2017-08-13, 00:41
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
När var det? Den verkar inte vara full med vatten.
Full eller halvfull kan jag inte säga men de har noga pluggat igen hål och lyser hela tiden under för att kolla att den inte läcker ut något. Antar att de vill ha med alla vätskor upp för analys
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring
Ubåten? Alltså att det blir som en Hollywood-rulle?

Skulle det vara samma intresse om han dränkte henne i en dykarklocka?

För att hela historien i sammanhanget är väldigt ovanlig

Först har vi en dansk light version av Elon Musk som i en u-båt han byggt "själv" lyckats få en svensk journalist att försvinna

Knappt så att Hollywood kan komma på ett sådant manus
Citera
Medlem
Citat:
Kan någon vara vänlig och förklara det gigantiska intresset kring att någon kvinna försvunnit och drunknat?

Vad är grejen med hela den här historien? Att någon uppfinnare eventuellt är inblandad i att dränka någon?

Ung journalist försvunnen efter att ha befunnit sig på en privatägd ubåt samtidigt som det finns flera frågetecken kring händelseförloppet. Finns helt klart ett intresse kring ett sådant fall. Just att folk vill veta vad som verkligen hänt. Fanns där något motiv? Var det en olyckshändelse? Har personerna träffats tidigare? Osv.
Citera
2017-08-13, 00:43
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glaskross
Hur många krävs det att framföra ubåten? På typ de filmer man sett från andra världskriget då står kaptenen i tornet. Väl nere i själva kroppen är det minst en navigator.
Eller är det nåt jag missat?
Dvs måste finnas fler personer som saknas...

En WWII-ubåt krävde som absolut minimum ca 10 personer att framföra. I dagens mini-ubåtar räcker det med en.
Senast redigerad av AndersM79 2017-08-13 kl. 00:47.
Citera
2017-08-13, 00:46
Medlem
Fezziks avatar
Jag sitter och funderar lite, då denna båt är hemmasnickrad så att säga. Allt från skrovet till troligen programvaran på en dator jag tyckte mig kunna se i manöverrummet. Kan man tänka sig att föreningen som byggde ubåten även har lagt in rutiner för att logga djup/fart det vill säga spara data om en olycka skulle inträffa? I så fall kanske man kan tänka sig att datorn loggar ljud inifrån ubåten utifall något skulle hända?
Citera
2017-08-13, 00:47
Medlem
RobertoSavianos avatar
Hur kan folk vara så tröga i den här tråden?

Spekulerar om varför polisen dömer för dråp utan att kroppen är hittad osv.

Man behöver inte vara Einstein för att fatta att han har berättat hur det gick till när hon genom oaktsamhet av honom tyvärr gick av daga.

Syrebrist på nåt sätt eller annat som själva u-båten osamkat henne kan jag med 95% säga att det handlar om.
Citera
2017-08-13, 00:48
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Lisa Holm var väl pretty-white-girl-komplexet. Det här är ju en kvinna 25+

Det spelar väl ingen roll. Folk som försvinner under mystiska omständigheter får medialt intresse helt enkelt.
Citera
2017-08-13, 00:51
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Ung journalist försvunnen efter att ha befunnit sig på en privatägd ubåt samtidigt som det finns flera frågetecken kring händelseförloppet. Finns helt klart ett intresse kring ett sådant fall. Just att folk vill veta vad som verkligen hänt. Fanns där något motiv? Var det en olyckshändelse? Har personerna träffats tidigare? Osv.

Det finns väl inget allvarligt brott som är glasklart utrett dag 1?

Det här låter i mina öron som nyhetstorka. Men kanske också som att informationsgiriga svenskar gärna drömmer sig bort fantasierar om sexuellt våld i ett trångt utrymme på sjön?

Semi-högstatusman
Halvsnygg kvinna
Exotisk romans eller nåt sånt
Citera
2017-08-13, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
En WWII-ubåt krävde minst ca 10 personer att framföra. I dagens mini-ubåtar räcker det med en.
Såg den just på live streamen och den är verkligen liten.

Medlemmarna i klubben /ägarna /borde ha reagerat om den inte går att framföra ensam. Men de haft inte, i kommentarer på sin fb-sida, tagit upp det som märkligt. De undrade bara över evakueringsmöjligheter, vilket skulle finnas, "om Peter kommit ihåg att ta med scuban".
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Hur kan folk vara så tröga i den här tråden?

Spekulerar om varför polisen dömer för dråp utan att kroppen är hittad osv.

Man behöver inte vara Einstein för att fatta att han har berättat hur det gick till när hon genom oaktsamhet av honom tyvärr gick av daga.

Syrebrist på nåt sätt eller annat som själva u-båten osamkat henne kan jag med 95% säga att det handlar om.

Men han säger ju han släppte av henne 22:30 i CPH och att han är oskyldig. Åklagaren sänker brottsrubriceringen.
Kan hon spånat ut av någon drog/medicin månne? Långsökt förvisso.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RufusTFirefly
Polisen måste ju vara övertygade om att KW inte längre är i livet. Man har då ingen större brådska att ta sig in i ubåten. Alla resurser för att öppna den borde givetvis finnas på plats sedan länge.
De har öppnat båten och hämtat upp två eller tre föremål. De vet nu.
Citera
2017-08-13, 00:55
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det spelar väl ingen roll. Folk som försvinner under mystiska omständigheter får medialt intresse helt enkelt.

Jag minns när en mörkhyad försvann på ett SJ-tåg för 2-3 år sedan. Det blev inte ens en notis i tidningen. 20 läsare i tråden på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in