2017-08-18, 12:33
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Kan det bli värre?
Jag har ju väntat på att clownerna Siri och Sigrid skulle dyka upp och muntra upp de små barnen.
Den här bilden illustrerar perfekt Sveriges migrationspolitik.
http://www.kuriren.nu/nyheter/just-nu-clowner-tar-emot-flyktingar-8529276.aspx

Stackars barn...och magisk låda jaha nu har jag sett det också. Fan är det för fel på vissa människor?
Citera
2017-08-18, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
[b]
"Vi ska nå den svenska regeringen och Migrationsverket med budskapet att vi är här i landet för att tillsammans bygga och njuta av välstånd och utveckling"
- - -
"Jag är säker på att varenda en av dem kommer att vara bra för Sverige i framtiden och kommer att vara bra för Sveriges ekonomiska utveckling. Men om de åker tillbaka till Afghanistan, kommer de i varje ögonblick vänta på bomben som kan falla ner i deras tak.

De skulle få mycket mer cred om de visade upp lite av det välstånd de har att erbjuda Sverige.
...för de menar väl inte bara att de vill konsumera vårt välstånd?

Efter den senaste utvecklingen är kanske Kabul säkrare för dem än Stockholm?
Även här lever vi med hotet att bli massmördade i islamistiska attacker numera.
Citera
2017-08-18, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Här har vi en ny frontfigur till demonstrationen. Världens äldsta migrant har heller inte beviljats asyl och ska utvisas till Afghanistan, tillsammans med 17-personers entouraget hon kom med får man anta. Hur mycket mer hjärtknipande är det inte med en 106-åring än med de vanliga skäggisarna?

https://www.blankspot.se/sverige-utvisar-106-arig-flykting-till-afghanistan/#

Gissar att 106-åringen är senilt glömsk och därför inte kom ihåg att hon skulle uppge sin ålder till 16 år. Om så hade skett hade hon fått plats på HVB-hem nu.
Citera
2017-08-18, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Vilket förutsätts att denna grupp finns och hela poängen med denna tråd är att "bevisa" det. Jag hävdar att artikeln är meningslös och det är troligare SD folk protesterat än andra. Det är idiotiskt och anta något annat med tanke på deras förhållningssätt. Artikeln bevisar ingenting.

Finns?? i SOM-undersökningarna som GBG-univ (vår numera åldrade nestor Sören Holmberg) presenterat sen -96 så har ju siffran konstant legat över 50 procent, snarare uppemot 60 procent av polulationen som anser att invandringen är för hög.

SD fångade upp knappt 13 procent för tre år sen. Vi har indifferans på flera miljoner etniska svenskar min käre Watson.

Känns som att vi kan bordlägga din frågeställning och kasta den i brännbart. Nej sorry pappersåtervinningen så klart.
Citera
2017-08-18, 13:05
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Jag rekommenderar att ni som ska demonstrera mot "sittstrejken" gör det utanför Afghanistans ambassad istället, med uppmaning att ta tillbaka sitt eget lands medborgare. Det siste vi behöver är snyftartiklar i MSM hur dom vidriga "dödsknarkernazisterna" försöker att döda dom små, söta, oskyldiga Afghanbarnen.
Jag är tyvärr fast i Malmö, måste jobba så att 43% av min inkomst ska gå till att täcka cirkusen.
Mycket bra idè
Det gäller nu att INTE bjuda baaarnen på något som bli rubriker i media
Citera
2017-08-18, 13:06
Medlem
Citat:
Jag tänkte pusha lite för kvällens stor begivenhet då Medis får besök av två Afghanska rockstjärnor.

Jag fick upp ögonen för kvällens konsert via min favoritsida Feministiskt perspektiv som skriver följande:

"Shakib Mosadeq och Masoud Hasanzada, lever i exil i Hamburg, där de spelar för utsålda arenor. På fredag håller de en stödkonsert på Medborgarplatsen"

Arrangörerna vill uppnå följande:
"Vi ska nå den svenska regeringen och Migrationsverket med budskapet att vi är här i landet för att tillsammans bygga och njuta av välstånd och utveckling"

Vi får även veta att Afghanistan lider av kvinnoförtryck, analfabetism, naturkatastrofer, fattigdom och krig men det är vårt fel att barnen nu sitter på trappan eftersom vi sålt vapen och bomber till Afghanistan.

"Jag är säker på att varenda en av dem kommer att vara bra för Sverige i framtiden och kommer att vara bra för Sveriges ekonomiska utveckling. Men om de åker tillbaka till Afghanistan, kommer de i varje ögonblick vänta på bomben som kan falla ner i deras tak. Om vi inte vill vara en del av dödandet av människor måste vi stödja de strejkande, de flesta av dem barn." Säger Navid Karimi fd. afghansk tjänsteman född 1990 och nu på flykt i Sverige där han skriver en bok och umgås med bidragsberoende kulturparasiter.

Jag tänkte wow afghanska rockstjärnor som spelar för utsålda arenor, jag begav mig till Youtube för att leta fram en konsert. Tyvärr blev jag grymt besviken, jag hittade inga videor med coola afghanrockare, det enda jag hittade var en video som visats bara 1608 gånger.

https://www.youtube.com/watch?v=U9PXc4vpuoA

Programmet inleds klockan 18.00 då den sedan mer än 20 år miljonbidragsberoende gruppen Cirkus Cirkör ska larva sig därefter lite tal och sen rockkonsert!

Bakom konserten står bl.a Karen Austin från Feministiskt initiativ och känd manshatare, Ida Östensson, grundare av Crossing Boarders och initiativtagare till FATTA. Cirkusprofessorn Tilde Björfors som regisserat föreställningen 'Borders' en nycirkus om vår tids flyktingtragedier. Mansour Hosseini vid Riksteatern, Mansour Hosseini har kompetens inom indonesisk skuggspels teater och persisk rap.

/Provokatör

Hahaha, somliga vet verkligen hur en propganda-slipsten ska dras! Det här är i klass med den där iranska kvinnan som lär ha slagit i Mona Sahlin att hon hade varit riksbankschef i Iran innan hon måste fly från landet.

Men det är naturligtvis inte hela sanningen att de är fräcka. De som sätter ihop sådana här pressreleaser vet också att ingen i MSM skulle sätta sig ner och granska deras lavin av lögner och hajp. De är, precis com Pascalidou och Dirawi, skyddade av systemet.
Citera
2017-08-18, 13:10
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Jag kan tycka att de kan få stanna, men de har ju inte flyktingskäl. Så varför ska de få leva här som flyktingar? Är det vad Kawesa, Ida Östensson och Dinamarca vill?

Jag tror ingen vid sina sinnes fulla bruk har något emot afghanerna. Vi tycker bara att pengar till flyktingar ska gå till flyktingar. Så låt dem stanna, låt de ta lån av nåt slag, studiemedel. Låt de skaffa sig arbete, bostäder. Jag vet att det tar tid så sätt ett slutdatum när bidragsförsörjning slutar. De som inte ordnat sin situation till dess får lämna. Svårare än så är det inte. EU-migranterna får ju lämna landet efter 3 månader. De får inte ett öre av staten, de jobbar inte. De anlägger sina egna läger.

Alla invandrare som inte kommer som flyktingar får ju lösa detta själv. Därför borde afghanerna på trappan betraktas som just sådana. Sverige gjorde fel från första början som släppte in dem, så jag kan tycka att de kan få stanna just för den sakens skull. Det är trots allt inte deras fel. Men de ska i helvete heller leva här som flyktingar när det finns riktiga flyktingar ute i världen.

Ställs dessa krav på dem så tror jag också vi behåller de som faktiskt vill bli en del av detta samhälle.
Citera
2017-08-18, 13:15
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Jag tänkte pusha lite för kvällens stor begivenhet då Medis får besök av två Afghanska rockstjärnor.

Jag fick upp ögonen för kvällens konsert via min favoritsida Feministiskt perspektiv som skriver följande:

"Shakib Mosadeq och Masoud Hasanzada, lever i exil i Hamburg, där de spelar för utsålda arenor. På fredag håller de en stödkonsert på Medborgarplatsen"

Arrangörerna vill uppnå följande:

Vi får även veta att Afghanistan lider av kvinnoförtryck, analfabetism, naturkatastrofer, fattigdom och krig men det är vårt fel att barnen nu sitter på trappan eftersom vi sålt vapen och bomber till Afghanistan.

"Jag är säker på att varenda en av dem kommer att vara bra för Sverige i framtiden och kommer att vara bra för Sveriges ekonomiska utveckling. Men om de åker tillbaka till Afghanistan, kommer de i varje ögonblick vänta på bomben som kan falla ner i deras tak. Om vi inte vill vara en del av dödandet av människor måste vi stödja de strejkande, de flesta av dem barn." Säger Navid Karimi fd. afghansk tjänsteman född 1990 och nu på flykt i Sverige där han skriver en bok och umgås med bidragsberoende kulturparasiter.

Jag tänkte wow afghanska rockstjärnor som spelar för utsålda arenor, jag begav mig till Youtube för att leta fram en konsert. Tyvärr blev jag grymt besviken, jag hittade inga videor med coola afghanrockare, det enda jag hittade var en video som visats bara 1608 gånger.

https://www.youtube.com/watch?v=U9PXc4vpuoA

Programmet inleds klockan 18.00 då den sedan mer än 20 år miljonbidragsberoende gruppen Cirkus Cirkör ska larva sig därefter lite tal och sen rockkonsert!

Bakom konserten står bl.a Karen Austin från Feministiskt initiativ och känd manshatare, Ida Östensson, grundare av Crossing Boarders och initiativtagare till FATTA. Cirkusprofessorn Tilde Björfors som regisserat föreställningen 'Borders' en nycirkus om vår tids flyktingtragedier. Mansour Hosseini vid Riksteatern, Mansour Hosseini har kompetens inom indonesisk skuggspels teater och persisk rap.

/Provokatör

Har de verkligen tillstånd för detta? För alla som inte gillar afghanrap blir det MYCKET störande.
Citera
2017-08-18, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Jag kan tycka att de kan få stanna, men de har ju inte flyktingskäl. Så varför ska de få leva här som flyktingar? Är det vad Kawesa, Ida Östensson och Dinamarca vill?

Jag tror ingen vid sina sinnes fulla bruk har något emot afghanerna. Vi tycker bara att pengar till flyktingar ska gå till flyktingar. Så låt dem stanna, låt de ta lån av nåt slag, studiemedel. Låt de skaffa sig arbete, bostäder. Jag vet att det tar tid så sätt ett slutdatum när bidragsförsörjning slutar. De som inte ordnat sin situation till dess får lämna. Svårare än så är det inte. EU-migranterna får ju lämna landet efter 3 månader. De får inte ett öre av staten, de jobbar inte. De anlägger sina egna läger.

Alla invandrare som inte kommer som flyktingar får ju lösa detta själv. Därför borde afghanerna på trappan betraktas som just sådana. Sverige gjorde fel från första början som släppte in dem, så jag kan tycka att de kan få stanna just för den sakens skull. Det är trots allt inte deras fel. Men de ska i helvete heller leva här som flyktingar när det finns riktiga flyktingar ute i världen.

Ställs dessa krav på dem så tror jag också vi behåller de som faktiskt vill bli en del av detta samhälle.

Om de stannar blir de ankarbarn åt sina familjer och klaner, via anhöriginvandring non stop. Smaka på hur vanvettigt det låter med ankar"barn" som i verkligheten ofta är mellan 20 och 30 år, men det är så det fungerar pga den eländigt tandlösa och kryphålsfyllda svenska integrationspolitiken, samt våra politikers oförmåga att räkna utifrån verkliga realiteter, och ovilja att ta ansvar.

De allra flesta av de här kidsen, oavsett ålder och kön, kommer *aldrig* att tillföra något produktivt til den svenska ekonomin, de kommer inte heller att bli en del av det svenska samhället, bara av bidragets dödkött. Stannar de i Sverige är de och deras kommande familjer fast i låtsasjobb, kriminalitet, dålig svenska , bidragsberoende och/eller ghettoliv på livstid. Den framtid de har finns i 99% av fallen i Afghanistan, och Sverige har inte råd att bränna mångmiljardbelopp på dem. Inte ens att behålla dem här i flera år - var och en av dem kostar i snitt en miljon kronor om året, kriminalitet ej inberäknat - och utreda deras fall till Marianergravens botten för att sedan i 90% av fallen komma fram till att de saknar asylskäl, men att många av dem ändå borde få stanna för våra goda hjärtans skull. Det är en kriminell förstörelse av både den svenska statens kapital och av Sveriges framtid.

Det behöver bli fler som orkar tänka så här hårt och realistiskt, och ställa samma krav på afghankidsen som vi ställer (eller kunde ställa) på våra egna ungdomar.
Senast redigerad av HepCat-X 2017-08-18 kl. 13:45.
Citera
2017-08-18, 13:38
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Har de verkligen tillstånd för detta? För alla som inte gillar afghanrap blir det MYCKET störande.

Det enda dokument med en underskrift som jag läst gäller ett 3*3 meter stort partytält så jag gissar på att även detta evenemang kommer att inhysas på samma yta, det finns väl inga måttband i konstaplarnas bilar.

/Provokatör
Citera
2017-08-18, 13:44
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
BS! Söder är mysigare och trevligare idag än för 20 år sedan.
Ja verkligen.

Det är så mysigt och lite charmigt romantiskt faktiskt att få löpa gatlopp mellan marockanska beväpnade gatubarn och heroin stinna hazarer, något alla borde uppleva, åtminstone en gång.
Citera
2017-08-18, 13:45
Medlem
mg57s avatar
Det är ju journalistkåren boendes på södermalm som själva vurmar för mångkultur så det måste kännas fantastiskt spännande för dom nu när mångkulturen äntligen visar upp sig från sin bästa sida så man verkligen kan njuta av sin godhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in