2017-08-18, 14:39
Medlem
Kenneth.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFred
Snälla hjälp mig
Jag har 91.01 euro i min coinbase. När jag försöker göra en betalning på 89.05 euro så säger den att jag ej har tillräckligt med pengar. Hur går det ihop? Jag hae ju 91euro i EUR.
Snälla hjälp. Måste betala en grej snabbt

Tjänsten du betalar igenom tar förmodligen ut en avgift som du inte har råd med.
Citera
2017-08-18, 19:21
Medlem
brutalares avatar
Vad tror ni om Bitcoin de kommande månaderna. Fortsatt spikrakt upp eller bubbla?
Citera
2017-08-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Vad tror ni om Bitcoin de kommande månaderna. Fortsatt spikrakt upp eller bubbla?

Bitcoin (BTC) => bubbla, otroligt övervärderad och hypad just nu.
Bitcoin Cash => stiga kraftigt, otroligt undervärderad.

Men det är min åsikt, ingen vet och alla som säger stensäkert att de vet ska man absolut inte lita på.

Intressant nu när det är mer lönsamt att minea på cash-kedjan, och om några dagar (beror lite på hur snabbt blocken kommer) kommer det en till difficulty adjustment, då kommer det nog bli ännu mer lönsamt.

Risken för gamla BTC-kedjan som inte har EDA (emergerncy difficulty adjustment) är att massa hashpower flyr på en gång, då kommer det ta flera veckor att få fram de 2016 block som krävs för att få en justering. Det plus att BTC-kedjans mempool är överfull för Blockstream vägrar införa större block kan göra det i princip omöjligt att få ut sina BTC ens. Ett sätt att rädda kedjan i detta läge vore att göra en till hardfork och införa någon EDA-liknande sak. Men Blockstream lär väl försöka pusha för PoS eller till och med PoW-ändringar då. Vilket jag tror skulle vara dödsstöten för den kedjan, så jag hoppas på det (eller att den helt enkelt dör av andra anledningar).
Citera
2017-08-18, 21:03
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarp
Bitcoin (BTC) => bubbla, otroligt övervärderad och hypad just nu.
Bitcoin Cash => stiga kraftigt, otroligt undervärderad.

Men det är min åsikt, ingen vet och alla som säger stensäkert att de vet ska man absolut inte lita på.
Likviditeten för BCC är fortfarande låg. Många har inte fått ut sina BCC från exchanges eller centraliserade plånböcker än och det är svårt att hitta pålitlig mjukvara för att genomföra transaktioner på den kedjan. När likviditeten ökar kommer troligen fler sälja av sina BCC eftersom den kedjan knappt har någon legitimitet. Finns knappt några utvecklare på BCC-kedjan och ännu färre som accepterar det som betalningsmedel. Det enda som skulle kunna ge BCC något värde i framtiden är om Segwit2x inte fullföljs i november. (Min analys)

Citat:
Intressant nu när det är mer lönsamt att minea på cash-kedjan, och om några dagar (beror lite på hur snabbt blocken kommer) kommer det en till difficulty adjustment, då kommer det nog bli ännu mer lönsamt.

Risken för gamla BTC-kedjan som inte har EDA (emergerncy difficulty adjustment) är att massa hashpower flyr på en gång, då kommer det ta flera veckor att få fram de 2016 block som krävs för att få en justering. Det plus att BTC-kedjans mempool är överfull för Blockstream vägrar införa större block kan göra det i princip omöjligt att få ut sina BTC ens. Ett sätt att rädda kedjan i detta läge vore att göra en till hardfork och införa någon EDA-liknande sak. Men Blockstream lär väl försöka pusha för PoS eller till och med PoW-ändringar då. Vilket jag tror skulle vara dödsstöten för den kedjan, så jag hoppas på det (eller att den helt enkelt dör av andra anledningar).

EDA är bara något du behöver om du tänker genomföra en fork med väldigt lågt stöd. Finns ingen anledning att implementera det på huvudkedjan, utan skulle tvärtom bara vara skadligt. Det är kanske inte alla som inser det, men SegWit innebär en effektiv höjning av blockstorleken från 1MB till ~3.7MB. Var får du din information om Bitcoin ifrån egentligen? Sällan man ser någon med så många lögner och missuppfattningar om Bitcoin...

Sedan om Bitcoin Cash ska diskuteras så bör det nog ske i en separat tråd, som för alla andra altcoins.
Senast redigerad av DigiFlax 2017-08-18 kl. 21:26.
Citera
2017-08-18, 22:44
Medlem
Detta var inget schysst inlägg från dig DigiFlax.
SegWit beräknas ge ca 70% fler transaktioner med en fortsatt blockstorleksbegränsning på 1MB om alla transaktioner är av typen SegWit. Alltså ca 1,7 MB. Om du säger 3,7 MB kanske du tänker på SegWit2X? Dags att kalla dig själv för lögnare nu?

Det är inte alls svårt att hitta plånböcker med stöd för Bitcoin Cash. Läs på https://www.bitcoincash.org/
Citera
2017-08-18, 23:31
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Detta var inget schysst inlägg från dig DigiFlax.
SegWit beräknas ge ca 70% fler transaktioner med en fortsatt blockstorleksbegränsning på 1MB om alla transaktioner är av typen SegWit. Alltså ca 1,7 MB. Om du säger 3,7 MB kanske du tänker på SegWit2X? Dags att kalla dig själv för lögnare nu?

Det är inte alls svårt att hitta plånböcker med stöd för Bitcoin Cash. Läs på https://www.bitcoincash.org/

Ja, jag syftade såklart på att SegWit2x hamnar någonstans på 3.7MB. Du verkade ju själv förstå vad jag syftade på och borde då inse att det var en felskrivning och inget syfte att vilseleda. SegWit har ett teoretiskt tak på 4MB och SegWit2x 8MB om man kör väldigt packat med witnesses-data. Dock så visar de flesta simuleringarna att vi kan förvänta oss att få ut block i ungefär hälften av respektives teoretiska tak. Sedan kommer man säkert att försöka optimera hur man packar witness-data och då kan den siffran stiga i framtiden att antagligen konvergera mot de teoretiska värdena. Det där om BCC får du ta i BCC-tråden (om det finns någon).
Senast redigerad av DigiFlax 2017-08-18 kl. 23:36.
Citera
2017-08-19, 10:20
Medlem
Finns det någon sida där man kan se en graf av den kumulativa market cap för alla (eller iaf de vanliga) kryptovalutorna? Senaste dagarna har man t.ex sett en ökning för bch och en minskning för btc. Men det känns lite som att det samma värde som skyfflas runt mellan valutorna. Det hade varit intressant att få en bild av värdet av alla kryptovalutor samlat och hur det ökar/minskar för att förstå hur det utvecklas.
Citera
2017-08-19, 10:29
Medlem
Finns det detaljerad information om var det går att handla saker för bitcoins? Alltså information där det går att se även var i små länder i Europa? Och helst där det går att få denna detaljerade information utan att registrera sig eller signa upp på något, bara se informationen, tack!
Citera
2017-08-19, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Likviditeten för BCC är fortfarande låg. Många har inte fått ut sina BCC från exchanges eller centraliserade plånböcker än och det är svårt att hitta pålitlig mjukvara för att genomföra transaktioner på den kedjan. När likviditeten ökar kommer troligen fler sälja av sina BCC eftersom den kedjan knappt har någon legitimitet. Finns knappt några utvecklare på BCC-kedjan och ännu färre som accepterar det som betalningsmedel. Det enda som skulle kunna ge BCC något värde i framtiden är om Segwit2x inte fullföljs i november. (Min analys)

Det där trötta argumentet har alla Core-anhängare kört sedan första augusti. "När bara exchange X kommer så kommer priset att falla som en sten!" Det håller inte. Kolla på volymen, mer BCH än BTC tradas på nästan alla exchanges och ändå fortsätter priset att stiga.

Visst är det ett problem att det inte går att handla med BCH på så många ställen än så länge. Men kom ihåg att kedjan bara är ca 2 veckor gammal. Varje dag kommer det fler och fler vendors som tillåter det så det är bara en tidsfråga. Stödjer du redan BTC så är det ju trivialt att lägga till BCH-stöd också, det är bara politiskt.

Varför tror du inte det finns några utvecklare? Det finns minst tre implementationer av BCH, vilket är som det ska vara. Att det bara fanns en stor implementation av BTC var ett stort problem. Utvecklingen ska vara decentraliserad också annars kan en grupp som Core försöka strypa Bitcoin, vilket de lyckats med i ungefär 2 år. Men nu ser de ut att bli avsatta.

Citat:
EDA är bara något du behöver om du tänker genomföra en fork med väldigt lågt stöd. Finns ingen anledning att implementera det på huvudkedjan, utan skulle tvärtom bara vara skadligt.

Skadligt hur? Förutom lögnen att hard forks skulle vara skadliga då. Och BTC-core kommer bli en kedja med väldigt lågt stöd snart anser jag, då kommer de att behöva det. Hade jag haft kvar några BTC hade jag fått ut de snabbt (och betalat en otroligt hög fee för det!). BCH kommer att ha en justering av svårighetsgraden inom 24 timmar, då finns det en stor risk (för BTC-anhängarna) att många kommer att byta kedja. Redan nu är det 65% mer lönsamt att minea på BCH än BTC.

https://cash.coin.dance/blocks

Citat:
Det är kanske inte alla som inser det, men SegWit innebär en effektiv höjning av blockstorleken från 1MB till ~3.7MB.

Effektiva höjningen är inte mycket, då det mesta av uttrymmet reserveras åt segwit-transaktioner som ingen kommer använda om de ens kommer implementeras öht.

Citat:
Var får du din information om Bitcoin ifrån egentligen? Sällan man ser någon med så många lögner och missuppfattningar om Bitcoin...

Jösses. Men det är du som inte har någon koll och sprider lögner. Läser du bara på /r/bitcoin eller?

Citat:
Sedan om Bitcoin Cash ska diskuteras så bör det nog ske i en separat tråd, som för alla andra altcoins.

Bitcoin Cash ÄR Bitcoin. Det är den kedja som mest följer Satoshi white paper. SegWit och annan dum L2-skalning är inte det som behövs (än), L2-skalning kan behövas senare men just nu räcker det att öka blockstorleken. Detta kommer att hålla i flera år till, sedan kan man i lugn och ro fundera på vilken L2-skalning som behövs, om någon. Och implementera detta genom en hard fork. Inte genom att försöka smyga in det.
Citera
2017-08-19, 14:21
Avslutad
Någon som kan förklara varför BTC-C rusar fram efter att ha legat på botten av havsytan sedan 1 augusti?
Citera
2017-08-19, 17:14
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarp
Visst är det ett problem att det inte går att handla med BCH på så många ställen än så länge. Men kom ihåg att kedjan bara är ca 2 veckor gammal.
[...]
Bitcoin Cash ÄR Bitcoin. Det är den kedja som mest följer Satoshi white paper.

Nej, BCH är inte Bitcoin. Det är en fork av Bitcoin som skapades för några veckor sedan. Det är alltid huvudkedjan från Satoshis implementation som kommer att bära namnet "Bitcoin". Att du tillhör en missnöjd minoritet som nu valt att lämna huvudkedjan ditt kast. Nu har ni er egen valuta. Starta en tråd om den och fortsätt med ert gnäll där, så vi andra som är intresserade av Bitcoin kan slippa det.
Citera
2017-08-19, 17:24
Medlem
Citat:
Nej, BCH är inte Bitcoin. Det är en fork av Bitcoin som skapades för några veckor sedan. Det är alltid huvudkedjan från Satoshis implementation som kommer att bära namnet "Bitcoin". Att du tillhör en missnöjd minoritet som nu valt att lämna huvudkedjan ditt kast. Nu har ni er egen valuta. Starta en tråd om den och fortsätt med ert gnäll där, så vi andra som är intresserade av Bitcoin kan slippa det.
Vet du vem du låter som? Du låter som "goldbugs" gjorde när man pratade med dom om bitcoin för bara ett par år sedan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in