2017-08-18, 20:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Håller helt med er i er diskussion. Själv är jag bra på att sålla bort oväsentligt och för att jag ska komma ihåg något måste det verkligen vara något som skiljer sig utöver det vanliga. Jag skulle vara ett uruselt vittne.

Kommer att tänka på den autistiske pojken som åkte helikopter i London och sen hem för att rita av byggnader in i minsta detalj och då menar jag verkligen in i minsta detalj.

Tack och lov fungerar de flestas minne så att de mesta vi upplever sorteras bort omedelbart.

Ja, så är det nog för de flesta. Men det finns skillnader mellan människor också. En del är ganska observanta på detaljer medan andra är helt upptagna i sina egna tankar.

De två observationer vi hört talas om, om de nu stämmer; kranföraren samma kväll som P försvann och kvinnan morgonen därpå, kan ha observerat något som avvek från det "normala" på dessa platser.

Tänker på att om Patrik kom gåendes på denna lite ensliga väg (för den är väl inte så trafikerad?), kanske det såg lite uppseendeväckande ut att en person i hans ålder kommer gåendes där?
Om det också var så att Patrik såg lite förvirrad ut, kan det hända att den person som såg honom la märke till honom.

Det gällde ju även kvinnans observation av en man som gick på ett lite udda ställe vid vägen eftersom det inte fanns någon busstation där. Han såg väl dessutom förvirrad ut, om jag inte minns fel.

Det var även något barn som sägs ha vittnat om Patriks blommiga skor. Barn kan ju var extremt observanta på små detaljer. De kan också ha bra närminne. Blommig skor är väl typiskt en sådan detalj som fångar ett barns intresse, medan den vuxne kanske observerar att personen verkar gå på en väg där inga bussar stannar.
Citera
2017-08-18, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det var någon som sa sig vara bekant med P tidigare.

Det kan vara så att P på något sätt hört av sig till familjen och sagt att han just nu inte vill komma hem.
Pappan är fortfarande fast i sin teori att P är sjuk å behöver vård så han vill ha hem honom oavsett vad P vill.

Men man fortsätter väl inte att organisera sök efter någon som hört av sig och sagt att han vill vara ifred? Har han haft den sinnesnärvaron kan man väl knappast söka efter honom för att han misstänks vara psykiskt sjuk? Föräldrarna, visst, men Missing Ppl.
Citera
2017-08-18, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
nej ,men hade en deppig tid just nu och behövde prata med sin mamma nästan hela vägen på tåget ,så då kanske han ville ha lite stöd i hur han skulle göra i den situation han satte sig i ...?

Vet du att Patrik hade ett behov av att prata med mamman under "nästan hela vägen på tåget" eller är det ytterligare ett antagande du gör?
Citera
2017-08-18, 21:39
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
nej ,men hade en deppig tid just nu och behövde prata med sin mamma nästan hela vägen på tåget ,så då kanske han ville ha lite stöd i hur han skulle göra i den situation han satte sig i ...?
Hans familj var redigt oroliga över hans mående , så det var därför jag trodde han behövde lite hjälp och stöd.
Har du inte varit med om att ungdomar som känner sig vissna inuti ,blir likgiltiga ,och behöver puschas på för att inte ge upp ?

Jag känner många som behövt det stödet i sina yngsta vuxen-år ,så jag känner inget konstigt i att han inte ville göra allt på egen hand just i den stunden ,därav vill jag inte dryfta att han är osjälvständig som person i vanliga fall.Om du tycker att folk som ringer sin mamma ibland i svåra lägen ,är efterblivna så vet jag inte riktigt vem i världens som egentligen är efterbliven...hmm...

Har du aldrig känt att det varit skönt att ringa din mamma i ett svårt läge?Jag gör det titt som tätt ,och det är underbart att få det stödet ....men alla är vi olika ,och tur är väl det ...men man ska inte kalla någon efterbliven bara för att den vill nå någon den litar på i en svår situation.Du har ju ingen aning om hur han mådde ?

Hans bästa vän kanske hade fallit överbord ute på havet nyligen ,vem vet ?

Han kanske fått slut utav en tjej som blivit gravid och tänkte ta abort inom snar framtid ?

Hans hund kanske skulle vara tvungen att avlivas så fort han kom hem ?

Hans mammas parkinson kanske gjort så att hon blivit ännu sämre och han kände starkt för henne.

Varför skall du då kalla honom efterbliven bara för att han ringer hem ?

Han bor ju hemma fortfarande ,det kan göra att han har kvar lite utav bindningen än så länge.
Det är inget bra att tala om för folk , vad folk bör ,eller inte bör göra ,låt de få göra det som känns bäst för dem ...
Det går ju inte att bemöta dina inlägg.. Jag har aldrig kallat Patrik för efterbliven heller, hur fan tolkar du det du läser?

Jag ska försöka ignorera dina inlägg i fortsättningen.
Citera
2017-08-18, 21:42
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Kranföraren sa att det VAR Patrik och det skedde i anslutning till försvinnandet och låg färskt i minnet.

På vissa kameror ser man rätt okej. Vet dock inte hur det är med denna kameran på 52:an.
Visst ser man kanske inte detaljer men man kan få en hint om en person.

Det med mobiltrafiken är jag osäker på. Visst finns det loggat hos operatör och har man kontantkortet registrerat så kanske samtalen finns på "mina sidor" annars tycker man att operatören kan vara behjälplig i ett sånt här fall att lämna ut de till föräldrarna.

Ponera att P tog RV 52 i bil eller lastbil.. Finns det andra ställen i närheten som kan ha filmat det förutom just vägkameror? Tänkte på bensinstationer, byggen etc.
Måste checka runt.

Edit: Det är nåt som inte stämmer med kartorna? Tittar jag på kartan i TS så är det RV 52 men tittar jag på Eniro så är det RV 51..

Det är konstigt att kranföraren inte fått mer uppmärksamhet. Det låter inte orimligt att det var P där.

Finns det någon laglig rätt för en mobiloperatör att lämna ut data till andra än polis?

Edit
Det är riksväg 51 från Norrköping och 52 från Katrineholm. De går ihop lite öster om Hällabrottet.

Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Nu har ju jag lite svårt att ens se kön på bilden, men enligt "nätet" var det den unga flicka.. Detta var ganska omgående. En Snapchat som spred sig... Det stod typ något. "Hon är nog sjukskriven i morrn lol" eller något sådant, jag mins som sagt inte alls. Och jag har ingen lust att googla.

Minns inte heller. Det om sjukskriven känner jag igen från någonstans. Usch.

Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Bilden från fartkameran jämförs med fotot från körkortsregistret. Man ser förhoppningsvis även reg-nr på bilen. Om det nu syns att det är en man som har kört för fort förbi fartkameran, men bilden tydligt visar en kvinna vid ratten, så läggs ärendet ner. Som privatperson är man inte skyldig att berätta vem som körde den aktuella bilen vid det aktuella tillfället.

Finns det andra defekter i bilden, eller om det råder tveksamheter så läggs ärendet också ner. Tiden och kostnaderna för att utreda det vidare är för höga...

Identifieringen görs väl mot bilnumret, sedan kontroll mot ägaren (foto) i körkortsregistret?
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2017-08-18 kl. 22:23.
Citera
2017-08-18, 21:49
Medlem
J har skrivit i HP

Till alla medlemmar

Vi kommer inom kort att stänga ner denna sida.

Vi vill tacka er alla som har engagerat er här i Ps försvinnande.
Vi skapade denna Fb-sida som en hjälp i sökandet när P försvann den22/5 och responsen har varit större än vi någonsin kunnat föreställa oss.

Då P fortfarande inte är funnen hänvisar vi nu till en nyskapad bloggsida där man inte har hantering av medlemsinsläpp.
Sidan heter också ”Hitta Pa*ri*” och kommer enbart att hanteras av oss föräldrar.
Den har webadressen hittapatrik.blogg.se

Vill ni komma i kontakt med oss så skicka meddelande till JL på messenger.

Anledningen till att vi stänger ner sidan är att den har krävt mycket tid i hantering samt att det har kommit in troll som försökt förstöra sidan.

De personer som har hjälpt oss att hantera denna sida är fantastiska och hjälpsamma personer som har lagt ner ett enormt arbete för att hjälpa oss. Vi är dem innerligt tacksamma.

Så fort P hittas så kommer det att meddelas på bloggsidan.

C OCH J
Senast redigerad av StickN 2017-08-18 kl. 21:51.
Citera
2017-08-18, 21:53
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Men man fortsätter väl inte att organisera sök efter någon som hört av sig och sagt att han vill vara ifred? Har han haft den sinnesnärvaron kan man väl knappast söka efter honom för att han misstänks vara psykiskt sjuk? Föräldrarna, visst, men Missing Ppl.

Man tycker ju inte det. Det är bara mina funderingar och det är inte säkert att MPS vet om det, om det nu skulle vara så
Citera
2017-08-18, 21:55
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Håller helt med er i er diskussion. Själv är jag bra på att sålla bort oväsentligt och för att jag ska komma ihåg något måste det verkligen vara något som skiljer sig utöver det vanliga. Jag skulle vara ett uruselt vittne.

Kommer att tänka på den autistiske pojken som åkte helikopter i London och sen hem för att rita av byggnader in i minsta detalj och då menar jag verkligen in i minsta detalj.

Tack och lov fungerar de flestas minne så att de mesta vi upplever sorteras bort omedelbart.

Jag skulle också vara ett fullständigt värdelöst vittne. Jag skulle inte ens komma ihåg vad jag gjorde förra veckan om det vore så att man skulle behöva ett alibi.
Citera
2017-08-18, 22:10
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Bilden från fartkameran jämförs med fotot från körkortsregistret. Man ser förhoppningsvis även reg-nr på bilen. Om det nu syns att det är en man som har kört för fort förbi fartkameran, men bilden tydligt visar en kvinna vid ratten, så läggs ärendet ner. Som privatperson är man inte skyldig att berätta vem som körde den aktuella bilen vid det aktuella tillfället.

Finns det andra defekter i bilden, eller om det råder tveksamheter så läggs ärendet också ner. Tiden och kostnaderna för att utreda det vidare är för höga...

Nope, jag körde min pappas bil och jag såg i ögonvrån att det blixtrade till. Vet att jag tänkte shit men sedan kom jag på ha ha det är inte min bil och tänkte inte mer på det.
Efter några veckor kom en fortkörnings bot en bild på bilen med mig i. Jag ringde upp dom och frågade hur dom kunde finna mig. Fick till svar att om det inte är ägaren som kör så kollar dom runt i familjen.

Nu är vi OT men hoppas det är okej
Citera
2017-08-18, 22:14
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickN
J har skrivit i HP

Till alla medlemmar

Vi kommer inom kort att stänga ner denna sida.

Vi vill tacka er alla som har engagerat er här i Ps försvinnande.
Vi skapade denna Fb-sida som en hjälp i sökandet när P försvann den22/5 och responsen har varit större än vi någonsin kunnat föreställa oss.

Då P fortfarande inte är funnen hänvisar vi nu till en nyskapad bloggsida där man inte har hantering av medlemsinsläpp.
Sidan heter också ”Hitta Pa*ri*” och kommer enbart att hanteras av oss föräldrar.
Den har webadressen hittapatrik.blogg.se

Vill ni komma i kontakt med oss så skicka meddelande till JL på messenger.

Anledningen till att vi stänger ner sidan är att den har krävt mycket tid i hantering samt att det har kommit in troll som försökt förstöra sidan.

De personer som har hjälpt oss att hantera denna sida är fantastiska och hjälpsamma personer som har lagt ner ett enormt arbete för att hjälpa oss. Vi är dem innerligt tacksamma.

Så fort P hittas så kommer det att meddelas på bloggsidan.

C OCH J

Tack för informationen!
Vi har länge misstänkt, att sekten snart kommer, att stängas helt!
Citera
2017-08-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Tack för informationen!
Vi har länge misstänkt, att sekten snart kommer, att stängas helt!

Sekten har imploderat!

Eftersom HP-gruppen var så pass toppstyrd av Sekten så fyllde den ändå inget syfte, mer än att skapa viss uppmärksamhet gällande Patrik samt måla ut honom som på gränsen till mentalt retarderad med tanke på bildvalen och att han bör tvångsvårdas inom psykiatrin...
Citera
2017-08-18, 22:22
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Sekten har imploderat!

Eftersom HP-gruppen var så pass toppstyrd av Sekten så fyllde den ändå inget syfte, mer än att skapa viss uppmärksamhet gällande Patrik samt måla ut honom som på gränsen till mentalt retarderad med tanke på bildvalen och att han bör tvångsvårdas inom psykiatrin...

Det var därför jag döpte den till sekten!
Den hade så mycket av sekt i sig, att det var hemskt!
Alla otrevliga svar, utspark och blockeringar till exempel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in