2017-08-18, 18:09
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essaying
Någon långt tillbaka i tråden nämnde tidigare Kim Walls bakgrund. Jag tar upp den frågan igen, eftersom något känns konstigt. Här nedan finns en länk där hon presenterar sina kontaktuppgifter:

https://innovation.journalismgrants.org/people/kim-wall/2099

Klickar man på Kim Walls twitterkonto kommer man till en sida där hon kallar sig Nicole Goddard. Men fotot på sidan är exakt samma foto som föreställer Ziah Lane, en australiensisk affärskvinna längst ner på denna sida :

http://www.smh.com.au/small-business/entrepreneur/australias-nine-most-influential-female-entrepreneurs-2017-20170224-gukte5.html
Det är ju bara någon korkskalle som länkat till fel twitterkonto.
Kim har @kimw4ll
Citera
2017-08-18, 18:10
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dammig
Glasklart att han släppt av henne på land men inte där han först sa. Hon är nu långt borta och kommer aldrig att finnas igen. Hon lever och har hälsan och skriver snart reportage med en annan signatur.
PM har fått bra betalt för att spela extradramatisk, dra ut på tiden och har fått finanser till nya projekt.
För 1-2 miljoner skulle jag stå ut med att sitta häktad i 12 veckor. + skadeståndet för häktningen ungefär 90 000 spänn och ingen utgift för varken mat, husrum, TV-licens eller toapapper.

Uppenbart att du trollar. Polisen går ut med att dom letar en död person.
Citera
2017-08-18, 18:10
Medlem
Riomios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Polisen säger att ubåten är sänkt medvetet ja. Inte någon olycka.
Men det är ju precis vad PM själv också säger redan direkt när han går iland. Han säger klart och tydligt att han orsakade att den sjönk.
Citera
2017-08-18, 18:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Ja men det är ju vad DOM tror.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vi vet inte om han har tagit tillbaks det. Eller kan du länka till en dansk källa? Det har stått i tidningen att han har ändrat sin berättelse, men inte TILL VAD. Han kan ha ändrat bara på tiden han släppte av henne, eller platsen...

Om han ändrat tid eller plats hade vi fått veta det då polisen hade letat vittnen till det. Precis som vid första utsagan.

Och att polisen nu går ut och säger att man letar en död person menar på att han aldrig släppt av henne i land.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om en psykiatriker talar om för någon att han bär alla kriterier för att vara psykopat så har psykiatrikern satt en diagnos på en viss sorts personlighetsstörning. Diagnos behöver inte vara en sjukdom. Det kan vara ett tillstånd, en personlighetsstörning, en sjukdom. För mig spelar det ingen roll vad som är det ena eller det andra. Men mår illa när jag hör just psykopati användas på människor som råkar vara lite egna och inte falla inom ramarna.
Om en stor del av befolkningen går om kring och agerar på olika sätt på grund av att de saknar empati, så kan man inte försöka förstå deras handlande som om de var empatiska. Empatilösa och empatiska personer har helt olika drivkrafter och beter sig på helt olika sätt. I det här fallet uppfattar jag det som att Madsen tillhör gruppen empatilösa, och spekulerar utifrån den bakgrunden. Om du diagnostiserar honom som en empatisk person så mår jag illa över att du ger en sådan diagnos på en person som råkar vara lite egen och inte faller inom ramarna.
Citera
2017-08-18, 18:12
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Och hur stor är chansen att dom skulle skrika ut i media att man letar en död person ifall hon skulle varit avsläppt på land av Madsen typ kl 23 i Bahamas?
Citera
2017-08-18, 18:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Polisen säger att ubåten är sänkt medvetet ja. Inte någon olycka.

Så polisen har inte dementerat att det var en olycka alltså. Det är mer dina spekulationer vi pratar om alltså.

På vilket sätt omöjliggör sänkandet av ubåten att Kims död inte var en olyckshändelse?

Vad tänker du att PM gjort med Kim?
Citera
Medlem
Citat:
Och du vet mer därför att.....?
Citera
Medlem
Dammigs avatar
Citat:

Hur många döda personer har de hittat?
Hur många döda tror du att kommer att hitta?
Hur många levande personer kommer de att hitta?
Senast redigerad av Dammig 2017-08-18 kl. 18:26.
Citera
2017-08-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Om en stor del av befolkningen går om kring och agerar på olika sätt på grund av att de saknar empati, så kan man inte försöka förstå deras handlande som om de var empatiska. Empatilösa och empatiska personer har helt olika drivkrafter och beter sig på helt olika sätt. I det här fallet uppfattar jag det som att Madsen tillhör gruppen empatilösa, och spekulerar utifrån den bakgrunden. Om du diagnostiserar honom som en empatisk person så mår jag illa över att du ger en sådan diagnos på en person som råkar vara lite egen och inte faller inom ramarna.

Du har inte en susning om vem Madsen är eller vad han har för egenskaper. Lika lite som jag . Att då sitta och sätta etiketter på nån.....
Senast redigerad av Picasso2 2017-08-18 kl. 18:23.
Citera
2017-08-18, 18:22
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Så polisen har inte dementerat att det var en olycka alltså. Det är mer dina spekulationer vi pratar om alltså.

På vilket sätt omöjliggör sänkandet av ubåten att Kims död inte var en olyckshändelse?

Vad tänker du att PM gjort med Kim?

Så du tänker dig att hon försvinner och istället för att han ringer typ sos och allt möjligt, nä då åker han istället en tur ut på havet och sänker båten? När hon är borta och han vet att det skett en olycka?

Förstår faktiskt inte tankebanorna här inne just nu.

Om det sker någon sorts olycka, säg att hon snubblar i vattnet eller nåt annat. Då ringer man hjälp istället för att åka iväg och sänka sin kära ubåt. Tänker jag iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in