2017-08-18, 23:59
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokko23
Det jag funderar över runt dessa källor är att dem Vet att KM åkte med i bilen till förfesten i Töreboda men inte vet om KM var med på festen.?
Det innebär ju isf att detta vittne måste sett detta i Mariestad då och är med andra ord ingen av festdeltagarna.
Det jag undrar då är hur man vet att KM åkte med hela vägen till festen? Om KB körde så kan han väl blivit avsläppt hemma?

Är det "bekräftat" från flera håll att han verklige var på festen

Jag har en fundering runt detta nämligen OM det inte är bekräftat

Nu ska jag "trolla" och tjata igen. Dom källor som vet att KM var med I bilen till förfesten till PW i Töreboda borde då försöka minnas vad han hade på sig ? Jag tycker det är lika viktigt att veta detta som att veta vad HA hade på sig. Den femte personen i bilen kan det ha varit manlig bekantskap till någon av systrarna Andersson ?
Citera
2017-08-18, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Ja, det gick undan! Det var intressant att följa..

[b] några saker som jag har tänkt på och inte riktigt kan släppa,

Jag undrar ofta om det inte finns en medhjälpare ..

.. mina tankar går till systrarna som bodde bara några 100 m bort! Vad gjorde dom denna lördagskväll?
deras andra bror var kanske där.. eller en av systrarnas pojkvänner ( fast det är nog mer troligt med släkt )
Jag tycker att det är lätt att glömma att man måste tänka innan mobiltider

Önskar att någon som känner / kände Klas kunde beskriva hur han var till sättet!
Vad jag har hört är både blyg, snäll, glad och samtidigt ett väldigt hett temperament, jag själv träffade ju bara honom några gånger på fester och kämpade länge med att placera honom rätt i minnet.

Vad tror ni fick kan hjälp av någon??!
Eller sprang han bara hem till systern och lånade bilen han kunde ju faktiskt ha haft nyckel! eller ha kommit förbi snabbt för att säga hej... och tagit nyckeln ! ( det sista tror jag inte på själv )

Skulle väldigt gärna vilja veta mer om vilka hans närmaste killkompisar var på den tiden! Jag försöker att forska och ställa frågor..

Jag försöker sätta mig in i huvudet på Klas precis efter ..

Är helt klart inne på samma spår - hemsk tanke - men mycket troligt om man i tanken har FB-Konton etc.
Citera
2017-08-19, 00:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Nu ska jag "trolla" och tjata igen. Dom källor som vet att KM var med I bilen till förfesten till PW i Töreboda borde då försöka minnas vad han hade på sig ? Jag tycker det är lika viktigt att veta detta som att veta vad HA hade på sig. Den femte personen i bilen kan det ha varit manlig bekantskap till någon av systrarna Andersson ?

Men du ... Det är 25 år sedan! Hur ska någon komma ihåg det? Jag var på midsommarfest det året och vi var några som åkte ihop. Inte fasen minns jag vad ens min bäste vän hade på sig. Jag kommer ju knappt ihåg vilka som var där!

Att någon kan minnas vad Helena hade på sig beror ju på att den personen hörde av sig till polisen omgående - alltså redan 1992! Så klart att någon kan då kan minnas detta - särskilt som Helenas byxor "föll vittnet i smaken"!
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-19 kl. 00:06.
Citera
2017-08-19, 00:04
Medlem
Citat:

Måste vara felaktig iaf enligt programserien så säger dem att det var 4st i bilen. Men dem kanske va 5 om man inte räknar chauffören om denne aldrig var på festen
Citera
2017-08-19, 00:22
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men du ... Det är 25 år sedan! Hur ska någon komma ihåg det? Jag var på midsommarfest det året och vi var några som åkte ihop. Inte fasen minns jag vad ens min bäste vän hade på sig. Jag kommer ju knappt ihåg vilka som var där!

Att någon kan minnas vad Helena hade på sig beror ju på att den personen hörde av sig till polisen omgående - alltså redan 1992! Så klart att någon kan då kan minnas detta - särskilt som Helenas byxor "föll vittnet i smaken"!

Brovittnet har väl inte kommit fram 25 år efter händelsen ? Enligt uppgifter ska ju denne angett att "mannen med pilotglasögon" skulle vara klädd i vitt. Och som någon skrev till mig tidigare i tråden när jag "tjatade" om dessa kläder och glasögon, och att inte jag mindes vad jag gjorde denna kväll. Att Alla kommer väl ihåg vad man gjorde denna kväll, 9/11 och Palme mordet. Då kanske man minns extra vad "vänner" hade på sig.
Citera
2017-08-19, 00:24
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokko23
Måste vara felaktig iaf enligt programserien så säger dem att det var 4st i bilen. Men dem kanske va 5 om man inte räknar chauffören om denne aldrig var på festen

Har läst frågor här i tråden "Vem är den 5e personen i bilen till festen" ? Kanske min missuppfattning.
Citera
2017-08-19, 00:26
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Nu är batteriet dött snart återkommer. Det är väl bäst att skriva det annars kanske man får skit...

Jag måste bara få klarhet i en sak och jag ber om ursäkt om du klargjort detta tidigare.

Detta är punkt 1 i lubbes lista:

Citat:
*Flera i tråden har fått bekräftat att KM suttit anhållen från nära invigda. Freija har det naturligtvis från MYCKET nära håll (källa A)

Egentligen den enda punkten som till 100 % behöver bli klargjord.

Jag vet inte vad lubbe75 menar med källa A men åtminstone jag tolkar det som en förstahandskälla? En förstahandskälla i just detta fall (vem är den häktade) kan nog folk dra lite olika gränser för.
I min bok innefattar den personer från rättsväsendet med direkt insyn i utredningen, familjen A samt personer som står familjen MYCKET nära.

Har du Freija21 fått din info direkt sagd till dig från någon av dessa personer?
Citera
2017-08-19, 00:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Brovittnet har väl inte kommit fram 25 år efter händelsen ? Enligt uppgifter ska ju denne angett att "mannen med pilotglasögon" skulle vara klädd i vitt. Och som någon skrev till mig tidigare i tråden när jag "tjatade" om dessa kläder och glasögon, och att inte jag mindes vad jag gjorde denna kväll. Att Alla kommer väl ihåg vad man gjorde denna kväll, 9/11 och Palme mordet. Då kanske man minns extra vad "vänner" hade på sig.

Mig fetning: Precis! "Brovittnet" trädde ju fram direkt i juni 1992! Så klart att han/hon kunde minnas vad Helena hade för byxor, särskilt som "brovittnet" tyckte att byxorna var jättesnygga. Men att 2017 begära att någon ska komma ihåg vad någon annan hade på sig i en bil på väg till en förfest eller på en förfest 1992 funkar ju inte. Om detta hade varit just 1992 och du hade ställt frågan hade saken kommit i ett annat läge.
Citera
2017-08-19, 00:40
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Du menar kanske att "KB" ska vara "KM"?!
Felskrivning. Förlåt!
Citera
2017-08-19, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Tack!
Ja kaxig är han helt riktigt.
Trots det du anger så sade ingen att de avskriver honom för att det är osannolikt att det var han utan pga brist på bevis. Finns inget att bevisa så finns ingen brist eller anledning att stalka honom, är min uppfattning.

Någon annan som vet om han kände KM?
Förhöret under hypnos, hur gick det till? Ganska drastisk åtgärd för ingenting....

Jag tycker denna person är den mest intressanta i utredningen, trots det senaste "Mannen med pilotglasögon" spåret. Det finns lite för mycket på honom för att man ska vilja släppa det helt. Som sagt, ni som inte tittat på efterlyst från 96, gör det. Bilda er en egen uppfattning. Jag hävdar absolut inte att PR är skyldig, men det finns liksom ingen annan i utredningen (åtminstone som allmänheten vet) där det finns lika mycket omständigheter och indicier som får varningslampan att blinka...

Förhör under hypnos? Finns det någon som kan berätta mer om detta?
Citera
2017-08-19, 00:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Jag tycker denna person är den mest intressanta i utredningen, trots det senaste "Mannen med pilotglasögon" spåret. Det finns lite för mycket på honom för att man ska vilja släppa det helt. Som sagt, ni som inte tittat på efterlyst från 96, gör det. Bilda er en egen uppfattning. Jag hävdar absolut inte att PR är skyldig, men det finns liksom ingen annan i utredningen (åtminstone som allmänheten vet) där det finns lika mycket omständigheter och indicier som får varningslampan att blinka...

Förhör under hypnos? Finns det någon som kan berätta mer om detta?

Det enda kruxet med PR måste ju vara att Pernilla så bestämt har hävdat att "mannen i pilotglasögon" inte tidigare har nämnts på forum som Flashback - och han har ju diskuterats ingående i flera år ...
Citera
2017-08-19, 00:58
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Hej Strykning - ser att du inte är en som bara " hänger på nåns uppfattning" - vad har du själv för anknytning till Mariestad el. Helena? Du måste ta i n att det är över 25år sen detta hände o. ev bevis från utförandet av mordet är sedan länge borta - detta blir mer el mindre ett socialt spel - vet inte om du rintigt förstått detta - det är ju lite bekymmersamt när man hamnat lite för länge här på tråden. Säger inte att KM är GM - men han är vad vi kallar han på bron i solglasögon. Nu vill bara veta din koppling till Mariestad och Helena - kan du även bjuda på din egen spekulation i fallet vore jag överväldigad. Tack på förhand.

Hej! Som jag tidigare skrivit: Jag har ingen klar teori om fallet och inte så mycket mer att tillföra än det jag skrev om PU tidigare i tråden. Spekulationer har vi väl alla och de har för min del varierat genom åren det ska erkännas. Jag har ingen "favorit" som vare sig pilotman eller gärningsman. Mer fakta måste fram. Koppling till Mariestad: Bodde några mil utanför stan och kände till en del av de som nämns i tråden men inte mer än så. Helena kände jag inte.

Själv då? Hur ser din koppling till fallet ut och ev. teorier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in