2017-08-06, 20:51
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Tror du att även 'grand jury' läcktes av Trump's "egen personal" och inte av Mueller's?

Är en sån sak ens möjlig att hålla hemlig? Läckan kommer i alla fall knappast från Muellers jurister. Förfarandet involverar ju massor av folk.
2017-08-06, 20:52
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Hur vet du att det inte finns några bevis? Är det inte det utredningen ska bringa klarhet i?

Jag vet självklart inte det. Däremot finner jag det högst osannolikt att det inte skulle läckas till MSM om det var fallet. Högst osannolikt

Det vore även oerhört smart då Trump är så impulsiv, eller hur?
2017-08-06, 20:58
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Hur vet du att det inte finns några bevis? Är det inte det utredningen ska bringa klarhet i?
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jag skulle gissa att det inte var någon av dem utan någon av alla de som blivit kallade dit sedan den startade upp för ett tag sedan. Kan vara någon ur juryn också.
Det är första gången jag sett er svara på något vettigt sätt i denna tråd.
Håller ni på att få kalla fötter eller vad är det? Är fakta viktigt nu helt plötsligt, eller har era vilda fantasier nåt sin gräns tro.
2017-08-06, 21:06
Medlem
FlashyBears avatar
Ja, man har inte följt nyheterna i ett par dagar och så mycket har hänt!

Det viktigaste att den mest produktive medarbetaren i Trump-team, Jeff Sessions, verkar sitta säkert Utan tvekan gillas han av John Kelly.

Sedan verkar John Kelly vara väldigt bra och genuint vara anti-immigration precis som Sessions/Bannon

Scaramucci is out. Synd, han skulle bli en stjärna om inte han vara så intresserad av Bannon's kuk.

Miller får mer utrymme, men killen saknar Scaramucci's charm. Han ser ju så jävla efterbliven ut

McMaster har lyckats sparka bra folk, men Bannonister verkar intensifiera anfall mot honom. Förhoppningsvis blir han skickat till Afghanistan och därmed blir fyrstjärnig. Det blir ironiskt och positivt om han dödas av talibaner...

Sedan har vi Mueller som intensifierade RussiaHoax ("tack vare" Trump Jr?). Trump tillsammans med Kushner kontrade dock ganska väl med att kalla det ett anfall mot hans väljare - smart. Det går ganska bra för Mueller nu, men någon gång måste han leverera - om inte Trump/Sessions/Kushner igen ger någon ryss-möte present åt honom. Då behöver inte Mueller göra ett skit...

Dessutom finns det indikationer på att Trump gör vad ska - gå mot GOP/Senat
Senast redigerad av FlashyBear 2017-08-06 kl. 21:13.
2017-08-06, 21:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Klart att han inte vill bo i vita huset:
https://www.youtube.com/watch?v=mZqITxrreWc
"Michael Moore In TrumpLand" - Trump on White House: "What A Dump"

Bor man normalt i lyxlägenhet på femte avenyn är det inte så mycket att hämta i vita huset.
Mar-a-Lago ser ju helt fanatiskt ut måste jag säga.

Det är inte meningen att vita huset ska vara en semestersvit utan en arbetsplats för den som skall styra nationen, vill man arbeta i ett rum som lyser likt Joakim Von Ankas pengabinge så ska man inte söka jobbet som president såvida man inte vill styra över en bananrepublik.
2017-08-06, 21:51
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är inte meningen att vita huset ska vara en semestersvit utan en arbetsplats för den som skall styra nationen, vill man arbeta i ett rum som lyser likt Joakim Von Ankas pengabinge så ska man inte söka jobbet som president såvida man inte vill styra över en bananrepublik.
Nej det är klart.
Michael Moore är ju som han är, tror han röstade på Sanders om jag kommer ihåg rätt.
Filmen är ju lite av parodi, men kanske blivit verklighet ändå.
Hela showen som klippet är ifrån gick på SVT/play, men det är väl borta nu.

Han höll liten föreläsning inför publik, och under showen så visar han filmen som klippet jag visar. Detta var i en överväldigande republikansk stad, minns ej var. Den är antitrump föreläsningen, men han säger själv vid ett tillfälle att han inte gillar Hillary heller, han tyckte att hon var för nära wallstreet.
Ganska rolig enmansshow för han var ganska kritisk mot sig själv också, men han säger också varför han tror folk röstar på Trump. Det är endast för att "jävlas" med Washington (i princip).

Han sa också i slutet att det kommer kännas mindre och mindre bra för de som röstat Trump med tiden. Vi får väl se om han får rätt.
2017-08-06, 21:52
Medlem
Jag brukar inte posta i den här tråden och kan inte läsa in den. Någon annan kanske har postat den här informationen och i så fall ber jag om ursäkt.

Jag tillhör den lilla skara, som tror att Trump möjligen, möjligen kan rensa upp i träsket. Han var under attack under kampanjen, men klarade sig galant. Han vann valet mot alla odds.

Hans uppgift är enorm. Han har inte bara oligarkerna emot sig, han måste kämpa mot underrättelsetjänsterna, utrikesdepartementet och några läckor i Vita Huset. Plus nästan hela senaten och representanthuset.

Om han ställs inför riksrätt eller om någonting ännu värre händer, hur reagerar väljarna? Flera analytiker varnar för en våldsam reaktion i USA. Man ska vara försiktig med profetior, men det finns en om Trump från 2011 om att han räddar USA och en från 1800-talet om hur folket avsätter skurkarna i Washington. Ordet "wash" är kul.

Citat:
In other words, after a year of investigation involving – according to some reports – 3,000 investigators and 14 prosecutors (!) and backed by the combined weight of the US’s massive intelligence community – no evidence of illegal collusion between the Trump campaign and the Russians has come to light, and the investigators are giving up hope of ever finding any.

Unsurprisingly some of them are now so worried about the retribution they may one day face because of the relentless way they have conducted an inquiry into literally nothing that CNN reports by them taking out insurance to protect themselves

CONFIRMED: Mueller Russiagate inquiry going nowhere, investigators ‘taking out private insurance’ against risk of lawsuits

http://theduran.com/russiagate-inquiry-going-nowhere-investigators-private-insurance/

Four People Charged With Leaking Classified Info, Concealing Contacts - Sessions

https://sputniknews.com/us/201708041056190742-four-charged-leaks-sessions/
2017-08-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloChrist
Nu när jag flera gånger berättat varför jag hyllar Trump.
Det vore kul att veta varför du(och ni för den delen) egentligen hatar Trump?
För hatet skiner verkligen igenom dina inlägg, men det är mest sådant som ovanstående.
Det måste ju finnas otroligt många politiker som golfar och missköter sina jobb som du kan hata på?
Det är väl mer regel än undantag, frågan är varifrån detta hat kommer ifrån?
Ifall han ändå inte får någonting gjort(enligt er), vad är problemet? då är det ju Hussein Obamas politik som gäller tills vidare, konstatera det och gå vidare liksom.
Men hatet handlar uteslutande om hur han ser ut, hur han talar och twittrar eller att han inte får saker gjorda, så kan vi inte få höra lite kritik mot själva politiken istället?

Trump som person är ju vedervärdig. Ljuger extremt ofta, lurar människor allt vad han kan, mobbar och är elak mot människor för att ta sig fram.

Som politiker är han okunnig, lat, ointresserad av andras mående, och han har inget mål med sin politik för USA:s bästa.

Som människa och politiker är han elak, impulsiv, dum i huvudet, saknar personlighet och ja han har inte många rätt eller inga alls faktiskt.

Angående den röra han skapar gör ju att hela landet hamnar i bakvattnet. Kommer att ta många år att ordna upp denna röra han skapar för att så pass många inte fattar att han är en conman och solochvårare och lurar dem.

De politiska lögnerna som att bygga en mur och sjukvård som han sa sig vara så mån om att alla skulle få och allt annat är ju helt sjukt. Förmodligen därför så många blir lurade för att det är svårt att föreställa sig ett så sjukt svin.

Han utsätter invånarna för stora risker med sina hätska utfall. Att man nynnas till sömns med tanken på en mur gör inte att man är säkrare för sådant som är skadligt för amerikaner.

Och varför är det så synd om de vackra bebisarna i Syrien och inte de vackra bebisarna med barndiabetes eller hjärtfel eller cancer för att de bor i USA då? Han är ju så genomjävlig Trump så det är vidrigt. MAGA i Syrien beautiful babies! Men var gärna utan medicin i USA när du är barn det skiter han i.

Sen det här med Ryssland. Tror du verkligen han är vit som snö? Skulle du kunna förklara vad som visar på att han är ärlig och uppriktig och inte skulle ta några GENVÄGAR?

Kellyanne jobbar på men i slutet på intervjun så blir hon lite ovanligt nog lite vresig, titta gärna på hela då den ger en god bild av läget.

https://www.youtube.com/watch?v=oyL-b1rNKME
2017-08-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Jag brukar inte posta i den här tråden och kan inte läsa in den. Någon annan kanske har postat den här informationen och i så fall ber jag om ursäkt.

Jag tillhör den lilla skara, som tror att Trump möjligen, möjligen kan rensa upp i träsket. Han var under attack under kampanjen, men klarade sig galant. Han vann valet mot alla odds.

Hans uppgift är enorm. Han har inte bara oligarkerna emot sig, han måste kämpa mot underrättelsetjänsterna, utrikesdepartementet och några läckor i Vita Huset. Plus nästan hela senaten och representanthuset.

Om han ställs inför riksrätt eller om någonting ännu värre händer, hur reagerar väljarna? Flera analytiker varnar för en våldsam reaktion i USA. Man ska vara försiktig med profetior, men det finns en om Trump från 2011 om att han räddar USA och en från 1800-talet om hur folket avsätter skurkarna i Washington. Ordet "wash" är kul.

CONFIRMED: Mueller Russiagate inquiry going nowhere, investigators ‘taking out private insurance’ against risk of lawsuits

http://theduran.com/russiagate-inquiry-going-nowhere-investigators-private-insurance/

Four People Charged With Leaking Classified Info, Concealing Contacts - Sessions

https://sputniknews.com/us/201708041056190742-four-charged-leaks-sessions/

Varför måste han kämpa mot folk i Vita Huset?

Är det så menar du att han ser till att de läcker så att de ska se ut som om han har dem emot sig? För det är ju så han lurar i folk att han är folkets kämpe?
2017-08-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Varför måste han kämpa mot folk i Vita Huset?

Är det så menar du att han ser till att de läcker så att de ska se ut som om han har dem emot sig? För det är ju så han lurar i folk att han är folkets kämpe?

Han kämpar mot ett etablissemang med långa armar som en bläckfisk. Inte vill han ha läckor, de retar honom enormt.

Han har pressats hårt och twittrar fel ibland, men jag förstår honom. Trump, landets huvud, behöver lugn för att kunna fatta rätt beslut, men lugn får han inte. Medierna är som gamar.

Jo, han vill rädda USA. Han talar ständigt om de ekonomiska amerikanska problem, som är underrapporterade i Sverige. Medianlönen har legat nästa stilla sedan år 2000, men inte priserna. Arbetslöshetsstatistiken är larvig och försäljningen av nya hus minskar. Studenterna kämpar med sina lån. Många unga vet att de aldrig kommer att få sina föräldrars eller farföräldrars köpkraft. Det bullras i landet.

Bernie Sanders kunde ha vunnit presidentvalet, men det är ju förbjudet att ha en socialdemokratisk amerikansk president. Trump fick de missnöjdas röster.
2017-08-06, 22:28
Medlem
WarWarrens avatar
Är det bara jag som missat att en av Trumps närmast förtrogna är en klassisk hejduk vid namn Matty Calamari? Why the hell not - hans läkare ser ut som Hydes chef i That 70's Show, hans advokat skulle kunna göra reklam för mustaschvax, Stephen Miller verkar ha rymt från ett ensligt slott i Transsylvanien och Kellyanne Conway är bara en kolsvart peruk bort från Magica de Hex...

https://www.buzzfeed.com/aramroston/donald-trumps-surveillance-operations?utm_term=.ptlewr3G5
2017-08-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Han kämpar mot ett etablissemang med långa armar som en bläckfisk. Inte vill han ha läckor, de retar honom enormt.

Han har pressats hårt och twittrar fel ibland, men jag förstår honom. Trump, landets huvud, behöver lugn för att kunna fatta rätt beslut, men lugn får han inte. Medierna är som gamar.

Jo, han vill rädda USA. Han talar ständigt om de ekonomiska amerikanska problem, som är underrapporterade i Sverige. Medianlönen har legat nästa stilla sedan år 2000, men inte priserna. Arbetslöshetsstatistiken är larvig och försäljningen av nya hus minskar. Studenterna kämpar med sina lån. Många unga vet att de aldrig kommer att få sina föräldrars eller farföräldrars köpkraft. Det bullras i landet.

Bernie Sanders kunde ha vunnit presidentvalet, men det är ju förbjudet att ha en socialdemokratisk amerikansk president. Trump fick de missnöjdas röster.

Men om detta ska få någon chans det du tror att han vill göra så bör han ju kunna klara av att sköta sitt ämbete på sitt kontor. Han har ju tillgång till de allra bästa personerna på alla sätt, det har han ju sagt många gånger. Varför sparkar han inte läckorna och installerar folk som håller tätt om han nu är så duktig som du säger?

Om han inte kan sköta Vita Huset så kan han knappast sköta landet. Det säger sig väl självt? Bara där bör väl en någorlunda klartänkt person inse att han är omdömeslös och dessutom i helt avsaknad av handelskraft. Han har ju ingen aning om vad han ska göra. Han flaxar hej vilt och ställer till en jäkla oreda. Tror du inte att han har gjort något olagligt alls du heller? Mueller kommer inte att finna några oegentligheter för Donald Trumps räkning för att det finns inga?

Har så svårt att tro att han kan ha låtit bli att ta några omvägar på något olagligt sätt och sen då vidare att han ska ha ha ha gjort det utan att någon Mueller med jurister kan hitta det. Men vem vet, jag kan ju ha fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in