2017-08-19, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Hej Strykning - ser att du inte är en som bara " hänger på nåns uppfattning" - vad har du själv för anknytning till Mariestad el. Helena? Du måste ta i n att det är över 25år sen detta hände o. ev bevis från utförandet av mordet är sedan länge borta - detta blir mer el mindre ett socialt spel - vet inte om du rintigt förstått detta - det är ju lite bekymmersamt när man hamnat lite för länge här på tråden. Säger inte att KM är GM - men han är vad vi kallar han på bron i solglasögon. Nu vill bara veta din koppling till Mariestad och Helena - kan du även bjuda på din egen spekulation i fallet vore jag överväldigad. Tack på förhand.
Det intressanta är att "Strykning" var ganska agressiv mot PU för något år sedan. Då verkade inte rykten eller nåt annat spela någon roll.

Nu verkar allt som skrivs som inte går dennes väg vara en anledning att skriva nonsensinlägg och att inte fatta att hela FB är en ryktes/spekulations-plattform och inte ett ställe där vetenskaplig fakta presenteras med 3 referenser till varje påstående.
Citera
2017-08-19, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Brovittnet har väl inte kommit fram 25 år efter händelsen ? Enligt uppgifter ska ju denne angett att "mannen med pilotglasögon" skulle vara klädd i vitt. Och som någon skrev till mig tidigare i tråden när jag "tjatade" om dessa kläder och glasögon, och att inte jag mindes vad jag gjorde denna kväll. Att Alla kommer väl ihåg vad man gjorde denna kväll, 9/11 och Palme mordet. Då kanske man minns extra vad "vänner" hade på sig.
Nä varför skulle man komma ihåg det?
Jag vet var jag var både när jag fick reda på att Palme mördats och 9/11, men inte f-n kommer jag ihåg vad jag hade för kläder på mig, ännu mindre vad de runt omkring hade för kläder.
Citera
2017-08-19, 08:35
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Då vill jag tillägga att PR har faktiskt svamlat utmed åren om just det här med Helena. Han skickade som jag tidigare nämnt till mig att jag inte kommer få ur honom mer än vad polisen fick vilket klart indikerar att där finns mer men att det håller han för sig själv. Borde inte han tömt ut allt hos polisen. Dessutom gjorde han det helt random. Vi har ej haft pmkontakt tidigare. Han kände press från att bli ifrågasatt i tråden men valde att be mig sluta fråga genom att skicka pm.
Hade han bott kvar i Marirstad och där behållt den där attityden om att finna någon form av status i att ha snuten efter sig och komma undan dem pga sin smarthet, då hade han blivit bemött på ett helt annat sätt då ingen blir impad av sånt snack! Folk tar det på största allvar. En sport att komma undan snuten, för ett mord, ballt? Nä. Han är kuslig......

Tänk på att det är ett mord som skett! Ingen felparkering....
Att mörda någon är inget någon gör utan anledning.
En sådan anledning kan vara mängder av olika orsaker, men varken hos PR eller MR hittar du en enda sådan ynklig liten anledning.

Men om du nu "letar" och kommer på en sådan anledning så skriv det direkt i tråden för jag själv är mycket nyfiken på vad en sån anledning skulle kunna vara för något.
Citera
2017-08-19, 08:48
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Mycket intressant fråga! Hur tänker de anhöriga?
Tänkte hjälpa dom att tänka:

Det bästa är självklart att få KM (om det nu är han för femtielfte gången) att erkänna ifall han är skyldig sen är det bara att: Vi visste inget, vi hade ingen aning, han får ta sitt straff.

Alltså de behöver bara säga tre saker så är allt över, inga personer som har över 80 IQ kommer att klandra någon av dom.
Ett problem är att när människor äntligen tar sig förbi det här med vad andra säger så kommer nästa hinder, att inte kasta första stenen, en omsorg om sin nära som går utöver rätt och fel. Man använder hjärta istället för hjärna och allt blir så jävla fel när man bara vill göra rätt! Tror inte det handlar om iq. Om min fru av misstag gjort sig skyldig till en olycklig dödsolycka och medvetet varit tyst då skulle det inte vara en fis i rymden att ange henne, helt ärligt! Man vill rädda sina nära, man blir medberoende i spelet. Det tror jag! Tänk om alla bara kunde ta sitt ansvar, tänka utifrån rättvisa....
Om KM är skyldig så måste han ha ett starkt skydd omkring sig av just medberoende beskyddare i förnekelse för med nära som säger som det är skulle han ju gå sönder och hamna i vården eller biktstolen, så till vida han inte är betydligt sjukare än vi tror. Ynklighet syns inte alltid utåt.
Är han oskyldig så känns det som om han skulle ha krossats vid detta laget, av trycket av misstankar om något så hemskt.
Någon som vet hur han mår idag?
Citera
2017-08-19, 08:51
Medlem
Rudges avatar
Citat:
En sådan anledning kan vara mängder av olika orsaker, men varken hos PR eller MR hittar du en enda sådan ynklig liten anledning.

Men om du nu "letar" och kommer på en sådan anledning så skriv det direkt i tråden för jag själv är mycket nyfiken på vad en sån anledning skulle kunna vara för något.
Han behöver inget motiv för att en olycka ska ske... Om vi hade motiv att gå efter så hade vi nog en gärningsman. Han kan gå med henne som vän, som man, eller vad. Vad utesluter honom menar du?
En anledning att döda någon? Har någon annan i tråden det som nämnts?
Citera
2017-08-19, 08:55
Medlem
Citat:

Fast anledningen (till dråpet/försvinnandet) vet vi ju inte. Visste vi det skulle mycket vara vunnet.
Citera
2017-08-19, 09:00
Medlem
Citat:
Självklart har GW och polisen några ess i rockärmen, att dessa inte har samma tes kanske skulle kunna bero på att (gissning) det ar tre gm totalt varav GW funnit två och polisen hittat den tredje..

Alltså: Ren spekulation..
Jo men måste man inte ha rätt bra på fötterna om man anhåller någon för skäligen misstänkt för mord?
Citera
2017-08-19, 09:04
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Marple
Fast anledningen (till dråpet/försvinnandet) vet vi ju inte. Visste vi det skulle mycket vara vunnet.

Har svårt att se någon annan anledning än sexuellt, hm, en olycka? Hur skulle den gått till på ett trovärdigt sätt? Påkörd av bil? Nja?
Citera
2017-08-19, 09:06
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Har någon annan i tråden det som nämnts?

Jag kan tänka mig det ja. Kan finnas sexuellt frustrerat folk som möjliga gm.
Citera
2017-08-19, 09:07
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Har svårt att se någon annan anledning än sexuellt, hm, en olycka? Hur skulle den gått till på ett trovärdigt sätt? Påkörd av bil? Nja?
Med olycka menade jag typ att tumult uppstår Helena faller till följd, en knuff, liknande, inte alls med avsikt att döda och väldigt naiv om vad som faktiskt dödar. Sjukt utbrott, raseri, minnesluckor, ej riktigt med. Ville förtydliga det.
Senast redigerad av Rudge 2017-08-19 kl. 09:13.
Citera
2017-08-19, 09:09
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Jag kan tänka mig det ja. Kan finnas sexuellt frustrerat folk som möjliga gm.
Vem har ett känt sexuellt avikande beteende som ger ANLEDNING att döda?
Citera
2017-08-19, 09:13
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Med olycka menade jag typ att tumult uppstår Helena faller till följde, en knuff, liknande, inte alls med avsikt att döda och väldigt naiv om vad som faktiskt dödar. Sjukt utbrott, raser, minnesluckor, ej riktigt med. Ville förtydliga det.

Ett sjukt utbrott klassar jag som anledning likaså med raseri, en olycka pga en knuff är däremot en olycka, men att dö pga en knuff? Hur stor är den risken? en på femhundratusen? För att sen gömma kroppen? En chans på miljarder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in