2017-08-17, 21:23
Medlem
Väldigt fin match av Elias! även om Pavlasek inte ville va med riktigt i 2:a.
6-4 i första sen tappade Elias serve direkt i 2:a men sen sprang det iväg från 0-1 i 2:a till seger 6-4 6-1
Klar för kvart,möter en spanjor Pedro Martinez
Citera
2017-08-17, 22:52
Medlem
stoichkov8s avatar
Riktigt bra och stabilt spel av Dimitrov över 2 matcher nu. Speciellt idag mot hans antagonist Del Potro, som han aldrig tidigare vunnit mot (av 5 matcher).

Håller han i det här spelet så kan han gå riktigt långt. Servern, kroppsspråket och attityden påminner mycket om hur han var i vintras och i AO.
Citera
2017-08-18, 15:44
Medlem
Spelades matcherna klart igår? Om inte, blir det final på Måndag eller?
Citera
2017-08-18, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Spelades matcherna klart igår? Om inte, blir det final på Måndag eller?

Nej och nej. Nadal kommer få lira två matcher idag. Men det är ganska rättvist ändå på så vis att vinnaren i dom icke färdigspelade möter varandra.
Citera
2017-08-18, 20:18
Medlem
Elias klar för semi , 7-6 6-3 idag, såg inte första men spelade kanske ej lika bra som mot Pavlasek för han tappade serve 3 gånger , men det är en helt annan Elias, helt klart har Söderling gett honom väldigt mycket , har utvecklat saker till och med , flackare slag , mer offensiv , bättre returer , servar bättre ( iallafall mot Pavlasek)
Må detta fortsätta nu.
Citera
2017-08-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Elias klar för semi , 7-6 6-3 idag, såg inte första men spelade kanske ej lika bra som mot Pavlasek för han tappade serve 3 gånger , men det är en helt annan Elias, helt klart har Söderling gett honom väldigt mycket , har utvecklat saker till och med , flackare slag , mer offensiv , bättre returer , servar bättre ( iallafall mot Pavlasek)
Må detta fortsätta nu.

Kanske ingen ursäkt men i första set var det ganska jobbig skugga över halva plan. Blåste gjorde det också. Martinez servade för setet. Svårt att utläsa alltför mycket från den matchen mer än att han vann. Bra lottning har han fått, hade varit fint med en final.
Citera
2017-08-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Kanske ingen ursäkt men i första set var det ganska jobbig skugga över halva plan. Blåste gjorde det också. Martinez servade för setet. Svårt att utläsa alltför mycket från den matchen mer än att han vann. Bra lottning har han fått, hade varit fint med en final.

Men huvudsaken är att vinna matcherna,han behöver inte spela bra alla matcher, huvudsaken man vinner,man får inga skönhetspoäng i tennis.
Dessutom tror jag Elias lättare plockar fram ett offensivt spel mot en bättre spelare, tex Pavlasek,där känner han att han måste ligga på för att ha chans, mot sämre motstånd blir det nästan att han backar ner och bara slår tillbaka bollen, tyckte han var för långt bak stundtals idag igen.
Han ska ligga på in i banan.
Citera
2017-08-19, 09:04
Medlem
Man får nog skriva ner Nadal lite inför Us Open trots allt. Han har inte varit särskilt bra efter Franska Öppna. Wimbledon var väl okej där förlorade han mot en svår spelare men efter det så har det varit kräftgång.

Hur är det med Murray, har han gett upp Us Open?

David Ferrer har spelat överraskande bra den senaste månaden...

Dimitrov och Kyrgios börjar hitta spelet, förhoppningsvis så kan de hålla det till Us Open. Isner kan bli farlig också, inget långt femte i Us Open heller
Citera
2017-08-19, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Man får nog skriva ner Nadal lite inför Us Open trots allt. Han har inte varit särskilt bra efter Franska Öppna. Wimbledon var väl okej där förlorade han mot en svår spelare men efter det så har det varit kräftgång.

Hur är det med Murray, har han gett upp Us Open?

David Ferrer har spelat överraskande bra den senaste månaden...

Dimitrov och Kyrgios börjar hitta spelet, förhoppningsvis så kan de hålla det till Us Open. Isner kan bli farlig också, inget långt femte i Us Open heller

Isner går nog inte så långt, visst han kan gå långt på serven,men brukar ändå bli långa matcher på vägen,mycket tiebreak osv, han kommer säkert få någon 5:setare typ i 2:a eller 3:e rundan och då sitter dom i , servakanonerna är oftast inga fysiska fenomen.
Citera
2017-08-19, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Isner går nog inte så långt, visst han kan gå långt på serven,men brukar ändå bli långa matcher på vägen,mycket tiebreak osv, han kommer säkert få någon 5:setare typ i 2:a eller 3:e rundan och då sitter dom i , servakanonerna är oftast inga fysiska fenomen.

Jag tror han kan gå riktigt långt med en bra lottning. Chanserna ökar nu när spelare som Djokovic och Murray(?) är borta. Lite oroväckande för servekanonerna är dock att Ferrer är i bra form.

Querrey ska man heller inte glömma. Har inte spelat så bra efter Wimbledon men jag tycker att han känns bättre i grand slams.
Senast redigerad av terribilis 2017-08-19 kl. 13:04.
Citera
2017-08-19, 13:16
Medlem
Hoppas på att en uppstickare rör om i grytan vid US open.
Även om tennisen har en enorm bredd, så dominerar topp 3 ganska rejält när dom väl deltar, och nummer 5 givetvis när han tillfrisknar.
Citera
2017-08-19, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Hoppas på att en uppstickare rör om i grytan vid US open.
Även om tennisen har en enorm bredd, så dominerar topp 3 ganska rejält när dom väl deltar, och nummer 5 givetvis när han tillfrisknar.

Jag tror på Federer i år men jag hoppas på Zverev och Dimitrov. Tror båda dessa kan gå hela vägen om det skulle strula för Federer. Jag tror dock inte att de kan slå Federer om han spelar på sin högsta nivå. Nadal kan i alla fall Dimitrov slå tror jag, Zverev också, om de spelar på topp. Kyrgios har spelet men den stora frågan är om han räcker till mentalt.

Thiem tror jag inte på. Cilic är tveksam nu när han har varit skadad. Hans historia talar mot honom, han är en spelare som behöver tid för att komma tillbaka, han har aldrig varit bra direkt i en comeback förut av vad jag kan minnas.

Tyvär så är del Potro inte tillräckligt bra längre, vilket är jättesynd. Raonic behöver en nytändning, han är helt under isen nu och kommer inte kunna utmana om titeln, det tror jag inte.

Zverev, Dimitrov, Kyrgios, Querrey, Muller och Isner är spelare som jag tror kan röra om i grytan.

Sedan finns det spelare som kan bli jobbiga att ta sig förbi, som t.ex Ferrer och Verdasco. Även Ramos kan bli jobbig för en del spelare.

Gasquet ska man inte heller underskatta, han är ingen utmanare om titeln men han kan säkert stå för en skräll eller två om han får spelet att stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in