2017-08-18, 20:18
Medlem
DaddyD2s avatar
Bra att Bannon får gå. Har aldrig gillat honom, utan bara sett honom som ett hinder för Trump att ena USA. Frågan som återstår nu är, vem kommer att ta hans plats?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Så du tror att Bannon vs McMaster konflikt (angående USA:s insatser i Afghanistan, NK och rent generellt världen över) var made-upp och inte spelade in här?

Och där kom ditt favorithjärnspöke som på beställning.

Citat:
Jag ser 3 viktiga/möjliga orsak:

1 Bannon vs McMaster - Bannon's militära insatser.
2 Bannon vs Cohn, Javanka osv - Bannon's populistiska anti-establishment insatser.
3 Bannon&Alt-Right - Bannon's alt-right charm.

Jag fattar att det är kul med intriger och spekulation. Detta har inget med verkligheten att göra. Du som är Putin-fanboy... tror du inte att det var din vän Vlad som gav ordern? Ta upp det som alternativ också.

Titta på vad du skriver: "Bannons militära insatser". Ja, Bannon var i flottan när han var yngre. Att detta skulle ha något med nuvarande intrig att göra är skrattretande.

---

Vid närmare eftertanke så är jag ännu mer positiv till denna utveckling. Enligt "källor" så ska Bannon tillbaka till Breitbart. Vad innebär detta? Jag tror att det innebär en rasande eldsprutande kampanj mot republikaner. Förhoppningsvis kommer republikanska väljare att mobiliseras till att stampa på kongressmedlemmar. Inte låta dem komma undan med minsta lilla.
Senast redigerad av experten10 2017-08-18 kl. 20:22.
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Enligt media lämnade Bannon avskedsansökan redan den 7 augusti (om det nu stämmer), det vill säga att han/Trump/Kelly bestämde sig några dagar innan.

Det här är vad media skriver (vilket också återges av bland annat Breitbart):

"Earlier on Friday, the president had told senior aides that he had decided to remove Mr. Bannon, according to two administration officials briefed on the discussion.

But a person close to Mr. Bannon insisted that the parting of ways was his idea, and that he had submitted his resignation to the president on Aug. 7, to be announced at the start of this week".

Min fetning, källa: https://www.nytimes.com/2017/08/18/us/politics/steve-bannon-trump-white-house.html

Det vi har som styrker (?) påståendet om att Bannon de facto lämnade in sin uppsägning den 7 augusti är alltså en anonym person nära Bannon själv, dvs Vita Huset har inte bekräftat utan tvärt om motsägs det påståendet.

I call bullshit. Bannon fick sparken, i dag.
Senast redigerad av DaEzz 2017-08-18 kl. 20:22.
2017-08-18, 20:24
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
"Enligt uppgift" ja. Sånt finns i sådana fall diariefört så vi får se om det kommer fram någon dokumentation som styrker det påståendet. Vilket jag betvivlar.
Precis. Ingen som helst dokumentation av det slaget existerar, och att Bannon i hemlighet skulle lyckas smyga ut bakvägen från vita huset, som läckt som en söndersprängt såll 211 dagar i sträck, är det bara naiva småbarn som tror på.
2017-08-18, 20:27
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
BREAKING: Bannon är ute ur WH:

Trump Tells Aides He Has Decided to Remove Stephen Bannon

https://www.nytimes.com/2017/08/18/us/politics/steve-bannon-trump-white-house.html

Ja, jävlar detta måste verkligen firas. Får ta och hälla upp en extra stor whiskey
Listan på avhoppare börjar bli ganska lång nu
❌Steve Bannon
❌Scaramucci
❌Reince
❌Flynn
❌Spicer
❌Manafort
❌Page
❌Dubke
❌Epshtyn
❌Short
❌Harvey

Citat:
Statements from CEOs who served on Trump's now-disbanded economic councils
https://www.usatoday.com/story/money/2017/08/18/statements-ceos-who-served-trumps-econ-disbands-two-councils-via-twitter-after-onslaught-resignation /572496001/
Länken innehåller en lång lista på Trump-bashing

Ett smakprov på Trump-bashingen
Citat:
Denise Morrison, CEO of Campbell Soup -
Racism and murder are unequivocally reprehensible and are not morally equivalent to anything else that happened in Charlottesville. I believe the President should have been – and still needs to be – unambiguous on that point. Following yesterday’s remarks from the President, I cannot remain on the Manufacturing Jobs Initiative. I will continue to support all efforts to spur economic growth and advocate for the values that have always made America great."
Till och med börsen blev glad av att Bannon fick foten
Citat:
bond yields rose to session highs, as reports emerged U.S. President Donald Trump fired his controversial chief strategist Steve Bannon.

#Winning
Senast redigerad av squeaky 2017-08-18 kl. 20:29.
2017-08-18, 20:39
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det här är vad media skriver (vilket också återges av bland annat Breitbart):

"Earlier on Friday, the president had told senior aides that he had decided to remove Mr. Bannon, according to two administration officials briefed on the discussion.

But a person close to Mr. Bannon insisted that the parting of ways was his idea, and that he had submitted his resignation to the president on Aug. 7, to be announced at the start of this week".

Min fetning, källa: https://www.nytimes.com/2017/08/18/us/politics/steve-bannon-trump-white-house.html

Det vi har som styrker (?) påståendet om att Bannon de facto lämnade in sin uppsägning den 7 augusti är alltså en anonym person nära Bannon själv, dvs Vita Huset har inte bekräftat utan tvärt om motsägs det påståendet.

I call bullshit. Bannon fick sparken, i dag.

Ja, jag missade av det var 'person close to Mr. Bannon' som pratade om den 7 Augusti - låter inte speciellt trovärdigt. Vi får kanske veta om det stämmer - det är väl offentlig allmän handling?

Men som sagt ryktades det ju mycket att Bannon skulle ut tillsammans med Priebus, speciellt när Kelly tog över. Så även utan Charlottsville satt Bannon löst, även om Charlottsville var kanske det sista droppet.

T.ex.

http://edition.cnn.com/2017/08/18/politics/steve-bannon-white-house/index.html
Citat:
CNN reports the President equivocated after an initial plan was to fire Bannon and then-Chief of Staff Reince Priebus at same time, the official says, because Rep. Mark Meadows, the influential chairman of the conservative House Freedom Caucus, and others urged Trump to keep him on board.

Här är en artikel från den 12 augusti
https://www.axios.com/steve-bannons-job-in-jeopardy-trump-suspects-him-of-leaking-2472208484.html
Trump suspects Bannon of leaking, putting job in jeopardy

Även Scaramuccis attack mot honom säger en hel del.
2017-08-18, 20:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Fy satan vilket haveri det blev med den här administrationen. Det kommer bli kämpigt för USA att ta sig ur det här träsket. Undrar hur historieskrivningen om den här tiden kommer att bli.
2017-08-18, 20:43
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Listan på avhoppare börjar bli ganska lång nu

Lite i skymundan har 16 medlemmar i White House Arts Committee avgått idag och lämnat ett brev med skarp kritik. Jag tror Melania Trump är den enda som blir kvar. En liten notis om brevet är att första bokstaven i varje pargraf bildar ordet RESIST.

https://www.nytimes.com/2017/08/18/arts/white-house-arts-committee-resigns.html

https://pbs.twimg.com/media/DHhH9pLXoAAM44e.jpg

Även medlemmar i Digital Economy Board of Advisors ger upp och lämnar.

https://news.vice.com/story/members-of-trumps-digital-economy-advisory-board-are-quitting

Trump kan trösta sig med att ingen från evangelical advisory board avgått.
2017-08-18, 20:49
Medlem
FlashyBears avatar
Mensaktivister springer vilt...
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Och där kom ditt favorithjärnspöke som på beställning.
Nice deflection. Svara på frågan, pajas. Var hans konflikt med McMaster made-up och inte spelade in här?

Citat:
Jag fattar att det är kul med intriger och spekulation. Detta har inget med verkligheten att göra. Du som är Putin-fanboy... tror du inte att det var din vän Vlad som gav ordern? Ta upp det som alternativ också.
App, app, app...
Citat:
Titta på vad du skriver: "Bannons militära insatser". Ja, Bannon var i flottan när han var yngre. Att detta skulle ha något med nuvarande intrig att göra är skrattretande.
Är du på riktigt?
Jag syftade självklart på hans "insatser" mot McMaster.

Citat:
Vid närmare eftertanke så är jag ännu mer positiv till denna utveckling. Enligt "källor" så ska Bannon tillbaka till Breitbart. Vad innebär detta? Jag tror att det innebär en rasande eldsprutande kampanj mot republikaner. Förhoppningsvis kommer republikanska väljare att mobiliseras till att stampa på kongressmedlemmar. Inte låta dem komma undan med minsta lilla.
Ja, som jag skrev.
Men inte bara kongressmedlemmar utan också delar av Trump's administration. Som McMaster och Cohn, du vet
Citat:
RIP, Bannon

https://twitter.com/DRUDGE/status/898582352674250752

Man får hoppas att han blir nu mer frispråkig (som i sina senaste intervjuer) pro-Trump "warrior".
2017-08-18, 20:52
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hmm... är det dottern som förmått pappa clown att fimpa Bannon?

Det har varit en del byten i trumps administration nu... har han börjat bry sig om av vad ljugmedia skriver eller finns någon annan förklaring? Han ger ju intryck av att vara en svag president om folk vid hans sida faller som käglor.
Frågan är hur länge Trump själv kommer sitta kvar. Media i skön förening med den liberala eliten håller på att sänka honom.
2017-08-18, 20:55
Medlem
Citat:
Men inte bara kongressmedlemmar utan också delar av Trump's administration. Som McMaster och Cohn, du vet

Som jag sa, dina favorithjärnspöken. Alla lanserar sin favoritteori. Andra har pratat om general Kelly, andra så som baggebo1 klänger sig fortfarande kvar vid fantasin om "President Kushner".

Din teori om McMaster kan för övrigt komma att testas. Om Bannon är på väg tillbaka till Breitbart, vilket verkar vara på gång, så får vi se om Breitbart skriver annorlunda om McMaster.
2017-08-18, 20:56
Medlem
Rasande-Roses avatar
Tråkigt att se Bannon få gå. Jag gillar karln, speciellt hans ärliga no-nonsense inriktning. Han känns ärlig och riktig och inte en av dem i vita huset som ojar sig överdrivet mycket över vad MSM tycker om allt de säger och tycker.

Men kan förstå att han blir svår att ha kvar i och med att de försöker styra upp nu med en general som ska disciplinera hela personalstyrkan. Då blir det svårt att ha med en gammal man som säger vad han tycker och inte bryr sig så mycket om hur finkänsliga snöflingor på Manhattan kommer att reagera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in