2017-08-17, 13:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Jag känner inte de omtalade människorna överhuvudtaget och spekulerar inte förrän mer fakta framkommit.

Då frågar jag igen: Vad är fakta i fallet? Vet du vad, det som är intressant med dig är att allt som rör KM är "dikt", och så fort KM kommer på tal hugger du direkt. Är inte detta mönster märkligt?
Citera
2017-08-17, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Även jag skulle vilja veta vad Strykning har kommit fram till.
Du får nu ordet och allas uppmärksamhet att skriva vad DU har kommit fram till.

Ok - Min hetast kandidat är KM till pilot o då ev. även GM - Och som "kryddad" GM även lägga till GS och BH - och då de skulle kunnat hotat pilot KM till tystnad. Men det är min spekulation. Din egen?
Senast redigerad av Hardbeck 2017-08-17 kl. 13:31.
Citera
2017-08-17, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Jag vet inte vilka listor vi ska ta på allvar där?

Du menar att min kunskap vad gäller U Ahlins adress inte gör mig trovärdig på punkterna för KM? UA har jag kännedom om sedan länge, pratat med honom i många sammanhang och vet att han haft boende i mstad hela sitt liv bredvid sholm, exakt var i mstads kommun har jag inte haft koll på nej.
Senast redigerad av lubbe75 2017-08-17 kl. 13:41.
Citera
2017-08-17, 13:46
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Klas Malmgren :är du man el mus?
Du vet...man kan inte bara vara så kallad "man" när man ger sig på en försvarslös tjej
och ej heller man när man låter sin egen son få skit för det man gjort!
Är jag förvånad över detta Fjas-Klas:nä!

Om KM skulle vara "mannen med pilotglasögon" går du för långt när du också gör honom till gärningsman. Oavsett vem som är mannen med pilotglasögon så är det väl troligt att denne också är gärningsmannen, men detta vet vi faktiskt inte. (Dock verkar polisen sätta ett likhetstecken mellan den som är mannen med pilotglasögon och gärningsmannen eftersom polisen har delgett mannen misstanke om mord.)

Om KM skulle vara mannen med pilotglasögon lär han ju bli än mer avigt inställd till att säga något när du går lös på honom med en massa invektiv och taskig ton. Försök att hålla en god och respektabel ton mot honom när du vänder till honom här i tråden. Allt annat gör ju saken bara sämre.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-17 kl. 13:54.
Citera
2017-08-17, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Ok - Min hetast kandidat är KM till pilot o då ev. även GM - Och som "kryddad" GM även lägga till GS och BH - och då de skulle kunnat hotat pilot KM till tystnad. Men det är min spekulation. Din egen?

Sorry, skulle citerat Strykning här.
Frågan är alltså till Strykning. Ber om ursäkt.
Citera
2017-08-17, 14:19
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Jag vet inte vilka listor vi ska ta på allvar där?

Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Du menar att min kunskap vad gäller U Ahlins adress inte gör mig trovärdig på punkterna för KM? UA har jag kännedom om sedan länge, pratat med honom i många sammanhang och vet att han haft boende i mstad hela sitt liv bredvid sholm, exakt var i mstads kommun har jag inte haft koll på nej.
När du kommer med påstående att han har bott utanför Mariestad så verkar väl inte det så sanningsenligt?
Det är bra att du kommer med info men låt inte andra tro att gissningarna är sanning.
Om du menar "utanför Mariestads centrum" så tar jag tillbaka allt!
Senast redigerad av Grandpa 2017-08-17 kl. 14:22.
Citera
2017-08-17, 14:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
När du kommer med påstående att han har bott utanför Mariestad så verkar väl inte det så sanningsenligt?
Det är bra att du kommer med info men låt inte andra tro att gissningarna är sanning.

Men krångla inte så. UA har mig veterligen haft adress i Mariestad i alla år vid sidan om adressen i riksdagen. UA:s fru är skriven i Mariestad. Låt Mariestad vara Mariestad, helt enkelt.
Citera
2017-08-17, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Sorry, skulle citerat Strykning här.
Frågan är alltså till Strykning. Ber om ursäkt.

Det är lugnt - förstod det när jag skrivit - men då vet ju trådfolket min inställning just nu 😀
Citera
2017-08-17, 15:32
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Prinzezzan har i PM till mig ganska detaljerat förklarat hur han/hon fick den informationen bekräftad. Tills motsatsen kan bevisas gäller Prinzezzans uppgifter.

Du skriver att "Tills motsatsen kan bevisas gäller Prinzezzans uppgifter", för vem? dig, Prinzenzzan och de andra som får ta del av bakrundsinfo i PM vi andra ej har möjlighet att värdera.
Dessa PM med mer detaljerad information i är vad som behöver komma ut i tråden för att man överhuvudtaget ska kunna värdera uppgifterna som trovärdiga, inte att du skriver "från säker källa"

Jag känner inte dig utan för mig är du bara en anonym postare på nätet. Av naturliga skäl litar jag då endast på min egna slutledningsförmåga och det tror jag samtliga postare som ej får ta del av all info kan skriva under på.

Jag är helt med på att PM kan skickas om det röjer ens egna identitet eller ens källas dito. Samtidigt kan jag tycka att det är märkligt att man skickar iväg en sådan information till ett antal anonyma postare på nätet. Den enda slutsatsen jag kan dra utav det är att informationen inte var särskilt känslig, man är oförsiktig eller så är man rent av korkad.

Alternativet kanske kan vara att någon slags PM grupp bildas med de 15/20 mest aktiva postarna här i tråden.
För som det är nu håller inte. Vi kan inte ha en metadiskussion på ett antal sidor varje dag efter att någon postaren tagit del av information bakom kulisserna.
Senast redigerad av Moon The Loon 2017-08-17 kl. 15:40.
Citera
2017-08-17, 15:45
Medlem
Citat:

Ja jag menade faktiskt i kommunen, har för mig att han bodde lite norr om men ska försöka att inte göra inlägg utan att veta säkert så poängen tagen.
Citera
2017-08-17, 16:03
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Ja jag menade faktiskt i kommunen, har för mig att han bodde lite norr om men ska försöka att inte göra inlägg utan att veta säkert så poängen tagen.
Då glömmer vi detta!
Citera
2017-08-17, 16:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Du skriver att "Tills motsatsen kan bevisas gäller Prinzezzans uppgifter", för vem? dig, Prinzenzzan och de andra som får ta del av bakrundsinfo i PM vi andra ej har möjlighet att värdera.
Dessa PM med mer detaljerad information i är vad som behöver komma ut i tråden för att man överhuvudtaget ska kunna värdera uppgifterna som trovärdiga, inte att du skriver "från säker källa"

Jag känner inte dig utan för mig är du bara en anonym postare på nätet. Av naturliga skäl litar jag då endast på min egna slutledningsförmåga och det tror jag samtliga postare som ej får ta del av all info kan skriva under på.

Jag är helt med på att PM kan skickas om det röjer ens egna identitet eller ens källas dito. Samtidigt kan jag tycka att det är märkligt att man skickar iväg en sådan information till ett antal anonyma postare på nätet. Den enda slutsatsen jag kan dra utav det är att informationen inte var särskilt känslig, man är oförsiktig eller så är man rent av korkad.

Alternativet kanske kan vara att någon slags PM grupp bildas med de 15/20 mest aktiva postarna här i tråden.
För som det är nu håller inte. Vi kan inte ha en metadiskussion på ett antal sidor varje dag efter att någon postaren tagit del av information bakom kulisserna.

Min fetning: Jag och Prinzezzan PM:ar ytterst sporadiskt! I det här fallet var det jag som PM:ade Prinzezzan för att fråga lite mer ingående om "tyngden" i uppgifterna som Prinzezzan lade ut i tråden om att KM ska ha varit med i bilen till förfesten i Töreboda. I det inlägget i tråden från Prinzezzan var hon/han tillräckligt tydlig för att ni andra borde ha kunnat förlita er på det som Prinzezzan skrev. Ingen har missat något i vad som antyds vara "hysch-pysch" bakom ryggen på er andra.

För övrigt PM:ar jag väldigt sällan överhuvudtaget. Jag har några få som jag utbyter tankar med och testar nya idéer på, och resultatet av dessa utbyten brukar jag sedan ha som underlag för det som jag skriver i tråden - så ni missar inget där heller!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in