2017-08-18, 17:25
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Norska VG skriver också om detta, och de är förvånade.
Verdens tryggeste land, vad händer?

Citat:
Finland ble under Verdens økonomiske forum i april utpekt til verdens tryggeste land.
Citera
2017-08-18, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Set inte direkt ut som en urfinne om man säger så.

Det handlar inte vare sig om ras eller nationalitet, utan om tron. Övertygelsen om att komma till paradiset genom att avliva otrogna.

Det kan vara en svensk, det kan vara en finsk men motivet är hatet mot icke-muslimer dvs infidels!

Så sluta snacka om etniskt bakgrund. Det är ideologin som är bakgrunden till allt det här!
Citera
2017-08-18, 17:26
Medlem
Sam.Boyds avatar
Väldigt oroande att det rapporteras att många kroppar ligger kvar på torget efter så lång tid.

Sjukhuset ligger ju bara några Km från torget.
Citera
2017-08-18, 17:27
Medlem
dANiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monologpolisen
När man tittar på den här snapchatbilden-är det en terrorist knivhuggen av en terrorist eller en vanlig finländare?

http://media.breitbart.com/media/201...d-Snapchat.png

Har aldrig sett en muslimsk terrorist med tatueringar, så jag tvivlar på att det är en terrorist.
Citera
2017-08-18, 17:28
Medlem
Fy fan vilka svin, ge sig på en mamma med barnvagn!!!

Detta verkar vara en terrorvåg, 2 attentat i Spanien igår. Finland idag. Imorgon? några lastbilar som mejar ner folk under Midnattsloppet i Stockholm?
Hoppas fan polisen har stenkoll då...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Ja, Michael Skråmo

Han är norsk men flyttat till Sverige.
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Ja, det var oväntat att Finland skulle drabbas. Dessutom Åbo. Såna här dåd brukar ju ske i större städer. Åbo är ganska litet.

Vad kan vi vänta oss? Dåd i Sverige inom en snar framtid måhända? Det verkar nästan som att IS är inne i någon streak.

Åbo är väldigt finlandssvenskt. Med det skrivet menar jag att detta dåd kan begåtts av muslimer som i vanliga fall bor i Sverige som genom språkligt kulturella kontakter sett en enkel möjlighet till att ställa till hemskheter i en blygsamt befolkad stad på finska västkusten.
Citera
2017-08-18, 17:29
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Gå in på Aftonbladet.se. Begrunda nyheterna under ert första scrollande. Rätt makalöst.
Ja vänsterliberalerna har fått sitt drömsamhälle. Grattis till det! Nu vet vi andra hur det blev, vi har facit, och det är väl ingen direkt överdrift att säga att vi är missnöjda med resultatet... så håll i er, etablissemanget, det stundar nya, oroliga tider även för er.

Personligen trodde jag inte att Finland skulle stå på tur för islamistisk terror, då de har en ganska liten muslimsk befolkning och en hyfsad polismakt.
Citera
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Finska polisen utökade beredskap i Helsingfors nu, polisen är klädda I kravallutrustning, försöker få mer info

Död åt dessa smuts! Hundar allihoppa , HUNDAR!

Kalla inte dom för hundar. Hundar är fina djur ISIS och islamisten är smuts.

Jag har en kompis i Åbo och är orolig varför visar inte svenska radio och tv någon information?????????
Citera
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skall finnas film på anhållandet, dessvärre så kan man ej se den pga man ej är i Finland :

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005331724.html

Finns det någon teknisk kunnig i tråden ?
Dålig kvalitet, men killen på bilden har mörkgröna byxor och en blå tröja, dvs samma som bilden på GM i ambulansen
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Redan innan videon kom upp rapporterades det om att man skrikit allahu akbar. Det springer runt personer med kniv och hugger ner folk. Och du tror det är en full finne som fått sin fredagskoskenkorva?
Haha nej, jag är nästan helt säker på att GM var invandrare. Det enda jag säger att i just den videon så hörs det inget 'allahu akbar'. Mycket möjligt att GM skrek det, men inte i den där videon
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
TYKS (Åbo universitetssjukhus) säger att en av de åtta som kommit in, har avlidit.
Citera
2017-08-18, 17:30
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Åbo är väldigt finlandssvenskt. Med det skrivet menar jag att detta dåd kan begåtts av muslimer som i vanliga fall bor i Sverige som genom språkligt kulturella kontakter sett en enkel möjlighet till att ställa till hemskheter i en blygsamt befolkad stad på finska västkusten.
Inte alls otroligt att förbrytarna tagit båten över till Åbo från Sverige. Känns nästan troligt faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in