Federer
2. Zverev
3. Nadal
4. Murray
5. Isner
6. Kyrgios
7. Dimitrov
8. Ferrer

Väl medveten om att precis vad fan som helst kan hända i år. Att Ferrer får vara med på ett hörn säger givetvis lika mycket om hur många som saknas som att han är fantastiskt bra, men det går ändå inte att blunda för att han ser bättre än på mycket länge och då är han i grunden en mycket stabil spelare.

Goffin och Raonic känns helt under isen. Tsonga och Berdych känns trötta. Querrey är en för stor icke-vinnare.
Citera
2017-08-19, 15:19
Medlem
Hoppas Ferrer vinner cinci, till skillnad från hans motståndare inatt så har han alltid gett 100% inte svårt att inte gilla honom.
Citera
2017-08-19, 15:33
Medlem
Intressant att följa Sloane Stephens nu, hon har varit långtidsskadad men är tillbaka med råge nu. Hon lär vara väldigt motiverad. Hon är en spelare som har potential att bli bäst i världen. Så det ska bli intressant att se hur bra hon kan bli.
Citera
2017-08-19, 15:35
Medlem
Citat:
Intressant att följa Sloane Stephens nu, hon har varit långtidsskadad men är tillbaka med råge nu. Hon lär vara väldigt motiverad. Hon är en spelare som har potential att bli bäst i världen. Så det ska bli intressant att se hur bra hon kan bli.
ah minns henne 2013 i Australiska, semi eller nåt. Hur länge har hon varit skadad?
Citera
2017-08-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Murray ska tydligen ha åkt till New York för att förbereda sig på plats. Så det är väl ett gott tecken att han kommer till start.

Kyrgios ser inte skadad ut längre, eller så har han hittat en behandling(några sköna piller?) som funkar. Jädrar vad han sopade banan med Nadal i natt.

Min ranking in till USO är nog i dagsläget:
1. Federer
2. Zverev
3. Nadal
4. Murray
5. Isner
6. Kyrgios
7. Dimitrov
8. Ferrer

Väl medveten om att precis vad fan som helst kan hända i år. Att Ferrer får vara med på ett hörn säger givetvis lika mycket om hur många som saknas som att han är fantastiskt bra, men det går ändå inte att blunda för att han ser bättre än på mycket länge och då är han i grunden en mycket stabil spelare.

Goffin och Raonic känns helt under isen. Tsonga och Berdych känns trötta. Querrey är en för stor icke-vinnare.

Jag säger:

1.Federer
2.Zverev
3.Nadal
4.Dimitrov
5.Murray
6.Kyrgios
7.Cilic
8.Berdych
9.Isner
10.Muller/Anderson/Querrey
Citera
2017-08-19, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
ah minns henne 2013 i Australiska, semi eller nåt. Hur länge har hon varit skadad?

Hon har varit borta sedan förra sommaren, hon gjorde comeback i Wimbledon. Hon har klättrat från runt 900 på rankingen till topp-100 nu igen bara på ett par turneringar
Citera
2017-08-19, 18:24
Medlem
Citat:
Jag tror på Federer i år men jag hoppas på Zverev och Dimitrov. Tror båda dessa kan gå hela vägen om det skulle strula för Federer. Jag tror dock inte att de kan slå Federer om han spelar på sin högsta nivå. Nadal kan i alla fall Dimitrov slå tror jag, Zverev också, om de spelar på topp. Kyrgios har spelet men den stora frågan är om han räcker till mentalt.

Thiem tror jag inte på. Cilic är tveksam nu när han har varit skadad. Hans historia talar mot honom, han är en spelare som behöver tid för att komma tillbaka, han har aldrig varit bra direkt i en comeback förut av vad jag kan minnas.

Tyvär så är del Potro inte tillräckligt bra längre, vilket är jättesynd. Raonic behöver en nytändning, han är helt under isen nu och kommer inte kunna utmana om titeln, det tror jag inte.

Zverev, Dimitrov, Kyrgios, Querrey, Muller och Isner är spelare som jag tror kan röra om i grytan.

Sedan finns det spelare som kan bli jobbiga att ta sig förbi, som t.ex Ferrer och Verdasco. Även Ramos kan bli jobbig för en del spelare.

Gasquet ska man inte heller underskatta, han är ingen utmanare om titeln men han kan säkert stå för en skräll eller två om han får spelet att stämma.

En mycket bra analys, och hoppas att Kyrgios inte går långt på grund av hans taskiga personlighet (för instabil att gå hela vägen).
Zverev har spelet som krävs för att gå hela vägen, och kan definitivt rubba Federer.

Vad jag generellt saknar i tennisen är boll genier som Marcelo Rios t.ex. som hade en ren och skär begåvning, och underhållningen därefter.
Citera
2017-08-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
En mycket bra analys, och hoppas att Kyrgios inte går långt på grund av hans taskiga personlighet (för instabil att gå hela vägen).
Zverev har spelet som krävs för att gå hela vägen, och kan definitivt rubba Federer.

Vad jag generellt saknar i tennisen är boll genier som Marcelo Rios t.ex. som hade en ren och skär begåvning, och underhållningen därefter.

Det finns ju bollgenier men i princip alla (utom Federer) har inte det mentala som krävs för att bli bäst. Rios var väl ett undantag på den fronten men av vad jag minns av honom så kunde han vara rätt ostabil mentalt också. Dock så ska man ju nämna att han borde ha en GS-titel, fuskaren Petr Korda bör bli av med sin titel i AO som han vann dopad.
Citera
2017-08-19, 19:56
Medlem
Citat:
Det finns ju bollgenier men i princip alla (utom Federer) har inte det mentala som krävs för att bli bäst. Rios var väl ett undantag på den fronten men av vad jag minns av honom så kunde han vara rätt ostabil mentalt också. Dock så ska man ju nämna att han borde ha en GS-titel, fuskaren Petr Korda bör bli av med sin titel i AO som han vann dopad.

Sant på sätt och vis gällande nuvarande bollgenier, och Rios hade inte stabiliteten på grund av hans lathet.
Med bollgeni menade jag hans sätt att spela som utmärker en bollkänsla utöver det vanliga, och därav underhållning jämfört med t.ex. Djokovic envisa malande.
Citera
2017-08-19, 20:20
Medlem
6-2 6-1 Elias ! klar för final , möter Carballes baena , hoppas han kan ta den , oavsett känns han riktigt på gång.
Citera
2017-08-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Sant på sätt och vis gällande nuvarande bollgenier, och Rios hade inte stabiliteten på grund av hans lathet.
Med bollgeni menade jag hans sätt att spela som utmärker en bollkänsla utöver det vanliga, och därav underhållning jämfört med t.ex. Djokovic envisa malande.

Du nämnde killen med taskig inställning, Kyrgios. Spelar extremt mycket på talang och spelar nästan aldrig samma slag två gånger i rad. Hans best of kommer vara jävligt matigt inom ett par år.

https://www.youtube.com/watch?v=7DJgHwseiDI

Tvivlar på att skallen någonsin kommer matcha talangen men han har kommit en liten bit på vägen jämfört med ifjol. Förmodligen blir han ändå en toppspelare som verkligen mosar ena veckan och vinner stora titlar för att sedan bara vara ointresserad i hälften.
Citera
2017-08-19, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
6-2 6-1 Elias ! klar för final , möter Carballes baena , hoppas han kan ta den , oavsett känns han riktigt på gång.

Fan så han returnerade. Man kan ju nästan tro att han fått öva på Söderlings kanoner..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in