2017-08-18, 17:56
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det var fortfarande ingen olycka. Hur brett du än vill att jag ska försöka skela.

Då skulle polisen inte säga just tvärt om.

Jag väljer att tro på polis, åklagare, media och Peter Madsen själv mer än vad jag tror på dina teorier om "olycka och panik".
Vänta lite nu? Är det inte rimligt att hon har trillat över bord, att Madsen struntat i att rapportera detta eller söka hjälp, att han ljugit om att han satt henne i land och sedan som grädde på moset sänkt båten så fort han hörde att folk börjat fråga efter henne? Det låter väl som en klassisk olycka... han har bara handlat irrationellt - något som tydligen kan hända den bäste som är med om en olycka.
Citera
2017-08-18, 17:57
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riomio
Polisen har sagt att han ändrat den uppgiften, inte tagit tillbaka. Sjövärnet som polisen anlitade för att kontrollera varför UC3 sjönk, sa att PM troligen orsakat det, och det har han ju själv också sagt, det blev fel när han skulle åtgärda problemet.

Ja. Alltså jag säger ju det. Han ljög och han sänkte ubåten medvetet.
Citera
2017-08-18, 17:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essaying
Någon långt tillbaka i tråden nämnde tidigare Kim Walls bakgrund. Jag tar upp den frågan igen, eftersom något känns konstigt. Här nedan finns en länk där hon presenterar sina kontaktuppgifter:

https://innovation.journalismgrants.org/people/kim-wall/2099

Klickar man på Kim Walls twitterkonto kommer man till en sida där hon kallar sig Nicole Goddard. Men fotot på sidan är exakt samma foto som föreställer Ziah Lane, en australiensisk affärskvinna längst ner på denna sida :

http://www.smh.com.au/small-business/entrepreneur/australias-nine-most-influential-female-entrepreneurs-2017-20170224-gukte5.html

Det är mycket konstigt, p.g.a. det är kopplat från en sida som rör hennes yrkesliv. En, där hon kan ragga arbetsgivare, eller där tidningar som hon hört av sig till om jobb kan kolla upp henne. Det är som om någon skulle sitta och leka med olika påhittade namn och profilbilder i anslutning till sitt konto på Linkedin...
Citera
2017-08-18, 17:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
De är inte hennes flyt väst de måste va de på båten man såg i tidningen där ansiktet var utsuddat. Hon hade ju ingen det såg man ju!!

Har du information om vad hon hade på sig efter fotot tagits eller?
Citera
2017-08-18, 17:59
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Vänta lite nu? Är det inte rimligt att hon har trillat över bord, att Madsen struntat i att rapportera detta eller söka hjälp, att han ljugit om att han satt henne i land och sedan som grädde på moset sänkt båten så fort han hörde att folk börjat fråga efter henne? Det låter väl som en klassisk olycka... han har bara handlat irrationellt - något som tydligen kan hända den bäste som är med om en olycka.

Menar ju det. Vore fan världshistoriens konstigaste reaktion på en olycka.
Citera
2017-08-18, 18:01
Medlem
Riomios avatar
Citat:
Ja. Alltså jag säger ju det. Han ljög och han sänkte ubåten medvetet.
Så kan man också uttrycka det, men det gör inte honom till en mördare, och ej heller att han skulle ha orsakat KW:s eventuella död.
Citera
2017-08-18, 18:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det behöver vara fel för att PM har tagit tillbaka sin myt om att han släppt av henne och Polisen säger att ubåten är sänkt medvetet. Med flit alltså.

Vi vet inte om han har tagit tillbaks det. Eller kan du länka till en dansk källa? Det har stått i tidningen att han har ändrat sin berättelse, men inte TILL VAD. Han kan ha ändrat bara på tiden han släppte av henne, eller platsen...
Citera
2017-08-18, 18:02
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Det var fortfarande ingen olycka. Hur brett du än vill att jag ska försöka skela.

Då skulle polisen inte säga just tvärt om.

Jag väljer att tro på polis, åklagare, media och Peter Madsen själv mer än vad jag tror på dina teorier om "olycka och panik".

Har polisen dementerat att det inte kan röra sig om en olycka? Det har jag missat isåfall. Han häktades väl för vållande?
Citera
2017-08-18, 18:03
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tja...

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2194665/Maria-Pantazopoulos-Bride-drowned-wedding-dress-pictured-husband.html

Dock ska man förstås inte dra alla kvinnor över en kam. Men det ÄR skumt att vara tvungen att ha kjol eller klänning även vid tillfällen när det är direkt opraktiskt, eller rentav farligt.
Att hon haft kjol betyder sannolikt inte att hon åkte i ubåten iklädd bröllopsklänning.
En kort kjol kan tvärt om vara ett praktiskt plagg när man vill röra sig smidigt, som exempelvis i en ubåt. Om man skrivit att Madsen haft byxor, ska man då utgå från det mest vansinniga scenariot att han haft snickarbyxor fulla av verktyg tillverkade i gjutjärn? Det är enormt opraktiskt att gå runt med hammare, tänger och kofot när man är ute på en ubåt. Madsen är isåfall en lika god kålsupare som KW, med sina tunga och opraktiska byxor.
Citera
2017-08-18, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Superbra att du slutar läsa - ignorans är en mirakelmedicin för att slippa bli arg.

Ps. Psykopati är ingen diagnos i Sverige. Ds.

Jag fortsätter att läsa dina inlägg ..håller med om mycket! Ta tex. som jag fattar det hela så har de inte fått tag i Kims mobil? KONSTIGT att 2 telefoner är i sjön? Jag hoppas att de läser Peter Madsens blogg (hittar inte den själv nu ) . Självklart är ju att han inte fått panik!! Han skulle ju för attan sätta sig i en rymdraket!! Absurt att denna människa får panik. Hoppas han får ett långt straff!!
Citera
2017-08-18, 18:05
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Har polisen dementerat att det inte kan röra sig om en olycka? Det har jag missat isåfall. Han häktades väl för vållande?

Polisen säger att ubåten är sänkt medvetet ja. Inte någon olycka.
Citera
2017-08-18, 18:06
Medlem
Dammigs avatar
Citat:
Nej. Det är ingen olycka. Att han sänkt ubåten med flit vid nästan samma tillfälle som hans sällskap försvinner spårlöst och du vill få det till att det är två händelser oberoende av varandra? Tror du trollar.

Alla fattar att det inte är någon olycka bakom detta. Han sänkte ubåten med flit.

Som sagt att han berättade att han släppt av henne vid land (ljög) är bara en sak som gör att det inte alls är troligt med olycka.

Glasklart att han släppt av henne på land men inte där han först sa. Hon är nu långt borta och kommer aldrig att finnas igen. Hon lever och har hälsan och skriver snart reportage med en annan signatur.
PM har fått bra betalt för att spela extradramatisk, dra ut på tiden och har fått finanser till nya projekt.
För 1-2 miljoner skulle jag stå ut med att sitta häktad i 12 veckor. + skadeståndet för häktningen ungefär 90 000 spänn och ingen utgift för varken mat, husrum, TV-licens eller toapapper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in