2017-08-18, 14:43
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Alldeles riktigt!
Här har du resultatet vid riksdagsvalet 2014 för valdistrikt "Katarina 8 Medborgarplatsen-Skrapan".
Fi precis lika stora som sossarna, och undrar hur många ställen det finns mer i Sverige?

http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/01/80/1508/index.html

Vidriga Midsommarkransen söder om Liljeholmen är nog värst i Sverige. Svandammens valdistrikt hade 19,88% Fi, 19,80% MP, 13,67 V och 17,23 S.
Där har vi några som säkert skulle jubla över några hundra afghaner så gooda som de verkar vara.

MVH/Gnomegirl
Citera
2017-08-18, 14:48
Medlem
MeMajks avatar
Tittar just på fotot av ett helt gäng baaaarn som sitt"strejkar" i ett klassrum på Vallentuna gymnasium och de håller upp A4 med texten We belive you have the rihgt to a life
svar till dessa baaarn: Yes, but you have no right to live your life here

Vad jag kan förstå så är det även deras lärare som sittstrejkar med dem i klassrummet.
Citera
2017-08-18, 14:51
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
En demonstration skall förstås inte samlas på Medis, utan på Rosenbad 4, utanför justitiedepartementet.

Polisen lyder (tyvärr) numera under justitie, och styrs av jurister, inte som tidigare under inrikes, där insikten om ordning kunde få supremati över "rättigheter", när oordning hotade.

Numera tycks rädslan för oordning, och eländet som följer, vara bortglömd. Minnet är kort i Sverige. Alla har "rättigheter" nu, även fridstörare.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-08-18 kl. 14:58.
Citera
2017-08-18, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Tittar just på fotot av ett helt gäng baaaarn som sitt"strejkar" i ett klassrum på Vallentuna gymnasium och de håller upp A4 med texten We belive you have the rihgt to a life
svar till dessa baaarn: Yes, but you have no right to live your life here

Vad jag kan förstå så är det även deras lärare som sittstrejkar med dem i klassrummet.

Hur fan kan det vara en HEL klass med 23 afghaner ? 2 ljushåriga lärare ? vilka resurser som krävs för att ge dem utbildning...
Citera
2017-08-18, 14:58
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutledgeWood
Jag behöver inte smygfota. Jag fotar vad jag vill i min egen stad.

Finns det någon chans att det byggs en kåkstad där modell Brännaren som vi hade i Malmö?
Citera
2017-08-18, 14:59
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Hur fan kan det vara en HEL klass med 23 afghaner ? 2 ljushåriga lärare ? vilka resurser som krävs för att ge dem utbildning...
De verkar få lära sig mer om inbillning än utbildning
Läraren`ser ut som en vänste-batik-häxa och använder säkerligen mina baaaaarn om den klassen
Citera
2017-08-18, 15:11
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
I morgon är det familjedag med Hammarby på Medborgarplatsen:

http://hammarbyhandboll.se/?p=7648#more-7648

Kan ju bli världens fest, bokstavligen...

Hahahaha! Tack för den infon. På deras hemsida står det
Citat:
BAJEN TAR ÖVER "MEDIS!"

Fan vad klockrent med tanke på situationen
Citera
2017-08-18, 15:11
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Här är en hjärtskärande bild från morgonen: LÄNK

Kom att tänka på denna ramsa som jag tror går ungefär så här:

"Det var kallt, sju mil hem och inga vantar.
Kuken står, sju mil hem och inga slantar."

/Provokatör

Skolverket har laddat ner, påpassligt. De kanske har mer i pipeline än vad vi tror. Skolkande afghaner ska inte ha TUT? Skolkande afghaner ska skickas ut?
Citera
2017-08-18, 15:12
Medlem
Provokatörs avatar
Jag ger mig fan på att om inte den där bengalen kastats på Mynttorget så hade vi sluppit hela detta uppträde.

/Provkatör
Citera
2017-08-18, 15:18
Medlem
RutledgeWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Finns det någon chans att det byggs en kåkstad där modell Brännaren som vi hade i Malmö?

Nä, varför skulle de vilja bo i en kåkstad när de bor på konferenshotell och i hyrda villor?
De är vana vid en bra materiell standard.
Citera
2017-08-18, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin

Det riktigt bisarra är ju att afghaner med avvisningsbeslut ens ska ta några som helst resurser från skolan. Vad ska det vara för mening med det
Citera
2017-08-18, 15:28
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Varför förbereder de inte sig för att optimera förutsättningarna för sitt nya liv i Afghanistan? Genom att värna sin hälsa kanske framför allt. Slita mindre på kläder och skor. Spara de pengar de har. Studera och lära sig om hur samhället funkar i Afghanistan (om de nu mest känner till livet i Iran).

Istället lägger de sin sista tid i Sverige på att sitta ute i regnet och slita ner sig. Tänker starta ett säkert tufft liv i Afghanistan på botten. Sjuka, deprimerade, utfattiga och okunniga.

Vilket visar att dessa människor saknar förmåga till konstruktivt tänkande. Saknar förmåga att "gilla läget" och förlägga "locus of control" till sig själva, utan helt och hållet till någon annan.

Sådana människor behöver vi verkligen inte fler av.

De målar in sig själva i ett hörn där till slut endast plastmuggen med saft återstår. Eller stanniolbiten med ett vitt pulver.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-08-18 kl. 15:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in