2017-08-18, 17:36
Medlem
Ponera att KM inte är pilot.
Vad händer då?
Vem skulle frivilligt låta sej intervjuvas i det här sammanhanget av PW?
En person som fortfarande är boende i Mariestad och är livrädd att hans identitet röjs. Låter det rimligt?
Dessutom slängs ledtrådar ut som : Fortfarande är bosatt i Mariestad, har aldrig nämnts i media, har familj som inget vet, har tidigare varit förhörd.
Samtidigt delger han själv att han hjälpte H att ringa och själv ringde sin sambo från torget....
Och kommer inte ihåg men om han skulle gjort H illa skulle han kommit ihåg.

Att gå med på denna intervju och självmant delge uppgifter på detta sätt är överraskande korkat...
Pilot som verkar ha varit dold så länge och inte ens värsta skvallret i Mstad har lyckats nå honom, stämmer in dåligt på den person som ställde upp frivilligt. Tror GM aldrig skulle låta sej intervjuvas av PW på det sättet...
Mina egna spekulationer har inget med personer att göra, vet inget om dessa människor.
Kanske är allt en villfarelse...

En dröm vore att få delta i LGWP tankar kring fallet........
Citera
2017-08-18, 17:38
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
....
För mej blir det kluvet och jag blir då mer ifrågasättande. Det hela blir mindre trovärdigt och ostabilt och mer på lekmanna nivå.
....
Skulle det vara så att hon medvetet på ett kryptiskt sätt vill få insatta att förstå vem....då är det bara att beklaga

Jag föreställer mig att arbetet med dokumentären om Helena i P4 Skaraborg har varit en process där de i början inte kunde förutse hur efterspelet skulle se ut, eller kanske inte ens kalkylerade nämnvärt om det. Det mediala efterspelet har dock blivit stort, iaf på Flashback.

Och journalisterna har läst och reagerat på efterspelet.

Det har från första mail varit förvånansvärt att P.W. har bemött enskilda personer genom att svara på mail och tom dementera förslag på misstänkta.

Är helt enig med dig om att det var ett misstag att skriva att pilot inte tidigare varit nämnd i sociala media - men det har upprepats.

Jag lutar åt att P.W inte alls är kryptisk.
Citera
2017-08-18, 17:42
Medlem
BlurryFace69s avatar
Vem F@n än pilot må vara,
Om det stämmer att polisen har
såna saker på honom att de tar in honom
som skäligen misstänkt för MORD,

hur kommer det sig då att han släpps
och sen sitter enbart en utredare med
fallet i Skövde?
Har varit med när polisen pressar misstänkta här för mkt mildare brott!

De kan inte ha något bevis känns det som
om det inte pågår nånting ingen här vet.
Citera
2017-08-18, 17:46
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
OBS! Spekulation:

Kan vara så att "tjocka släkten med UA" (om de nu är kusiner) i spetsen lagt locket på, och just nu så filar de på vad som skall sägas utåt officiellt. (Om nu KM är pilotmannen vill säga).

Det bör hända något snart, om inte annat för barnets skull, konstigt/sjukt vore annars.

Spekulation :
Att det inte händer något kanske är för att "tjocka släkten med UA" (om dom nu är kusiner) vet om/tror inte att KM är "mannen med pilotglasögon" dom ska ju vara så tighta har jag fått uppfattningen av att flera skrivit här.

Får önska detta för barnets skull.
Citera
2017-08-18, 17:54
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Spekulation :
Att det inte händer något kanske är för att "tjocka släkten med UA" (om dom nu är kusiner) vet om/tror inte att KM är "mannen med pilotglasögon" dom ska ju vara så tighta har jag fått uppfattningen av att flera skrivit här.

Får önska detta för barnets skull.

Det känns lite som att troll kommer in här i tråden för att störa så att tid vinns? Kan jag ha rätt där?
Ja,ja, sanningen lär komma som ett brev på posten.
Citera
2017-08-18, 17:59
Medlem
BlurryFace69s avatar
Jag gick högstadiet samtidigt som KM,
Men han måste väl ha gått på Tuna för i min skolkatalog finns han ej.

Och på gymnasiet var han frånvarande i den katalogen jag har..
Minns ej hur han såg ut då, vet bara idag.
Vill nån PM en bild från den tiden?

För övrigt , frågan jag fick så
har jag umgåtts i flera år med en utpekad MGM när vi var typ 17-22 då han var kompis till den jag var tillsammans med..

Känner en annan sen många år, umgås ej men pratar lite då o då .

Sen har ju så många andra varit inne o omnämnda så visst finns de man hälsar på när man möts, och man har växt upp
i samma stad så det är inte så konstigt..

Skulle aldrig kasta ut saker jag ej visste var sanna, spekulera ja men inte annat..

Har bott i Mariestad i typ 35 år av mitt väääldigt långa liv..

Vill verkligen att Helenas nära o kära ska få ro, och detta tar slut!!!

Jag tror fortfarande att det finns vissa som vet mer än de berättar..
Varför man väljer det förstår jag inte?
Citera
2017-08-18, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
OBS! Spekulation:

Kan vara så att "tjocka släkten med UA" (om de nu är kusiner) i spetsen lagt locket på, och just nu så filar de på vad som skall sägas utåt officiellt. (Om nu KM är pilotmannen vill säga).

Det bör hända något snart, om inte annat för barnets skull, konstigt/sjukt vore annars.

De är kusiner. Ni behöver inte betvivla allt.
Citera
2017-08-18, 18:15
Medlem
Greenskys avatar
En sak till med "tjocka släkten", man väljer inte när man föds vilken släkt man tillhör, man kan inte hjälpa det! Finns inget att skämmas för vad än närstående gjort såvida man själv inte är inblandad.
Sådan är verkligheten, huruvida ens kusin eller släkting gjort för dumheter är inget man kan göra ngt åt. Ur rättvisesynpunkt bör aldrig en gm förknippas med ngt annat än vad just denne gjort.
Jaja, fortsättning följer.....
Citera
2017-08-18, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Då glömmer vi detta!

UA har sommarstuga utanför Hova, därför jag tänkte på det som hans bostad, 3–4 mil norr om mstad.
Citera
2017-08-18, 19:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag skulle vilja göra en reflektion över en sak. Det tuggas så otroligt mycket om "säkra källor" och annat, och att till exempel lubbes "indicielista" bara skulle vara "luft", typ. Jag håller inte med om den kritiken, eftersom det finns en del som faktiskt passar in på KM. Och bara det faktum att så många har dykt upp nyligen och så frenetiskt försöker prata bort KM som "mannen med pilotglasögonen" (varav en in absurdum pekar på MR) förstärker misstankarna – agerandet får alltså en direkt motsatt effekt.

Men en ytterligare sak som faktiskt gör att flera av oss intresserar oss för KM som ”mannen med pilotglasögon” är följande. I den intervju som Pernilla och Mats gjorde med ”mannen med pilotglasögon” säger mannen att han är livrädd för att hans namn ska komma ut och att han maniskt läser tråden. En händelse som faktiskt pockar på uppmärksamhet i detta sammanhang är det faktum att det skedde en sådan omedelbar reaktion på en rad Facebook-sidor kopplade till KM och hans omgivning. I praktiken stängdes genast vänlistor ner, foton togs bort och endast ett minimalt Facebook-innehåll blev kvar på startsidan. Detta kan jag bara tolka som att någon (några) satt redo att agera så fort namnet dök upp. Om det hade varit någon som absolut inte var livrädd för att hans namn skulle dyka upp och/eller som inte maniskt läser tråden, hade det ju tagit ett bra tag innan en dylik (samordnings)aktion hade skett – om den hade skett överhuvudtaget, vilket jag inte tror! I fallet med KM inleddes den aktionen i det närmaste omgående och dessutom var den omfattande. Som jag uppfattar det säger denna aktion väldigt mycket. Kanske mest av allt så här långt?
Citera
2017-08-18, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag skulle vilja göra en reflektion över en sak. Det tuggas så otroligt mycket om "säkra källor" och annat, och att till exempel lubbes "indicielista" bara skulle vara "luft", typ. Jag håller inte med om den kritiken, eftersom det finns en del som faktiskt passar in på KM. Och bara det faktum att så många har dykt upp nyligen och så frenetiskt försöker prata bort KM som "mannen med pilotglasögonen" (varav en in absurdum pekar på MR) förstärker misstankarna – agerandet får alltså en direkt motsatt effekt.

Men en ytterligare sak som faktiskt gör att flera av oss intresserar oss för KM som ”mannen med pilotglasögon” är följande. I den intervju som Pernilla och Mats gjorde med ”mannen med pilotglasögon” säger mannen att han är livrädd för att hans namn ska komma ut och att han maniskt läser tråden. En händelse som faktiskt pockar på uppmärksamhet i detta sammanhang är det faktum att det skedde en sådan omedelbar reaktion på en rad Facebook-sidor kopplade till KM och hans omgivning. I praktiken stängdes genast vänlistor ner, foton togs bort och endast ett minimalt Facebook-innehåll blev kvar på startsidan. Detta kan jag bara tolka som att någon (några) satt redo att agera så fort namnet dök upp. Om det hade varit någon som absolut inte var livrädd för att hans namn skulle dyka upp och/eller som inte maniskt läser tråden, hade det ju tagit ett bra tag innan en dylik (samordnings)aktion hade skett – om den hade skett överhuvudtaget, vilket jag inte tror! I fallet med KM inleddes den aktionen i det närmaste omgående och dessutom var den omfattande. Som jag uppfattar det säger denna aktion väldigt mycket. Kanske mest av allt så här långt?

Fetade lite!

Då kan man undra varför denna aktion inte gjordes långt tidigare, typ direkt efter eller tom innan intervjun?
Om han nu är så rädd för att namnet skulle komma ut så borde han väl gjort detta redan innan?
Eller är det bara en följd av att vi sitter här och spekulera och att dem inte tycker det är särskilt lustigt att folk gräver runt helt enkelt.
Integritet är ju alltid på tapeten bland vissa även om det ter sig en smula märkligt i sammanhanget men JAG tycker ändå inte att det pekar åt något håll bara för det.
Enligt mig så borde dem långt tidigare "rensat" rent på bordet om det nu är han. Men det är ju bara hur jag tänker.
Eller tror ni det har varit för att försöka verka leva ett vanligt liv info,bilder etc legat kvar tills nu. Isf är denne pilot inte värst smart

Skyldig eller inte så finns det även en andra sida på myntet så att säga.
Senast redigerad av jokko23 2017-08-18 kl. 20:20. Anledning: Felaktig uttryckt. Det är klart det pekar mot han iom detta men det beror helt på vad man har för infallsvinkel
Citera
2017-08-18, 20:03
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokko23
Fetade lite!

Då kan man undra varför denna aktion inte gjordes långt tidigare, typ direkt efter eller tom innan intervjun?
Om han nu är så rädd för att namnet skulle komma ut så borde han väl gjort detta redan innan?
Eller är det bara en följd av att vi sitter här och spekulera och att dem inte tycker det är särskilt lustigt att folk gräver runt helt enkelt.
Integritet är ju alltid på tapeten bland vissa även om det ter sig en smula märkligt i sammanhanget men JAG tycker ändå inte att det pekar åt något håll bara för det.
Enligt mig så borde dem långt tidigare "rensat" rent på bordet om det nu är han. Men det är ju bara hur jag tänker.
Eller tror ni det har varit för att försöka verka leva ett vanligt liv info,bilder etc legat kvar tills nu. Isf är denne pilot inte värst smart

Skyldig eller inte så finns det även en andra sida på myntet så att säga.

Absolut, ett vettigt resonemang. Jag tänker dock att de tänkte: "Om vi rensar redan nu kommer folk att notera detta och då röjer vi oss den vägen. Bättre att avvakta och hoppas på att namnet inte dyker upp."

Jag bara tänker lite högt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in