Jag tänkte pusha lite för kvällens stor begivenhet då Medis får besök av två Afghanska rockstjärnor.
Jag fick upp ögonen för kvällens konsert via min favoritsida
Feministiskt perspektiv som skriver följande:
"Shakib Mosadeq och Masoud Hasanzada, lever i exil i Hamburg, där de spelar för utsålda arenor. På fredag håller de en stödkonsert på Medborgarplatsen"
Arrangörerna vill uppnå följande:
"Vi ska nå den svenska regeringen och Migrationsverket med budskapet att vi är här i landet för att tillsammans bygga och njuta av välstånd och utveckling"
Vi får även veta att Afghanistan lider av kvinnoförtryck, analfabetism, naturkatastrofer, fattigdom och krig men
det är vårt fel att barnen nu sitter på trappan eftersom vi sålt vapen och bomber till Afghanistan.
"Jag är säker på att varenda en av dem kommer att vara bra för Sverige i framtiden och kommer att vara bra för Sveriges ekonomiska utveckling. Men om de åker tillbaka till Afghanistan, kommer de i varje ögonblick vänta på bomben som kan falla ner i deras tak. Om vi inte vill vara en del av dödandet av människor måste vi stödja de strejkande, de flesta av dem barn." Säger
Navid Karimi fd. afghansk tjänsteman född 1990 och nu på flykt i Sverige där han skriver en bok och umgås med bidragsberoende kulturparasiter.
Jag tänkte wow afghanska rockstjärnor som spelar för utsålda arenor, jag begav mig till Youtube för att leta fram en konsert. Tyvärr blev jag grymt besviken, jag hittade inga videor med coola afghanrockare,
det enda jag hittade var en video som visats bara 1608 gånger.
https://www.youtube.com/watch?v=U9PXc4vpuoA
Programmet inleds klockan 18.00 då den sedan mer än 20 år
miljonbidragsberoende gruppen Cirkus Cirkör ska larva sig därefter lite tal och sen rockkonsert!
Bakom konserten står bl.a
Karen Austin från Feministiskt initiativ och känd manshatare,
Ida Östensson, grundare av Crossing Boarders och initiativtagare till FATTA. Cirkusprofessorn
Tilde Björfors som regisserat föreställningen 'Borders' en nycirkus om vår tids flyktingtragedier.
Mansour Hosseini vid Riksteatern, Mansour Hosseini har kompetens inom indonesisk skuggspels teater och persisk rap.
/Provokatör