2017-08-19, 01:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Hej! Som jag tidigare skrivit: Jag har ingen klar teori om fallet och inte så mycket mer att tillföra än det jag skrev om PU tidigare i tråden. Spekulationer har vi väl alla och de har för min del varierat genom åren det ska erkännas. Jag har ingen "favorit" som vare sig pilotman eller gärningsman. Mer fakta måste fram. Koppling till Mariestad: Bodde några mil utanför stan och kände till en del av de som nämns i tråden men inte mer än så. Helena kände jag inte.

Själv då? Hur ser din koppling till fallet ut och ev. teorier?

Märkligt då att du så aktivt kan såga våra tankar om KM som "mannen i pilotglasögon". "Du kan inte mycket tillföra", skriver du, men avföra verkar vara din paradgren. KM-spåret dissar du per automatik, men något eget kommer du aldrig upp med.
Citera
2017-08-19, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det enda kruxet med PR måste ju vara att Pernilla så bestämt har hävdat att "mannen i pilotglasögon" inte tidigare har nämnts på forum som Flashback - och han har ju diskuterats ingående i flera år ...

Alltså om man tror att "pilot" är det hetaste spåret så faller ju PR spåret direkt, för där passar ju inte PR in. Men kom ihåg att PR är den polisen kommit längst med när det gäller att hitta den skyldige. Och han har ju som sagt erkänt för vänner (enligt efterlyst).

Kort sagt, jag tycker det verkar finnas mer på PR är mannen med pilotglasögon, vem det nu än är. Pilotspåret håller jag som nummer 2. Sen allt annat svammel om MRö och diverse annat löst folk finns inte ens på min radar (för tillfället åtminstone)
Senast redigerad av salta_killen 2017-08-19 kl. 01:08.
Citera
2017-08-19, 01:07
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Märkligt då att du så aktivt kan såga våra tankar om KM som "mannen i pilotglasögon". "Du kan inte mycket tillföra", skriver du, men avföra verkar vara din paradgren. KM-spåret dissar du per automatik, men något eget kommer du aldrig upp med.

Det jag avför är ditt sätt att behandla rykten och spekulationer som fakta. Det är inte OK.
Citera
2017-08-19, 01:08
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Alltså om man tror att "pilot" är det hetaste spåret så faller ju PR spåret direkt, för där passar ju inte PR in. Men kom ihåg att PR är den polisen kommit längst med när det gäller att hitta den skyldige. Och han har ju som sagt erkänt för vänner (enligt efterlyst).

Kort sagt, jag tycker det verkar finnas mer på PR är mannen med pilotglasögon, vem det nu än är. Pilotspåret håller jag som nummer 2. Sen alt annat svammel om MRö och diverse annat löst folk finns inte ens på min radar (för tillfället åtminstone)

Pilotmannen kanske var han som gick med Helena men PR var den som körde bil om dom nu var bekanta.
Citera
2017-08-19, 01:13
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Pilotmannen kanske var han som gick med Helena men PR var den som körde bil om dom nu var bekanta.

Problemet är bara att polisen sätter ett likhetstecken mellan "mannen i pilotglasögon" och gärningsmannen - annars hade "mannen i pilotglasögon" inte blivit delgiven misstanke om mord. Men polisen kan ju ha fel. "Hanna" säger ju att hon hörde minst två upprörda mansröster - om hon nu har hört rätt.
Citera
2017-08-19, 01:17
Medlem
Citat:

visst, det är fullt möjligt. Det ena måste ju inte utesluta det andra. Men jag tror inte man ska krångla till det för mycket. Ju fler inblandade, desto svårare att hålla hemligt. Jag tror på en eller max 2 pers som var med om detta. Alltså 25 år har gått, någon snackar ju förr eller senare, antingen på fyllan eller annan anledning. En eller 2 pers, typ bröder eller riktigt tajta polare fixar kanske att hålla tyst,men inte om det blir fler än så. Har mycket svårt att tro det
Citera
2017-08-19, 01:20
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
visst, det är fullt möjligt. Det ena måste ju inte utesluta det andra. Men jag tror inte man ska krångla till det för mycket. Ju fler inblandade, desto svårare att hålla hemligt. Jag tror på en eller max 2 pers som var med om detta. Alltså 25 år har gått, någon snackar ju förr eller senare, antingen på fyllan eller annan anledning. En eller 2 pers, typ bröder eller riktigt tajta polare fixar kanske att hålla tyst,men inte om det blir fler än så. Har mycket svårt att tro det

Problemet är att dom varit tysta i 25 år inget säger dom ska prata nu.
Citera
2017-08-19, 07:40
Medlem
Citat:
Som jag har förstått det var det ett "Mariestadsgäng" och ett "Törebodagäng" på förfesten.

Jag vill minnas att det även var ett gäng vänner från Stockholm på festen. Sök på Stockholm i tråden så borde det komma upp (är ny på fb men jag lyckades hitta iaf).

Har för övrigt läst hela tråden och följt den under sommaren och gör så även löpande nu, tyvärr mindre och mindre noggrant i takt med att mängden irrelevant gnabb har ökat. Jag är själv född och uppvuxen i Mariestadstrakten så det här ämnet är så klart lite extra intressant för mig. Jag ligger däremot inte rätt i ålder eller umgängeskrets för att känna till särskilt många av dem som diskuteras.
Citera
2017-08-19, 08:00
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Utan att försvara eller peka ut KM så finns det all anledning att tänka i "motståndarens" perspektiv.
Pilot har gjort uttalanden i radio.
Halva flashback "VET" att det är KB
Halva tvivlar.
Oavsett vilket så vet alla vem KB är.
När då detta når KB eller KB:s närstående så måste något göras.
Släktens samlade kunskaper hjälper till att säkra upp facebook för alla.
Varför?
För att försvåra fortsatta spaningar angående vänskapsband, bilder, födelsedagar m.m.
Vem hade inte gjort detta? Oavsett graden av skyldighet?
Sidan räcker inte till för att skriva ner alla tänkbara alternativ på hur dom tänker.

Det enda som är säkert är att dom tänkt till och att det är bara dom själva som vet hur dom tänker.
Som sagt:

Dom vet hur "vi" tänker, det skriver vi i forumet!
Vet vi hur dom tänker?

(Skrivet bara för att jag ville skriva något)

Mycket intressant fråga! Hur tänker de anhöriga?
Tänkte hjälpa dom att tänka:

Det bästa är självklart att få KM (om det nu är han för femtielfte gången) att erkänna ifall han är skyldig sen är det bara att: Vi visste inget, vi hade ingen aning, han får ta sitt straff.

Alltså de behöver bara säga tre saker så är allt över, inga personer som har över 80 IQ kommer att klandra någon av dom.
Citera
2017-08-19, 08:18
Medlem
Jag ser ett problem i att vi å ena sidan har en professor i kriminologi som har gjort en egen utredning och har två helt andra GM, vi har ett vittne som hört två mansröster och en bildörr i samband med bortförandet och vi har 2 vittne som ser en bil komma körande i samband med detta. Sen har vi polisen å andra sidan som har haft en person anhållen för skäligen misstänkt för mord, på vilka grunder undrar man då och ett vittne som sett en man gående i sällskap med Helena över bron. Har polisen verkligen skäl nog för den högsta misstanken? Oavsett så måste de ha mer än ett enda vittne som sett honom på bron med Helena. Hade varit intressant att veta vad grunderna för anhållandet var. Sammanfattningsvis är fallet spretigt...
Citera
2017-08-19, 08:23
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Problemet är att dom varit tysta i 25 år inget säger dom ska prata nu.
Då vill jag tillägga att PR har faktiskt svamlat utmed åren om just det här med Helena. Han skickade som jag tidigare nämnt till mig att jag inte kommer få ur honom mer än vad polisen fick vilket klart indikerar att där finns mer men att det håller han för sig själv. Borde inte han tömt ut allt hos polisen. Dessutom gjorde han det helt random. Vi har ej haft pmkontakt tidigare. Han kände press från att bli ifrågasatt i tråden men valde att be mig sluta fråga genom att skicka pm.
Hade han bott kvar i Mariestad och där behållt den där attityden om att finna någon form av status i att ha snuten efter sig och komma undan dem pga sin smarthet, då hade han blivit bemött på ett helt annat sätt då ingen blir impad av sånt snack! Folk tar det på största allvar. En sport att komma undan snuten, för ett mord, ballt? Nä. Han är kuslig......
Senast redigerad av Rudge 2017-08-19 kl. 08:34.
Citera
2017-08-19, 08:24
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag ser ett problem i att vi å ena sidan har en professor i kriminologi som har gjort en egen utredning och har två helt andra GM, vi har ett vittne som hört två mansröster och en bildörr i samband med bortförandet och vi har 2 vittne som ser en bil komma körande i samband med detta. Sen har vi polisen å andra sidan som har haft en person anhållen för skäligen misstänkt för mord, på vilka grunder undrar man då och ett vittne som sett en man gående i sällskap med Helena över bron. Har polisen verkligen skäl nog för den högsta misstanken? Oavsett så måste de ha mer än ett enda vittne som sett honom på bron med Helena. Hade varit intressant att veta vad grunderna för anhållandet var. Sammanfattningsvis är fallet spretigt...

Självklart har GW och polisen några ess i rockärmen, att dessa inte har samma tes kanske skulle kunna bero på att (gissning) det ar tre gm totalt varav GW funnit två och polisen hittat den tredje..

Alltså: Ren spekulation..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in