Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Äh SD är ju de största hycklarna vilket bevisats gång på gång. Söder är ett fantastiskt bra område mycket tack vare invandrare.
Nu är ju inte jag just Sverigedemokrat, men jag skulle säga att Sverige är mer klassistiskt än regelrätt rasistiskt, främst pga den Luteranska arbetsmoralen, men även pga konsumtionssamhället.
Gissar att det du pratar om är en handfull kebabhak och pizzerior som drivs av invandrare. Med tanke på kvadratmeterpriserna så kommer det inte vara många människor från "orten" som ens rör sig på Södermalm. Med materiell standard kommer oftast skötsamhet, en vilja att inte ställa till med bråk eller att skräpa ned. Just därför att man har någonting att förlora. Att man accepterar det sociala kontraktet.
Tro mig, skulle ni haft invandrare med samma ekonomiska svängrum som i Rinkeby eller Rosengård boendes i Södermalm så skulle du nyansera det där uttalandet, något journalistpartisterna ofta pissar på folk som gör. Det är skillnad på invandrare och invandrare, precis som det är skillnad på folk och folk.