2017-08-18, 00:20
  #73
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Nu är detta inte en teoretisk fråga om "godhet". Det är en mycket praktisk fråga eftersom vi alla känner till nazisternas historia om folkmord och deras framgångar i att exploatera yttrandefriheten för sina mordiska syften. Därför bör de neutraliseras, deras propaganda stoppas - så att vi inte återupprepar denna dystra historia.

Du är hjärntvättad till att tro att nazisterna är värst, de är de inte alls det. Kommunisterna är värst.
De har alla dödat 10 % av sin egen befolkning för att sätta skräck i dem och skräckväldet har fortsatt.

Nazisterna ville inte döda judarna, lägrena blev överfulla eftersom nästan ingen ville ta emot dem.

Ni återupprepar denna dystra historia i detta nu, men kriget pågår inte med vapen eller gas utan med propaganda. Din sida är värst i propagandan idag. Därför ser du inte att det är propaganda utan du tror att det är sanningen.

Om sidodiskussionen handlade om vart man drar gränsen mellan ont och gott, så blir det givetvis en fråga om vad godhet är. Om du är någorlunda intellektuellt hederlig och mer utvecklad än att bara klara av ett dikotomi tänkande förstå att skillnaden går vid handlingar.

Det finns vetenskaplig forskning på moral, men den är du väl inte intresserad av utan mer av vad DU känner är rätt, som alla andra fanatiker
Citera
2017-08-18, 00:22
  #74
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
Om man nu ska ska vara principfast så ska man även stänga ner sidor med våldsbejakande marxister och kommunister. Att detta inte görs tyder på att detta är politiskt tryck från ovan.

Nu är inte marxister eller kommunister våldsbejakande i den mening som nazister eller rasister är det. Nazismen och rasismen är unik. Den hatar folk pga etnicitet och nazisterna bejakar folkmord på t ex judar.

Detta gör att samtliga politiska schatteringar till vänster om nazismen, enas mot denna. Detta hände även på 40-talet, då kapitalismens USA gjorde gemensam sak med kommunismens Sovjetunionen för att utplåna Nazi-tyskland. Detta återupprepas idag. Nu står anständiga högerpolitiker som de förra presidenterna Bush på samma sida som kommunisterna i sin fördömelse av det nazistiska våldet och hatet.
Citera
2017-08-18, 00:23
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Om jag håller mig inom lagverk, ej gör lagöverträdelser, så har jag RÄTT att skaffa Facebook-konto, patreonkonto osv. Då är det helt åt helvete att dra bort den rätten för mig. Särskilt om man inte gillar min åsikter, som är inom lagverket.

Nej det har du inte. Facebook har precis som alla andra företag rätt att välja om de vill ha dig som en kund eller inte.

De har rätt att sätta upp riktlinjer för vad som får publiceras på DERAS sida.
Om de väljer att förbjuda kattbilder och banna alla som publicerar dem så får de göra det om det står så i användaravtalet.

Facebook och andra medier/sociala medier har ingen som helst skyldighet att publicera och sprida andras budskap och åsikter om de inte vill.

Det samma gäller alt-right medier. Breitbart och infowars får själva välja vad de publicerar och vilka de inte vill publicera.
Citera
2017-08-18, 00:26
  #76
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du snackar bara en massa rappakalja. Yttrandefrihet är en av de stora grundlagarna! Rätten att demonstrera! Rätten till fria val. Rätten till att agitera politiskt i inlägg och tidningsartiklar.

Fuck off med ditt jävla skitsnack. Ja ett företag kan välja att agera diktatoriskt, men det har inte med yttrandefrihet att göra.

Om jag håller mig inom lagverk, ej gör lagöverträdelser, så har jag RÄTT att skaffa Facebook-konto, patreonkonto osv. Då är det helt åt helvete att dra bort den rätten för mig. Särskilt om man inte gillar min åsikter, som är inom lagverket.

Du har vare sig teoretisk eller praktisk rätt att yttra dig på ett Facebook-konto. Du kan när som helst fråntas ditt privilegium.

Ej heller har du denna rätt i svensk massmedia. DN eller Aftonbladet kan vägra ge dig en plattform, vilket de sannolikt skulle göra på studs.
Citera
2017-08-18, 00:27
  #77
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Nu är inte marxister eller kommunister våldsbejakande i den mening som nazister eller rasister är det. Nazismen och rasismen är unik. Den hatar folk pga etnicitet och nazisterna bejakar folkmord på t ex judar.

Detta gör att samtliga politiska schatteringar till vänster om nazismen, enas mot denna. Detta hände även på 40-talet, då kapitalismens USA gjorde gemensam sak med kommunismens Sovjetunionen för att utplåna Nazi-tyskland. Detta återupprepas idag. Nu står anständiga högerpolitiker som de förra presidenterna Bush på samma sida som kommunisterna i sin fördömelse av det nazistiska våldet och hatet.



vilket skitsnack
Citera
2017-08-18, 00:28
  #78
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Nu är inte marxister eller kommunister våldsbejakande i den mening som nazister eller rasister är det. Nazismen och rasismen är unik. Den hatar folk pga etnicitet och nazisterna bejakar folkmord på t ex judar.

Detta gör att samtliga politiska schatteringar till vänster om nazismen, enas mot denna. Detta hände även på 40-talet, då kapitalismens USA gjorde gemensam sak med kommunismens Sovjetunionen för att utplåna Nazi-tyskland. Detta återupprepas idag. Nu står anständiga högerpolitiker som de förra presidenterna Bush på samma sida som kommunisterna i sin fördömelse av det nazistiska våldet och hatet.
Du ger dig inte. Nazismen är ond och kommunismen god, alltså? Och det enda argument för godhet som du kan uppbringa, är att kommunism inte är nazism. Gå och lägg dig. Du får inte se hur filmen slutar.
Citera
2017-08-18, 00:28
  #79
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Du kan förstås hävda att Hitler hade rätt, att det folkmord som han var högst ansvarig för var legitimt.
Det gör jag inte, jag ser alla handlingar som skadar andra som onda.
Som jag skrev Hitler var en psykopat han saknade samvete.


Citat:
Nu finns det dock mäktiga krafter i vårt nuvarande samhälle, ja, i hela världens samhällen, som inte delar denna uppfattning.
Jadu

Citat:
Istället anser dessa att Hitlers politik förkroppsligade ondskan, därför att den ledde till folkmord och dessutom ett krig som dödade ca 100 miljoner.

Okey citerar mig själv igen

Citat:
Uppenbarligen har propagandan lyckats. För man kan ju undra: Om kommunismen har dödat 100 miljoner, Holomodor dödade 32 miljoner, det armeniska folkmordet 1.5 miljoner, och 75 miljoner indianer dödades under erövringen av kontinenten. Varför benämns dödandet av judar det som tidernas största folmord? Det är ju inte sant. Vidare så dog 17 miljoner i första världskriget, och 60 i andra världskriget. Varför är vi helt besatta av 5,5 av dessa 285.5 miljoner? (För ja rätt siffra är inte 6 miljoner utan 5,5) Siffran 6 miljoner hittade aldrig riktigt hem. Att olika judaiska intressegrupper ser ser just sin etno/religiösa ingrupp som mer viktig än andra är ju fullt förståeligt, men resten av oss? Av de som dött är de mindre än 2 procent. Man kan ju lätt säga att vi är ett offer för propaganda. Angående de internationella judarnas reaktioner så känner jag att nog borde man vara mer upprörd över att ett land dödar och driver ens ingrupp på flykt (Ryssland/Sovjet), än att ett land vill konfiskera tillgångar av ens ingrupp (Tyskland)

Är du medveten om att det var flera som hetsade på kriget?
Nedan är ett pressmeddelande från 27 Mars 1933 det vill säga 6 år före kriget.

Citat:
”JUDENHETEN DEKLARERAR EKONOMISKT OCH FINANSIELLT KRIG MOT TYSKLAND. 14 MILJONER JUDAR STÅR SAMMAN SOM EN MAN I KRIGSFÖRKLARINGEN MOT TYSKLAND

Judenheten reser sig i vrede över nazisternas angrepp på judarna. Adolf Hitler […….]skapar historia på ett sätt han minst anade. Han trodde att han bara skulle ena tyskarna till rasmedvetenhet men har fått hela det judiska folket att resa sig i ett det judiska folkets renässans. Det nya Tysklands symbol har lockat fram Judenhetens symbol för motstånd: Lejonet. 14 miljoner judar spridda över världen har gått samman som en man för att förklara krig mot de tyska förföljarna av judisk tro. Inbördes olika uppfattningar har lagts åt sidan för att stå upp för de 600 000 judar som är terroriserade av Hitlers antisemitism, samt för att tvinga det fascistiska Tyskland att upphöra med sin kampanj av våld och förtryck riktat mot den judiska minoriteten.[…]

Många kapitalister ville ha krig. De tjänar pengar på krig.

Citat:
Det är dessa motkrafter mot nazismen som TS beskriver har stoppat de "systemkritiska" sidorna, en patetisk omskrivning för rashatande, nazistiska sidor.
Nej det är de nya diktatorerna som gör exakt likadagn

Citat:
Gränsen dras i praktiken av de krafter som har övertaget, av de som har makten att bestämma.

Ja där är jag enig, du beskriver mekanismen.

Makten idag har bestämt att den som kritiserar den är ond, och använder nazist och högerextrem det funkar eftersom de flesta gått på propagandan.
Citera
2017-08-18, 00:33
  #80
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
vilket skitsnack

Det spelar ingen roll vad du anser.
I detta sammanhang väger de som har makten tyngst, speciellt som dessa stöds av en förkrossande stark folklig opinion.

Det är som Steve Bannon - en inom ”alternativhögern” annars väl ansedd figur - sade höromdagen: den yttersta högerns ”etno-nationalister” är helt irrelevanta.

För att dessa skall förbli irrelevanta, gäller det att stoppa deras hat. Detta lär oss historien.
Citera
2017-08-18, 00:33
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Men samtidigt så är jag 100% säker på att de inte skulle ställa samma krav på "sina" medier.
Att dessa aldrig låter sina meningsmotståndare komma till tals är ok, men inte när det görs mot dem själva.

Helt riktigt men också helt ovidkommande. Av intresse är det politiska ställningstagande, rätt unikt i sitt slag, nu utfört av omfattande aktörer i västvärldens ”samhälleliga förgrund”. Dess innebörd, helt enkelt. Du diskuterar istället en politisk etik i den vilket är typiskt för ifall man önskar antingen rättfärdga eller fördömma. Skall det tjäna till en politiskt debatt hade du tänkt? Den ägnar sig redan miljontals huvuden åt. Föga intressant eller?

Du använder skeendenas etiska karaktär, så att säga, för att instämma eller bortförklara. Helt enkelt en politisk moralism i vilken du antingen svär trohet till alt-right eller deras motståndare. Du för en diskussion som enbart kommer engagera (men aldrig ”motbevisa”, ”konvertera”, ”övervinna”) dina politiska motståndare. För mig helt ointressant.
Citera
2017-08-18, 00:35
  #82
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Nej det har du inte. Facebook har precis som alla andra företag rätt att välja om de vill ha dig som en kund eller inte.

De har rätt att sätta upp riktlinjer för vad som får publiceras på DERAS sida.
Om de väljer att förbjuda kattbilder och banna alla som publicerar dem så får de göra det om det står så i användaravtalet.

Facebook och andra medier/sociala medier har ingen som helst skyldighet att publicera och sprida andras budskap och åsikter om de inte vill.

Det samma gäller alt-right medier. Breitbart och infowars får själva välja vad de publicerar och vilka de inte vill publicera.
Alltså du är fan inte klok någonstans. INOM LAGVERKET SKREV JAG, din fullblodsdåre.
Facebook och andra får INTE stänga av folk UTAN ANLEDNING!

DET. ÄR. DETTA. HELA. STORMEN. HANDLAR. OM!!!!!!!!!!
Citera
2017-08-18, 00:36
  #83
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Nu är inte marxister eller kommunister våldsbejakande i den mening som nazister eller rasister är det. Nazismen och rasismen är unik. Den hatar folk pga etnicitet och nazisterna bejakar folkmord på t ex judar.
Skojar du nu?

mera mig:

Citat:
Segraren skriver historien och fokus har därför varit på Hitlers ondska, men även Marx delade in människor i över och undermänniskor, och rättfärdigade mord på de som inte var möjliga att uppfostra ”i den rätta andan”. Kommunismen är en ideologi som i ännu högre grad än Hitlers nazism handlade om att skapa en ny människa genom att göra sig av med icke önskade element. Det som ser gott och medmänskligt ut på ytan var och är i själva verket sjuka människors lek med människor som de enbart vore brickor utan egenvärde i deras spel.

Engels skrev i Marx tidning att när den socialistiska revolutionen sker så blir det starten på klasskriget, (ja kriget – inte kampen) Han menade att primitiva samhällen som låg två steg efter i utvecklingen, eftersom de inte ens var kapitalistiska (tex baskerna, bretagnarna, skottarna och serberna,) bestod av ett ”rasernas avskräde”), och menade att de helt enkelt måste utrotas, eftersom de inte kunde fostras till revolutionärer. Han pratade också om slaviska folk och deras vulgaritet och smutsighet, och menade tex att Polen inte hade något skäl att existera. För socialister är människor endast medel för den kommunistiska idén, som skall genomföras till varje pris. Så är det även idag, även om man inte förespråkar folkmord så hymlar tex inte Göran Greider med att Staten är viktigare än individen och att individen kan offras för gruppen.

Mig
Citat:
Marx är stamfader till det moderna politiska folkmordet. Ingen annan modern tänkare förordade utrotning på grund av ras. Det är ingen slump att alla kommunistiska samhällen har börjat med att döda 10 % av befolkningen, inte för att de var fiender per se, utan för att få rätt material för det nya samhällsbygget. Man dödade medvetet de intellektuella, de bästa arbetarna och ingenjörerna. Göran Greider har uttryckt att de särbegåvade eleverna behövs för att blanda upp skolorna i problemområden. Inte heller han har något problem med att den kompetensen går förlorad vid det förfarandet. Det viktigaste är att alla ”är lika värda”.

Även om Marxism är olika efterföljares mer eller mindre fria tolkningar av Marx, så har alla utförare av Marx teorier trott på han teorier om klasskriget, och att ultimat harmoni och jämlikhet uppstår först när vissa grupper är avrättade. Lenin sade t.o.m.

”If for the sake of Communism it is necessary for us to destroy 9/10ths of the people, we must not hesitate.”

Du verkar vara lite fel ute.
mig:
Citat:
I själva verket har Hitler lärt sig allt av Sovjet. Sovjets terrormaskin hade varit igång 20 år innan Tyskland ens hade börjat. Gestapo utbildades av Sovjets säkerhetstjänst NKVD i terror och tortyr. En delegation från Gestapo reste också till Sovjet, för att lära sig bygga koncentrationsläger, det är ingen tysk uppfinning. Koncentrationslägren i Sovjet hade med tiden blivit många. Där sysslade man med systematiserade avrättningar långt före gasugnarna. Man hade rum i källaren där människor togs in och sköts, där fanns avrinningskanaler som på vilket slakteri som helst. Ibland avrättades flera hundra per kväll, kropparna lades på lastbilar och kördes iväg till massgravar i naturen utströdda över hela landet.

Nedan en karta över de koncentrationsläger i Sovjet -23 – 61 där krigsfångar genom arbete skulle uppfostras till att bli goda sovjetmedborgare. Hitler snodde även det där om att ”Arbete befriar” från Sovjets ”Arbete en ära”

Du:
Citat:
Detta gör att samtliga politiska schatteringar till vänster om nazismen, enas mot denna. Detta hände även på 40-talet, då kapitalismens USA gjorde gemensam sak med kommunismens Sovjetunionen för att utplåna Nazi-tyskland. Detta återupprepas idag. Nu står anständiga högerpolitiker som de förra presidenterna Bush på samma sida som kommunisterna i sin fördömelse av det nazistiska våldet och hatet.

Du är superindoktrinerad.

Kriget handlade inte om ideologi, det handlar då som alltid om kampen mellan tillgångarna.
Du är skrattretande hjärntvättad av propagandan.

USA finansierade Hitlers krig. Det blev till och med så att amerikanerna fick strida mot det materiel de hade finansierat.

Alla citat från mig, och källor finns i länkar på bloggen

Och du - Holomodor - hört talas om det?
Mig:
Citat:
Under det mest effektiva folkmordet i historien Holomodor i Ukraina där Stalin svalt ut befolkningen dog mellan 1929 – till 1934 32 miljoner människor. Bara under 1933 svalt 7 miljoner ukrainare ihjäl Ukrainarna var motståndare inte bara mot kommunismen utan också mot det etniska förtrycket de var utsatta för. 1932 satte Stalin igång en svältoffensiv mot Ukraina för att inte förlora området som skydd mellan det egentliga Ryssland och Europa. Vilket enligt mig är samma orsak att Ryssland inte vill förlora det idag. 1932 stängde alltså Stalin gränsen mot området och konfiskerade spannmålen. De som sökte mat sköts från 12 års ålder och uppåt av NKVD (föregångarna till KBG).

Judarna är riktigt bra på att utmåla sig som världhistoriens största offer, så är inte riktigt fallet.

Som jag skrev de är bara 2%
Spanska sjukan tog flest liv, därefter kommer Marx efterföljare.

Marxismen förordrar nackskott på systemkritiker.
Det här som föreslås är ett steg i den riktningen
__________________
Senast redigerad av Gertrud1 2017-08-18 kl. 00:58.
Citera
2017-08-18, 00:37
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ryska webbhotellet släckte ner Daily Stormer efter regeringens påtryckningar och brev sändes från den ryska medieansvarige.
Sidan strider mot rysk lag som numera är strikt när det gäller att bekämpa extremism på nätet.
Stämmer detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in