Citat:
Ursprungligen postat av
Max3x
Den framåtlutande, lite stela gångstilen som PM har, är den inte förknippad med autism? Har även för mig att autism är vanligare hos de som har en äldre far, PM hade en mycket äldre far.
Tycker det är ganska uppenbart att PM måste ha en diagnos. Detta gäller nog för minst hälften av gänget runt ubåten o raketerna. En fråga som inte ställts; är det är lämpligt att en person med psykiskt handikapp är befälhavare på en ubåt, svaret på detta tycker jag självklart är nej...
Jo, och även det där som någon berättade i en intervju, att han inte kan prata med folk på tu man hand, men att det går bra när han håller föredrag och står framme vid tavlan och kan göra ritningar för att förklara vad han menar. Jag undrar om det finns någon som kände honom som barn, som kan berätta om han brukade gå omkring och veva med armarna medan han tänkte? För det är typiskt för pojkar med aspergers.
Nåja, varenda söndagsskeppare som äger en segelbåt som han tar ut sina vänner och sina barn i, är att betrakta som befälhavare, och de är ofta inte bättre. T.ex. p.g.a. okunskap och hög alkoholkonsumtion till sjöss, två saker som man i alla fall inte kan beskylla M. för...