2017-08-17, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En anmälan behövs inte för att det skall kunna skada sponsringen av hans projekt. Det räcker med ett rykte som säger att PM har gjort något han inte borde för att pengarna ska sluta rinna in till galenskapen.

Självklart! En anmälan är dock mer formell och pålitlig än ett rykte.
Citera
2017-08-17, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Kan Madsen har gjort sexuella närmanden mot Kim som hon inte alls var med på och av rädsla för en anmälan dödat henne?
Stannar det vid lite ofredande står ord mot ord och det hade nog inte blivit några efterräkningar i Danmark. Tror mer att hon pillat på nåt och Madsen brusat upp och vräkt iväg nåt verktyg som tagit olyckligt, läste hans kompis sa att det var vanligt sånt hände.
Citera
2017-08-17, 22:06
Medlem
Lao Tzus avatar
Tidigare dråpschef från dråparavdelningen hos rigspolisen avslöjar nu vad som troligen ligger bakom dödsfallet (om hon är död).
Citat:
drabschef Bent Isager-Nielsen....drabsafdelingen......det stort set altid er de samme motiver bag et drab: Skam, profit, jalousi, sex, ære eller hævn.

http://www.bt.dk/krimi/tidligere-drabschef-efter-ubaadsmysteriet-det-er-altid-et-af-disse-seks-motiver-der
Senast redigerad av Lao Tzu 2017-08-17 kl. 22:12.
Citera
2017-08-17, 22:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Läste du sammanhanget i min postning - dvs vad jag svarade på?

Om du väljer att han inte skall ses som ingenjör så borde han ju bli ännu sämre på att räkna ut hur mycket gas en död kropp producerar och hur mycket lyftkraft det kommer att bli?

OY är av den åsikten att det är alldeles självklart att PM måste kunna veta hur mycket gas som bildas. Vet man inte mängden gas så blir det problem att räkna på mängden flytkraft.

Nej, jag anser inte att det är alldeles självklart. Jag har sagt sannolikt, ljug inte.

Jag känner till ett färskt fall i Sverige där en ung kvinna sänktes i en sjö, mördaren är sannolikt inte en välutbildad biolog.

Du verkar tror att de gaser som bildas kan lyfta hur mycket som helst till ytan.

Jag anser att frågan är en ickefråga. Inte särskilt troligt att sänkta lik flyter upp med tyngder och allt.
Citera
2017-08-17, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Tidigare dråpschef från dråparavdelningen hos rigspolisen avslöjar nu vad som ligger bakom dödsfallet (om hon är död).
Det citatet säger inte vad som ligger bakom just denna specifika händelse, utan nämner de vanligaste orsakerna rent generellt.
Citera
2017-08-17, 22:10
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det är konstigt han uttalar sig om att det aldrig funnits. När vi har bild på det. Vad har han att vinna på att ljuga om det undrar man.

Ps är vi säkra på att det är UC3 på bilden där en lanterna syns eller någon av hans två andra ubåtar?
Denna ubåt med en (förmodat löstagbar) tänd topplanterna: http://imgur.com/z8WCCCV
ser inte alls ut som hans första ubåt UC1 Freya: https://ing.dk/sites/ing/files/styles/blog_inline/public/ubd_6.jpg?itok=deFNTIj2
eller hans andra ubåt UC2 Kraka: https://www.flickr.com/photos/hobonerd/sets/72157604823488900/

Den ser däremot på pricken exakt ut som UC3 Nautilus och vi har ju inte så många fler än den att välja på. Dock från innan texten UC3 blev målad på tornet.

Som sergeant Hartman sa, "Only steers and queers come from Texas private cowboy, and you don't much look like a steer to me so that kinda narrows it down." Det vi ser är en gammal bild på UC3 med tänd topplanterna. Skulle de ha slängt den, jag är skeptisk.
Citera
2017-08-17, 22:11
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Tidigare dråpschef från dråparavdelningen hos rigspolisen avslöjar nu vad som ligger bakom dödsfallet (om hon är död).
Han avslöjar inte något om det aktuella fallet, han säger hur det brukar vara. Men det begrep du väl innerst inne tramspelle.
Citera
2017-08-17, 22:13
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Det citatet säger inte vad som ligger bakom just denna specifika händelse, utan nämner de vanligaste orsakerna rent generellt.
Ja men de som är tillämpligt rent generellt är kanske också tillämpligt här. Det är därför tidningen tar upp det i samband med den än så länge bara eventuella ubåtsmassakern
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Han avslöjar inte något om det aktuella fallet, han säger hur det brukar vara. Men det begrep du väl innerst inne tramspelle.
Jag har lagt till troligen i inlägget.
Senast redigerad av Lao Tzu 2017-08-17 kl. 22:16.
Citera
2017-08-17, 22:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Läste du sammanhanget i min postning - dvs vad jag svarade på?

Om du väljer att han inte skall ses som ingenjör så borde han ju bli ännu sämre på att räkna ut hur mycket gas en död kropp producerar och hur mycket lyftkraft det kommer att bli?

OY är av den åsikten att det är alldeles självklart att PM måste kunna veta hur mycket gas som bildas. Vet man inte mängden gas så blir det problem att räkna på mängden flytkraft.

Jo jag ser sammanhanget av din post, men du "ger" för mycket med att kalla PM ingenjör. Jag håller med att det inte är givet att en person som har en mekanik teknisk kunskap nödvändigt skulle veta exakt hur hålla en kropp sänkt.
Citera
2017-08-17, 22:14
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Denna ubåt med en (förmodat löstagbar) tänd topplanterna: http://imgur.com/z8WCCCV
ser inte alls ut som hans första ubåt UC1 Freya: https://ing.dk/sites/ing/files/styles/blog_inline/public/ubd_6.jpg?itok=deFNTIj2
eller hans andra ubåt UC2 Kraka: https://www.flickr.com/photos/hobonerd/sets/72157604823488900/

Den ser däremot på pricken exakt ut som UC3 Nautilus och vi har ju inte så många fler än den att välja på. Dock från innan texten UC3 blev målad på tornet.

Som sergeant Hartman sa, "Only steers and queers come from Texas private cowboy, and you don't much look like a steer to me so that kinda narrows it down." Det vi ser är en gammal bild på UC3 med tänd topplanterna. Skulle de ha slängt den, jag är skeptisk.

Okej det är en ganska gammal bild. Jag TROR han råkats gå under ytan med den och den gått sönder eller försvunnit då. För finns ingen på senare bilder.

En av anledningarna att man inte installerat fasta lanternor var att det var dyrt för dom måste klara av vattentryck vid undervattenläge...
Citera
2017-08-17, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Luckan var öppen, rätt säker på att det är konstaterat tidigare i tråden! Hur vill du koppla ett sammanträffande med en räddningsbåt i närheten, med tekniska detaljer om hur u-båten sjönk??? Logik????
Nej, missförstånd, jag tycker det är märkligt att det finns en räddningsbåt i just lagom tid när han tänker sänka sin ubåt. Om han suttit och väntat på att det ska finnas en vet han inte när det inträffar, han löper risk att sjöräddningen kommer före och det han vill dölja blir kanske inte dolt.
Har han själv kallat ut en båt kan han säkrare genomföra det han tänkt. Då är frågan om det var någon han kände, och vad vet denne någon.
Citera
2017-08-17, 22:16
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Citat:
Tidigare dråpschef från dråparavdelningen hos rigspolisen avslöjar nu vad som troligen ligger bakom dödsfallet (om hon är död).

Försök dig inte på att förstå det Danska språket, det är klurigt för en Svennebanan, uppenbarligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in