Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Jag skulle vilja göra en reflektion över en sak. Det tuggas så otroligt mycket om "säkra källor" och annat, och att till exempel lubbes "indicielista" bara skulle vara "luft", typ. Jag håller inte med om den kritiken, eftersom det finns en del som faktiskt passar in på KM. Och bara det faktum att så många har dykt upp nyligen och så frenetiskt försöker prata bort KM som "mannen med pilotglasögonen" (varav en in absurdum pekar på MR) förstärker misstankarna – agerandet får alltså en direkt motsatt effekt.
Men en ytterligare sak som faktiskt gör att flera av oss intresserar oss för KM som ”mannen med pilotglasögon” är följande. I den intervju som Pernilla och Mats gjorde med ”mannen med pilotglasögon” säger mannen att han är livrädd för att hans namn ska komma ut och att han maniskt läser tråden. En händelse som faktiskt pockar på uppmärksamhet i detta sammanhang är det faktum att det skedde en sådan omedelbar reaktion på en rad Facebook-sidor kopplade till KM och hans omgivning. I praktiken stängdes genast vänlistor ner, foton togs bort och endast ett minimalt Facebook-innehåll blev kvar på startsidan. Detta kan jag bara tolka som att någon (några) satt redo att agera så fort namnet dök upp. Om det hade varit någon som absolut inte var livrädd för att hans namn skulle dyka upp och/eller som inte maniskt läser tråden, hade det ju tagit ett bra tag innan en dylik (samordnings)aktion hade skett – om den hade skett överhuvudtaget, vilket jag inte tror! I fallet med KM inleddes den aktionen i det närmaste omgående och dessutom var den omfattande. Som jag uppfattar det säger denna aktion väldigt mycket. Kanske mest av allt så här långt?
Fetade lite!
Då kan man undra varför denna aktion inte gjordes
långt tidigare, typ direkt efter eller tom innan intervjun?
Om han nu är så rädd för att namnet skulle komma ut så borde han väl gjort detta redan innan?
Eller är det bara en följd av att vi sitter här och spekulera och att dem inte tycker det är särskilt lustigt att folk gräver runt helt enkelt.
Integritet är ju alltid på tapeten bland vissa även om det ter sig en smula märkligt i sammanhanget men JAG tycker ändå inte att det pekar åt något håll bara för det.
Enligt mig så borde dem långt tidigare "rensat" rent på bordet om det nu är han. Men det är ju bara hur jag tänker.
Eller tror ni det har varit för att försöka verka leva ett vanligt liv info,bilder etc legat kvar tills nu. Isf är denne pilot inte värst smart
Skyldig eller inte så finns det även en andra sida på myntet så att säga.