2017-08-18, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men hur kommer det sig att man nu säger att (jag citerar livesändningen idag): "Enligt domaren beror rubriceringen på Madsens egna förklaring till vad som hänt. Att han genom oaktsamhet ska ha orsakat hennes död".

På danska stod det också nånstans om "särskilt försvårande omständigheter" vill jag minnas.

Man ändrade rubriceringen då man sa att det var ett skrivfel och att det nu är tillrättalagt. Och man sa också att Madsen har ändrat sin berättelse från det han sa från början (att han satt av henne på kaj torsdag kväll). Den ändringen av berättelsen är det man sa som jag fetat ovan.

Vi vet inte vad han ändrat i sin berättelse frivilligt eller inte men det är åklagaren som valt rubricering vad gäller hans berättelse. Hans syfte var nog inte att berättelsen skulle få han häktad utan jag tror mera han pratat i syfte att få gå hem. Så blev det inte.
Citera
2017-08-18, 12:22
Medlem
locknlolls avatar
Motorn igen:

Det finns skäl att tro att ubåtsgänget inköpte kubota motorn i marinutförande.
90 hp har V3800 marine. Men oavsett motor så sitter PM där han sitter ändå.

http://www.betamarinenw.com/Engines/Resources/Manual%20-%20BF2803,%20BV33%23D9055.pdf

Nu vet ju inte jag hur stor dieseltanken var i ubåten.
Men diesel ska man inte låta stå förlänge pga risken för tillväxt av mikroorganismer som sätter igen både det ena och det andra i och kring motorn.
Citera
2017-08-18, 12:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Som sagt fanns tecken på att polisen misstänkte annat redan från början.

Men jag minns inga handklovar. Bara en diskussion med polisen där han ombeds följa med polisen för att förklara vad som hänt. Rätt naturligt eftersom en person saknas och han är den sista som synts med henne.

Hmmmmm? Vad var det för fartyg som meddelade kustbevakningen att de ser ubåten på fredagen kl 10.14 ?
Har Polis genomsökt detta fartyg?

Ber om ursäkt om detta redan diskuterats.
Citera
2017-08-18, 12:27
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Skulle dock aldrig våga ge mig ut i mörkret med en båt utan lanternor. Och absolut aldrig never ever i Öresund!

De som är ute i båtar utan lanternor om natten åker normalt ut medan det är ljust och har planerat att återvända innan mörkret faller. Det blir inte alltid som man tänkt sig.
Citera
2017-08-18, 12:31
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Men hur kommer det sig att man nu säger att (jag citerar livesändningen idag): "Enligt domaren beror rubriceringen på Madsens egna förklaring till vad som hänt. Att han genom oaktsamhet ska ha orsakat hennes död".

På danska stod det också nånstans om "särskilt försvårande omständigheter" vill jag minnas.

Man ändrade rubriceringen då man sa att det var ett skrivfel och att det nu är tillrättalagt. Och man sa också att Madsen har ändrat sin berättelse från det han sa från början (att han satt av henne på kaj torsdag kväll). Den ändringen av berättelsen är det man sa som jag fetat ovan.

Han verkar inte direkt vara mån om att stenhårt stå för sin berättelse.
Naturligtvis beror detta på att förhörsledaren knäckt hans story, varpå han försöker slingra sej ur med nya uppgifter. Men polisen lyssnar naturligtvis och plockar i sönder berättelsen allt eftersom .

Nu väntar vi med spänning på att nya uppgifter om vad som sagts ska sippra ut.
Tills dess får allmänheten hålla ett extra öga i vattnet och på stränder och bergskrevor.
Senast redigerad av locknloll 2017-08-18 kl. 12:36.
Citera
2017-08-18, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Motorn igen:

Det finns skäl att tro att ubåtsgänget inköpte kubota motorn i marinutförande.
90 hp har V3800 marine. Men oavsett motor så sitter PM där han sitter ändå.

http://www.betamarinenw.com/Engines/Resources/Manual%20-%20BF2803,%20BV33%23D9055.pdf

Nu vet ju inte jag hur stor dieseltanken var i ubåten.
Men diesel ska man inte låta stå förlänge pga risken för tillväxt av mikroorganismer som sätter igen både det ena och det andra i och kring motorn.

Det är möjligt att jag missat massor. Men vad har motorn med Kims försvinnande att göra?
Citera
2017-08-18, 12:47
Medlem
wwrs avatar
Det verkar konstigt att domstolen ändrar brottsrubricering pga "skrivfel", tycker jag. Men antagligen har man juridisk rättighet att göra det. Man kanske nya fakta har kommit fram och då anklagar man PM för något annat. jag vet inte hur länge man kan hålla på och ändra sig. Förmodligen inte efter det att en ev. rättegång börjat?

PM måste i alla fall givit en övertygande redogörelse eftersom mordanklagelsen verkar borta och nu är det "vållande", som jag uppfattat.
Citera
2017-08-18, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det verkar konstigt att domstolen ändrar brottsrubricering pga "skrivfel", tycker jag. Men antagligen har man juridisk rättighet att göra det. Man kanske nya fakta har kommit fram och då anklagar man PM för något annat. jag vet inte hur länge man kan hålla på och ändra sig. Förmodligen inte efter det att en ev. rättegång börjat?

PM måste i alla fall givit en övertygande redogörelse eftersom mordanklagelsen verkar borta och nu är det "vållande", som jag uppfattat.

Ja grovt vållande till annans död. Det känns som PM vet vad han håller på med, han verkar vara mycket självsäker att kroppen inte kommer hittas i och med han har sagt att han har inget att dölja och accepterat häktningen på 24 dagar.
Citera
2017-08-18, 12:53
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Madsen påstod att han inte ens visste hennes efternamn. Han sa att han inte bakgrundskollar journalister när de ber om intervju.
Det var det jag misstänkte hela tiden-kim och madsen har bott tätt inpå varann.

Case closed
Citat:
politiet var bekendt med, at de to har boet relativt tæt på hinanden,

http://ekstrabladet.dk/112/politiet-afsloerer-saadan-aftalte-kim-wall-moedet-med-raket-peter/6783530
Citera
2017-08-18, 12:55
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Ja grovt vållande till annans död. Det känns som PM vet vad han håller på med, han verkar vara mycket självsäker att kroppen inte kommer hittas i och med han har sagt att han har inget att dölja och accepterat häktningen på 24 dagar.
Men skulle polisen och domstolen bara acceptera PMs berättelse för att inte ta med mord i anklagesen utan "bara" "grovt vållande". Hur har han kunnat övertyga polisen att han inte mördat henne? Måste det inte finnas ytterligare teknisk bevisning som stöder hans nya berättelse?? Speciellt som han ändrat sin berättelse så måste han ju ha extra svårt att bli trodd. Något fattas här, tycker jag.
Citera
2017-08-18, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Ärligt talat tror jag Madsen har försagt sig eller nåt eftersom man säger att: "Enligt domaren beror rubriceringen på Madsens egna förklaring till vad som hänt, dvs att han genom oaktsamhet ska ha orsakat hennes död".
Citera
2017-08-18, 13:01
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Ja det hade möjligtvis fungerat om måsar lagt ägg i augusti.
Dags att börja steppa upp lite va?
Ja eller bär och svamp

Hårklyveri

Här är ett dagsfärskt exempel på överlevnad
Citat:
Radiology student, 25, is found alive after going missing in the Alabama wilderness for a MONTH, surviving on only berries and wild mushrooms

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-4791246/Missing-woman-Lisa-Theris-alive-month-woods.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in