2017-08-18, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Om vi gått efter Södermalms valresultat har Fi kommit in i riksdagen och SD åkt ut Hur är det orimligt. Är det någon som har sagt att samtliga över hundratusen boenden har klagat? Nu kommer undersökningen från Sifo.

Varför ser du dig själv som ett rövhål?

(FB) Flyktingvänliga Miljöpartiets väljare känner minst antal utomeuropeiska invandrare!

Vad har detta öht med mitt påstående att göra? Jag säger att det troligtvis är folk som röstat SD som klagat då det är dom som är emot invandring och du besvarar detta med att SD inte skulle kommit in i riksdagen om Södermalm fick bestämma.

Förändrar inte ett skit, det fanns folk som rösta SD där. Är det troligast att de som är emot invandring klagat på demonstrationen eller de som inte är emot invandring? Hur ska du spinna denna fråga till att handla om något helt annat?
Citera
2017-08-18, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Hur ska något ändras när ni nazister går dit och attackerar en "fredlig" protest med smällare och rök"bomber". Förutsatt att nazistern inte helt plötsligt fått sig en dos IQ i sina skallar och anordnar en fredlig protest ("HAHAHA") Det får bara motsatt effekt. Det är inte en jävel som bryr sig om dessa låtsasbarn, media rapporterar inte ens om det längre. Men det kommer säkert ändras när ni nassar ska ta er dit och ge dem mer media utrymme och sympati.
Helt sant. Det värsta som kan hända är att några idioter ger media möjlighet att beskriva dom små arma pojkarna som offer för något. Låt dom sitta, bevisligen bryr sig igen. Deras strejk håller redan på att misslyckas.
Citera
2017-08-18, 10:52
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Förändrar inte ett skit, det fanns folk som rösta SD där. Är det troligast att de som är emot invandring klagat på demonstrationen eller de som inte är emot invandring? Hur ska du spinna denna fråga till att handla om något helt annat?

Hehehe, tror min bäste herre glömde kategorin "Vi som inte är emot invandring men inte heller vill ha den inpå knuten".
Citera
2017-08-18, 11:02
Medlem
Jag rekommenderar att ni som ska demonstrera mot "sittstrejken" gör det utanför Afghanistans ambassad istället, med uppmaning att ta tillbaka sitt eget lands medborgare. Det siste vi behöver är snyftartiklar i MSM hur dom vidriga "dödsknarkernazisterna" försöker att döda dom små, söta, oskyldiga Afghanbarnen.
Jag är tyvärr fast i Malmö, måste jobba så att 43% av min inkomst ska gå till att täcka cirkusen.
Citera
2017-08-18, 11:12
Medlem
dirtysouths avatar
Hoppas de blir ordentligt trakasserade av er som bor i närheten, så de förstår vilka as vi tycker att dem är!
Såg någon idiot i tråden som ville mata dem, haha. Fick då idén att man skulle ju kunna matförgifta dem!
Citera
2017-08-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutledgeWood
Tror folk att barnen sover där på natten?

Ni som inte passerar/är på medborgarplatsen dagligen,har ni genom media fått bilden av att de stackars barnen övernattar där?

Jag såg några av dom ligga i sovsäckar i björnsan häromnatten
Citera
2017-08-18, 11:43
Medlem
RutledgeWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Jag såg några av dom ligga i sovsäckar i björnsan häromnatten

Hmm, borde vara våra kära eu-migranter som sover där...
Citera
2017-08-18, 11:46
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogster
Det är Ledarsidorna.se som genom kontakter i polisen som låter oss veta södermalmsborna börjat tröttna på den pågående sittstrejken

Fråga. Kommer rapporteringen kring invandringen påverkas nu närkonsekvenserna av mångkulturen börjar nå journalisttäta Södermalm?

https://ledarsidorna.se/2017/08/jag-ar-inte-rasist-men/

Absolut kommer det påverka, dock inte i jättestor grad. Det här här ett utmärkt exempel på effekten "någon annas problem". Man tycker att något är ok så länge det inte påverkar en själv. Ett annat intressant exempel är vargjakten, de som inte har problem med vargar tycker att den är förfärlig, medan de som drabbas av vargar faktiskt tycker den är nödvändig. Generellt klarar folk, inklusive makthavare, inte att sätta sig in i någon annans problem. De måste uppleva liknande saker för att förstå.
Citera
2017-08-18, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Hehehe, tror min bäste herre glömde kategorin "Vi som inte är emot invandring men inte heller vill ha den inpå knuten".

Vilket förutsätts att denna grupp finns och hela poängen med denna tråd är att "bevisa" det. Jag hävdar att artikeln är meningslös och det är troligare SD folk protesterat än andra. Det är idiotiskt och anta något annat med tanke på deras förhållningssätt. Artikeln bevisar ingenting.
Citera
2017-08-18, 12:09
Medlem
Provokatörs avatar
Jag tänkte pusha lite för kvällens stor begivenhet då Medis får besök av två Afghanska rockstjärnor.

Jag fick upp ögonen för kvällens konsert via min favoritsida Feministiskt perspektiv som skriver följande:

"Shakib Mosadeq och Masoud Hasanzada, lever i exil i Hamburg, där de spelar för utsålda arenor. På fredag håller de en stödkonsert på Medborgarplatsen"

Arrangörerna vill uppnå följande:
"Vi ska nå den svenska regeringen och Migrationsverket med budskapet att vi är här i landet för att tillsammans bygga och njuta av välstånd och utveckling"

Vi får även veta att Afghanistan lider av kvinnoförtryck, analfabetism, naturkatastrofer, fattigdom och krig men det är vårt fel att barnen nu sitter på trappan eftersom vi sålt vapen och bomber till Afghanistan.

"Jag är säker på att varenda en av dem kommer att vara bra för Sverige i framtiden och kommer att vara bra för Sveriges ekonomiska utveckling. Men om de åker tillbaka till Afghanistan, kommer de i varje ögonblick vänta på bomben som kan falla ner i deras tak. Om vi inte vill vara en del av dödandet av människor måste vi stödja de strejkande, de flesta av dem barn." Säger Navid Karimi fd. afghansk tjänsteman född 1990 och nu på flykt i Sverige där han skriver en bok och umgås med bidragsberoende kulturparasiter.

Jag tänkte wow afghanska rockstjärnor som spelar för utsålda arenor, jag begav mig till Youtube för att leta fram en konsert. Tyvärr blev jag grymt besviken, jag hittade inga videor med coola afghanrockare, det enda jag hittade var en video som visats bara 1608 gånger.

https://www.youtube.com/watch?v=U9PXc4vpuoA

Programmet inleds klockan 18.00 då den sedan mer än 20 år miljonbidragsberoende gruppen Cirkus Cirkör ska larva sig därefter lite tal och sen rockkonsert!

Bakom konserten står bl.a Karen Austin från Feministiskt initiativ och känd manshatare, Ida Östensson, grundare av Crossing Boarders och initiativtagare till FATTA. Cirkusprofessorn Tilde Björfors som regisserat föreställningen 'Borders' en nycirkus om vår tids flyktingtragedier. Mansour Hosseini vid Riksteatern, Mansour Hosseini har kompetens inom indonesisk skuggspels teater och persisk rap.

/Provokatör
Citera
2017-08-18, 12:27
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag tänkte pusha lite för kvällens stor begivenhet då Medis får besök av två Afghanska rockstjärnor.

Jag fick upp ögonen för kvällens konsert via min favoritsida Feministiskt perspektiv som skriver följande:

"Shakib Mosadeq och Masoud Hasanzada, lever i exil i Hamburg, där de spelar för utsålda arenor. På fredag håller de en stödkonsert på Medborgarplatsen"

Arrangörerna vill uppnå följande:
"Vi ska nå den svenska regeringen och Migrationsverket med budskapet att vi är här i landet för att tillsammans bygga och njuta av välstånd och utveckling"

Vi får även veta att Afghanistan lider av kvinnoförtryck, analfabetism, naturkatastrofer, fattigdom och krig men det är vårt fel att barnen nu sitter på trappan eftersom vi sålt vapen och bomber till Afghanistan.

"Jag är säker på att varenda en av dem kommer att vara bra för Sverige i framtiden och kommer att vara bra för Sveriges ekonomiska utveckling. Men om de åker tillbaka till Afghanistan, kommer de i varje ögonblick vänta på bomben som kan falla ner i deras tak. Om vi inte vill vara en del av dödandet av människor måste vi stödja de strejkande, de flesta av dem barn." Säger Navid Karimi fd. afghansk tjänsteman född 1990 och nu på flykt i Sverige där han skriver en bok och umgås med bidragsberoende kulturparasiter.

Jag tänkte wow afghanska rockstjärnor som spelar för utsålda arenor, jag begav mig till Youtube för att leta fram en konsert. Tyvärr blev jag grymt besviken, jag hittade inga videor med coola afghanrockare, det enda jag hittade var en video som visats bara 1608 gånger.

https://www.youtube.com/watch?v=U9PXc4vpuoA

Programmet inleds klockan 18.00 då den sedan mer än 20 år miljonbidragsberoende gruppen Cirkus Cirkör ska larva sig därefter lite tal och sen rockkonsert!

Bakom konserten står bl.a Karen Austin från Feministiskt initiativ och känd manshatare, Ida Östensson, grundare av Crossing Boarders och initiativtagare till FATTA. Cirkusprofessorn Tilde Björfors som regisserat föreställningen 'Borders' en nycirkus om vår tids flyktingtragedier. Mansour Hosseini vid Riksteatern, Mansour Hosseini har kompetens inom indonesisk skuggspels teater och persisk rap.

/Provokatör

Kan det bli värre?
Jag har ju väntat på att clownerna Siri och Sigrid skulle dyka upp och muntra upp de små barnen.
Den här bilden illustrerar perfekt Sveriges migrationspolitik.
http://www.kuriren.nu/nyheter/just-nu-clowner-tar-emot-flyktingar-8529276.aspx
Citera
2017-08-18, 12:28
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör

/Provokatör
Haha äntligen kommer clownerna mor rasism 😅

Den där Östensson har tydligen grundat ännu en organisation, "make equal" och är därtill känd från #inteerkvinna. En riktig mångsysslare vilket kan antas vara gott för plånboken när det kommer till att äska statsbidrag. Samma unkna gamla skara antivita kräk ska givet godhetskapitalisera på dessa medelålders afghanska cis-män med hazariskt klingande namn 😂
Senast redigerad av sherm 2017-08-18 kl. 12:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in