2017-08-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Du kanske kan inleda med nån sorts specifik kritik, så det går att reagera på ditt inlägg. Just nu blir det mest "det suger inte". Du kanske kan inleda med att förklara vad du tror att ACA är för något, vad det går ut på, så kan vi börja där.

Jag kanske missa det när jag var förbannad men en skattefinansierad sjukvård är det enda vettiga system. Det ska vara som vi har i Europa. Vill rika stållar betala som fan för specialbehandling så får dom väl göra det men alla medborgare ska ha rätt till den sjukvård dom behöver.
2017-08-18, 23:14
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det roligaste är väl ändå att Trump's stöd verkar inte minska sedan hans kommentarer. Om något gick det upp. Ja, det är för tidigt att säga, då det har kommit för få polls, men liknande trend ägde rum även efter you-are-very-fake-news presskonferensen eller efter Comey.

Därför är det att upprepa - det enda som sänker Trump är... hans repeal av Obamacare. Varje gång han pratar om AHCA som innebär miljoner av utförsäkrade faller han i opinionen.

Så vinnande strategi:

Måste:
1 Skit i att prata om Obamacare så länge det inte finns en bättre 'care'.
2 Bomba skit ut Islamister världen över. Skicka inga soldater.
3 Illegala ska bort.
4 Tuffa tag mot alla brottslingar.
5 Krig mot MSM.
6 Krig mot GOP

Extra:
1 Skryta
2 Sänk skatter
Är opipnaundersökningar giltiga nu eller är de ännu fake news?
2017-08-18, 23:15
Medlem
Slottsherres avatar
Bannon är ju ett rasistiskt äckel som man gärna säger good riddance åt.
Men ironiskt nog var det som förmodligen sänkte honom ett ovanligt vettigt uttalande.
I intevjun i American Prospect talade han om Trump och Kim Jong-un, och kallade dom "två arroganta dumskallar som riskerar att klanta till ett kärnvapenkrig."
Lite av "båda sidor" där
2017-08-18, 23:18
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Är opipnaundersökningar giltiga nu eller är de ännu fake news?

Jag har aldrig sagt något sådant så därför har jag en fråga til dig:

Vad yrar du om, fittaktivisten?
2017-08-18, 23:24
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Bannon är ju ett rasistiskt äckel som man gärna säger good riddance åt.
Men ironiskt nog var det som förmodligen sänkte honom ett ovanligt vettigt uttalande.
I intevjun i American Prospect talade han om Trump och Kim Jong-un, och kallade dom "två arroganta dumskallar som riskerar att klanta till ett kärnvapenkrig."
Lite av "båda sidor" där
Ja där visade han vilken dum fan han är. Hade inte Trump stått på sig hade Kim Jong Un inte backat.

Men nu kom han väl på att han inte vill ha sin lilla dikatur förstörd. Och Trump har aldrig pratat om att använda kärnvapen, snarare verkade han hinta om ett nytt vapensystem som aldrig använts tidigare.

Bannon är en Johnny--come-lately som tar åt sig äran för andras idéer.
2017-08-18, 23:24
Medlem
0rganets avatar
Strömhoppen fortsätter:
"JUST IN: Carl Icahn says he will no longer "act as special advisor to the President on issues relating to regulatory reform."
https://twitter.com/ABC/status/898651154795593730

Men jag måste säga Donald har för mig levt upp till ett löfte:
“we’ll have so much winning, you’ll get bored with winning”

Jag börjar faktiskt tröttna
2017-08-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag tror man kommer att ändra om en del i hur man väljer president går till.
det som jag tror händer, är att man kommer titta på eltronrösterna nödvändighet och att bort detta.
Dock kommer detta ta nått decennium.
Dock har man visat att syftet dessa har, har förverkats i och med Trump.
För var skapat att hindra någon som Trump(fascist och noll förmåga att förstå politik att bli president).

Även så har man nog kommit till en punkt att antal röster avgör om du ska bli president.
Vet detta är extremt negativt för R idag, men jag tror inte detta kommer vara hindrande för R mer än i 2-4 perioder.
Sen har man ett mer ärligt val.
Men ärlighet är nått Trumpnissarna är rädd för, så vi får se vad som händer.
Utan elektor systemet så kommer det inte finnas nåt USA.
2017-08-18, 23:35
Medlem
FlashyBears avatar
https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-08-18/bannon-says-he-s-going-to-war-for-trump-after-white-house-exit
Citat:
Stephen Bannon said in his first public remarks since his ouster from the White House that he will be “going to war” for President Donald Trump.

If there’s any confusion out there, let me clear it up: I’m leaving the White House and going to war for Trump against his opponents -- on capitol hill, in the media, and in corporate America,” Bannon said Friday in an interview hours after his departure was announced by the administration.

Sweeet! Jag hoppas att han verkligen menar det och kör hårt
2017-08-18, 23:47
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Utan elektor systemet så kommer det inte finnas nåt USA.
Så du tror "sydstaterna" skulle dra sig ur om det skulle komma?
2017-08-19, 00:00
Medlem
WarWarrens avatar
Är det nån här som läst en riktig akademikers lustmord på "Dr" Sebastian Gorkas skämt till doktorsavhandling i Ungern? Det tål att läsas, även om det är längre än vad Flashbacks kryptofascister i regel orkar ta sig igenom. Men tro mig, det är kul.

http://foreignpolicy.com/2017/03/17/dr-sebastian-gorka-may-be-a-far-right-nativist-but-for-sure-hes-a-terrible-scholar-trump-radical-isl am/amp/

Ett axplock:

Citat:
"Sometimes the results are unintentionally amusing, as when he makes claims about the state of terrorism studies in 2007 based on a book chapter written in 1988 — which itself uses field surveys conducted in 1982 and 1985. Twenty-two years is an eternity in most scholarly fields, but this means his claims about the state of the field are sourced to a period before the collapse of the Soviet Union, the Oklahoma City bombing, the emergence of al Qaeda, the Good Friday accords, the conflicts of the North Caucasus, 9/11, the attack on the Parliament of India, and the American-led invasions of Afghanistan and Iraq."
2017-08-19, 00:04
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Ja, jävlar detta måste verkligen firas. Får ta och hälla upp en extra stor whiskey
Listan på avhoppare börjar bli ganska lång nu
❌Steve Bannon
❌Scaramucci
❌Reince
❌Flynn
❌Spicer
❌Manafort
❌Page
❌Dubke
❌Epshtyn
❌Short
❌Harvey

https://www.usatoday.com/story/money/2017/08/18/statements-ceos-who-served-trumps-econ-disbands-two-councils-via-twitter-after-onslaught-resignation /572496001/
Länken innehåller en lång lista på Trump-bashing

Ett smakprov på Trump-bashingen

Till och med börsen blev glad av att Bannon fick foten

#Winning

Trumps WH är det första genom tiderna som inte lyckas rekrytera personal genom att presidenten helt enkelt ställer frågan. Ingen patriotisk amerikan kan säga nej. Eller som Rahm Emanuel sa: "there are only two answers: yes, or yes sir". Trump är unik. Den ende presidenten som kan be en annan amerikan att tjäna landet i Vita Huset och få ett nej.
2017-08-19, 00:26
Medlem
FlashyBears avatar
Bannon kommer hem till Breitbart. Inte oväntat, men roligt är det väl.

http://www.breitbart.com/big-journalism/2017/08/18/populist-hero-stephen-k-bannon-returns-home-breitbart/
‘Populist Hero’ Stephen K. Bannon Returns Home to Breitbart
Citat:
Former White House Chief Strategist Stephen K. Bannon returned as Executive Chairman of Breitbart News Friday afternoon and chaired the company’s evening editorial meeting.
Citat:
The Drudge Report hailed Bannon as a “populist hero” who enjoyed an “impressive run” during his tenure as President Trump’s top White House strategist and campaign CEO.

'populist hero' hahaha.

Krig mot GOP! Krig mot GOP!

Det känns lite konstigt att Trump fortfarande inte kommenterade Bannon.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-08-19 kl. 00:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in