2017-08-19, 12:09
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Hej igen!
Då var man tillbaka efter en veckas avstängning....

Det jag hänger upp mej på, är att man har en misstänkt mördare. Och åklagaren är väl på polisens sida. Men ändå väljer dom att skita i och gå vidare. Det känns inte som det är en vanlig "Svensson" som är inblandad.
Eller så är det mörkläggning

Välkommen!

Jag håller med att det är konstigt att de inte pressar misstänka personer mer,
om de har saker på dem.
Min tanke att Pilot inte är HuvudGM, men ändå var med kanske är anledningen att
han fick gå efter en dag igen.
Lättare att vara tyst o neka om man inte själv var den som GJORDE det hemska kanske..?
Kan skydda GM. Kanske blivit hotad av GM att hans familj/anhöriga ska få lida?

Att en mörkläggning pga att GM skulle känna tex Urban A, det låter väldigt konstigt??
Hur skulle vårt land se ut om det var så det fungerade....

Lär känna 3 betydelsefulla personer så kan du komma undan med flera mord.

Vilken relation hade UA med PR o BW vid Helenas försvinnande???
Citera
2017-08-19, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Tänk på att det är ett mord som skett! Ingen felparkering....
Att mörda någon är inget någon gör utan anledning.
En sådan anledning kan vara mängder av olika orsaker, men varken hos PR eller MR hittar du en enda sådan ynklig liten anledning.

Men om du nu "letar" och kommer på en sådan anledning så skriv det direkt i tråden för jag själv är mycket nyfiken på vad en sån anledning skulle kunna vara för något.

vad vet vi om motiv? Det fanns ju en koppling till familjen och det går att spekulera i olika motiv där, till exempel obesvarad kärlek bara för att ge ett exempel.
Citera
2017-08-19, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
En våldtäkt som spårar ur och slutar med mord pga psykisk obalans, jag har inga problem att se ett sånt scenario framför mig.
Varför menar du att t.ex KM skulle vara mer sannolik än t.ex PR? Eller misstolkar jag det du skriver?
Citera
2017-08-19, 12:40
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det intressanta är ju att det inte finns någon teknisk bevisning (minns ej hur Jenvén uttryckte sig, kanske sa han bristfällig) och det är väl inte rimligt att tro att det kommer fram någon heller.
Då återstår ett vittne som alltså binder en person till brottet. Är det ett vittne som sett, hört, skjutsat, städat, grävt, plåstrat om...?

Jag minns ett inlägg från Prinzezzan, i vilket Prinzezzan skrev att han/hon hade fått uppgifter som sa att det fanns någon som eventuellt hade sett delar av händelseförloppet. Kan det vara en sådan person som nu har börjat prata?
Citera
2017-08-19, 12:46
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Det här svaret fick jag av PW igår när jag frågade vilket syftet var att polisen gick ut med att mannen hade pilotglasögon:

Hej, det är vi som valt att redovisa den detaljen eftersom det också finns vittnen inne på stadt som kan
namnge en man som bar pilotglasögon. På så sätt har vi kunnat förklara hur polisen gjorde en koppling från den man på bron som de ju inte med säkerhet vet vem det är och en namngiven person som bl.a. fanns i Helenas närhet i baren precis innan stängning.
Polisen har en tydligare beskrivning och mer detaljer kring hur mannen på bron såg ut och detta signalement stämmer enligt polisen också med den man som under våren varit anhållen. Självklart har polisen mer att gå på än ett par pilotglasögon.

Med vänlig hälsning, Pernilla Wadebäck

Detta är exakt vad jag har skrivit tidigare i tråden! (F*n vad bra jag är ...) Just att polisen kunde koppla mannen på bron genom uppgifterna från "brovittnet" kombinerat med uppgifter från folk inne på hotellet! Detta betyder ju också att eftersom folk på hotellet kunde namnge mannen är han givetvis inte en okänd person på engångsbesök från typ Mora, utan någon som folk känner igen och vet i vart fall någorlunda (eller mer) vem det är. Jag har också skrivit att det är självklart att polisen har en tydligare beskrivning och mer detaljer kring hur mannen på bron såg ut tack vare "brovittnet". Helt ogenerat klappar jag mig själv på axeln!
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-19 kl. 12:59.
Citera
2017-08-19, 13:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag ser ett problem i att vi å ena sidan har en professor i kriminologi som har gjort en egen utredning och har två helt andra GM, vi har ett vittne som hört två mansröster och en bildörr i samband med bortförandet och vi har 2 vittne som ser en bil komma körande i samband med detta. Sen har vi polisen å andra sidan som har haft en person anhållen för skäligen misstänkt för mord, på vilka grunder undrar man då och ett vittne som sett en man gående i sällskap med Helena över bron. Har polisen verkligen skäl nog för den högsta misstanken? Oavsett så måste de ha mer än ett enda vittne som sett honom på bron med Helena. Hade varit intressant att veta vad grunderna för anhållandet var. Sammanfattningsvis är fallet spretigt...

Jag håller med dig. Polisen tror på sin gubbe, GW dissar den gubben och har två andra gubbar. Spretigt är bara förnamnet. Undrar om Lars Johansson har samtalat med GW. Om inte vore det kanske dags?!
Citera
2017-08-19, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Varför menar du att t.ex KM skulle vara mer sannolik än t.ex PR? Eller misstolkar jag det du skriver?

Har du hängt med vet du kanske att PR är avskriven av polis medan nätet runt KM dras åt. Det kommer mer.
Visst är det fritt att fortsätta tro på PR som gm iofs.
Citera
2017-08-19, 13:17
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
vad vet vi om motiv? Det fanns ju en koppling till familjen och det går att spekulera i olika motiv där, till exempel obesvarad kärlek bara för att ge ett exempel.

Att vara kär och bli galen av svartsjuka är ett intressant ämne, där faller i mitt huvud PR bort. De två efter vad jag förstått träffades knappast alls tiden före mordet.
Lär knappast vart något i stil med: Tog frugan på bar gärning knullandes med en främling, fick raseriutbrott och mördade!!!!!!
Citera
2017-08-19, 13:20
Medlem
Greenskys avatar
Citat:

PR känner jag till en del om av vad som skrivits i tråden och pm-konversation därför känner jag mig säker på att han ej är gm (personkännedom).
KM vet jag absolut ingenting om så han kan jag av den anledningen inte avskriva.
Citera
2017-08-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Välkommen!

Jag håller med att det är konstigt att de inte pressar misstänka personer mer,
om de har saker på dem.
Min tanke att Pilot inte är HuvudGM, men ändå var med kanske är anledningen att
han fick gå efter en dag igen.
Lättare att vara tyst o neka om man inte själv var den som GJORDE det hemska kanske..?
Kan skydda GM. Kanske blivit hotad av GM att hans familj/anhöriga ska få lida?

Att en mörkläggning pga att GM skulle känna tex Urban A, det låter väldigt konstigt??
Hur skulle vårt land se ut om det var så det fungerade....

Lär känna 3 betydelsefulla personer så kan du komma undan med flera mord.

Vilken relation hade UA med PR o BW vid Helenas försvinnande???
Det känns mindre troligt tänker jag. Polisen har ju anhållit pilotmannen på sannolika skäl misstänkt för mord.. inte som medhjälpare eller vittne eller något annat.
Citera
2017-08-19, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Detta är exakt vad jag har skrivit tidigare i tråden! (F*n vad bra jag är ...) Just att polisen kunde koppla mannen på bron genom uppgifterna från "brovittnet" kombinerat med uppgifter från folk inne på hotellet! Detta betyder ju också att eftersom folk på hotellet kunde namnge mannen är han givetvis inte en okänd person på engångsbesök från typ Mora, utan någon som folk känner igen och vet i vart fall någorlunda (eller mer) vem det är. Jag har också skrivit att det är självklart att polisen har en tydligare beskrivning och mer detaljer kring hur mannen på bron såg ut tack vare "brovittnet". Helt ogenerat klappar jag mig själv på axeln!
Mgm står alltså i baren i närheten av Helena precis innan stängning! Är det då Helena ska ha sagt högt i sitt sällskap att hon ska gå hem? Fanns det någon sådan uppgift ugglan? Kommer inte riktigt ihåg. Förresten, bra jobbat!
Citera
2017-08-19, 13:46
Medlem
Greenskys avatar
Citat:

Har som synes svarat redan på det där med obesvarad kärlek men ge gärna förslag på mer exempel, som du skriver: Bara för att ge ett exempel.
Vad skulle det kunna vara för något? Med tanke på omständigheterna att kroppen är borta.
Själv har jag inga andra alternativ än en våldtäkt som slutat med mord.

Men jag kanske har brist på fantasi!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in