Citat:
Ursprungligen postat av
Max3x
Att han hade problem med någon dykventil kan jag gott tänka mig. Men isf borde han mekat under de främre däcksplåtarna.
Helt vanvettigt att använda spjällventiler till detta! Skall vara slidventiler, med stor utväxling på spindelns gänga. Detta för att likt en giljotin kunna kapa o tvinga igen ventilen om något skräp skulle fastna där.
Kan han inte få dykventilerna täta så kan han inte blåsa tankarna, vilket gör dessa ventiler mycket viktiga. Kanske har ni sett på ubåtsfilmer att en matros vevar på en stor ratt, det är reglaget för dessa ventiler.
Med dessa ventiler är båten en dödsfälla! Kolla även in länkaget o rördragningen på länken nedan, verkligen dåligt utfört.
https://ing.dk/blog/nautilus-rejse-fra-land-til-vand-de-sidste-skridt-170667
En kulventil eller en vridspjällventil är de snabbaste ventilerna och använda om man vill ha kort tid mellan öppen och stängd. Det borde därför vara att föredra framför den mycket långsammare slidventilen. Angående föroreningar som skulle kunna göra att vridspjällventilen inte går att stänga, så är det enkelt avhjälp med ett filter eftersom det bara är luft som skall passera.
På vad vis är rörmokeriet dåligt utfört? Jag kan inte av bilderna se något som skulle riskera funktionen på de synliga rören. Var inte så svepande i era anklagelser, utan peka gärna mer direkt på vad ni menar ang rörmokeriet. Likaså länkaget vad är det som är dåligt med det?