Citat:
Ursprungligen postat av
Gary-loomis
Hoppas på att en uppstickare rör om i grytan vid US open.
Även om tennisen har en enorm bredd, så dominerar topp 3 ganska rejält när dom väl deltar, och nummer 5 givetvis när han tillfrisknar.
Jag tror på Federer i år men jag hoppas på Zverev och Dimitrov. Tror båda dessa kan gå hela vägen om det skulle strula för Federer. Jag tror dock inte att de kan slå Federer om han spelar på sin högsta nivå. Nadal kan i alla fall Dimitrov slå tror jag, Zverev också, om de spelar på topp. Kyrgios har spelet men den stora frågan är om han räcker till mentalt.
Thiem tror jag inte på. Cilic är tveksam nu när han har varit skadad. Hans historia talar mot honom, han är en spelare som behöver tid för att komma tillbaka, han har aldrig varit bra direkt i en comeback förut av vad jag kan minnas.
Tyvär så är del Potro inte tillräckligt bra längre, vilket är jättesynd. Raonic behöver en nytändning, han är helt under isen nu och kommer inte kunna utmana om titeln, det tror jag inte.
Zverev, Dimitrov, Kyrgios, Querrey, Muller och Isner är spelare som jag tror kan röra om i grytan.
Sedan finns det spelare som kan bli jobbiga att ta sig förbi, som t.ex Ferrer och Verdasco. Även Ramos kan bli jobbig för en del spelare.
Gasquet ska man inte heller underskatta, han är ingen utmanare om titeln men han kan säkert stå för en skräll eller två om han får spelet att stämma.