Citat:
Ursprungligen postat av
VoldsamKnarkare
Jag kan tycka att de kan få stanna, men de har ju inte flyktingskäl. Så varför ska de få leva här som flyktingar? Är det vad Kawesa, Ida Östensson och Dinamarca vill?
Jag tror ingen vid sina sinnes fulla bruk har något emot afghanerna. Vi tycker bara att pengar till flyktingar ska gå till flyktingar. Så låt dem stanna, låt de ta lån av nåt slag, studiemedel. Låt de skaffa sig arbete, bostäder. Jag vet att det tar tid så sätt ett slutdatum när bidragsförsörjning slutar. De som inte ordnat sin situation till dess får lämna. Svårare än så är det inte. EU-migranterna får ju lämna landet efter 3 månader. De får inte ett öre av staten, de jobbar inte. De anlägger sina egna läger.
Alla invandrare som inte kommer som flyktingar får ju lösa detta själv. Därför borde afghanerna på trappan betraktas som just sådana. Sverige gjorde fel från första början som släppte in dem, så jag kan tycka att de kan få stanna just för den sakens skull. Det är trots allt inte deras fel. Men de ska i helvete heller leva här som flyktingar när det finns riktiga flyktingar ute i världen.
Ställs dessa krav på dem så tror jag också vi behåller de som faktiskt vill bli en del av detta samhälle.
Om de stannar blir de ankarbarn åt sina familjer och klaner, via anhöriginvandring non stop. Smaka på hur vanvettigt det låter med ankar"barn" som i verkligheten ofta är mellan 20 och 30 år, men det är så det fungerar pga den eländigt tandlösa och kryphålsfyllda svenska integrationspolitiken, samt våra politikers oförmåga att räkna utifrån verkliga realiteter, och ovilja att ta ansvar.
De allra flesta av de här kidsen, oavsett ålder och kön, kommer *aldrig* att tillföra något produktivt til den svenska ekonomin, de kommer inte heller att bli en del av det svenska samhället, bara av bidragets dödkött. Stannar de i Sverige är de och deras kommande familjer fast i låtsasjobb, kriminalitet, dålig svenska , bidragsberoende och/eller ghettoliv på livstid. Den framtid de har finns i 99% av fallen i
Afghanistan, och Sverige har inte råd att bränna mångmiljardbelopp på dem. Inte ens att behålla dem här i flera år - var och en av dem kostar i snitt en miljon kronor om året, kriminalitet ej inberäknat - och utreda deras fall till Marianergravens botten för att sedan i 90% av fallen komma fram till att de saknar asylskäl, men att många av dem ändå borde få stanna för våra goda hjärtans skull. Det är en kriminell förstörelse av både den svenska statens kapital och av Sveriges framtid.
Det behöver bli fler som orkar tänka så här hårt och realistiskt, och ställa samma krav på afghankidsen som vi ställer (eller kunde ställa) på våra egna ungdomar.