Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Ja, tänk om det är så.
Du har fortfarande inte tagit till dig att det inte fanns lanternor på ubåten, trög?
Nej, men jag har tagit till mig att det funnits löstagbar konstruktion som vi i tråden inte har information om den fanns i båten eller ej. Eftersom du själv vet, så kan du ju länka till faktiskt bevis att denna konstruktion kastats eller ligger i hamn så vi kan stänga den punkten.
Citat:
Har du ens funderat i banor av att PM tog en risk genom att segla i hårt trafikerat vatten nattetid utan lanternor därför att det fanns en annan risk som kunde ge betydligt obehagligare konsekvenser.
Om du läst vad jag skrivit skulle du inte komma med detta - jag har flera postningar om hur dumt det är. Varsågod och visa hur du språkmässigt kan tolka mina uttalanden till att jag inte anser det.
Citat:
PM är ute till havs i kvällningen, att segla utan lanternor när det är mörkt var sannolikt inte hans plan, dock så sket det sig av någon anledning och han blev tvungen är vara kvar på havet i mörkret trots avsaknad av lanternor.
Samtidigt finns information att han inte brukar använda lanternor - som ju då indirekt kan läsas som att han skiter i om det är bra eller dåligt. Vi vet att han övernattat i ubåten - vi vet däremot inte hur mycket eller litet som ubåten tidigare använts i mörker. Vilket innebär att vi inte kan dra några stora växlar på detta och försöka låtsas att det är ett bra slagträ i debatten.
Citat:
Det är den enklaste förklaringen och sannolikt den rätta.
Den enklaste lösningen på denna historia skulle nog vara att PM presenterat en död flicka med en historia som får det att framstå som en olycka. Smäll på fingrarna men utan fängelse.
Den näst enklaste lösningen skulle nog vara att han dragit till kaj direkt något gick fel - eftersom KW då fortfarande inte var efterlyst så hade han haft chans att städa uppe på land. Och när han sedan säger att han släppte av KW klockan xx så hade han haft vittnen på att ubåten kommit i land den tiden vilket ökat möjligheten att folk skulle tro att KW kunde ha försvunnit efter att hon släppts iland.
Det finns ingenting i denna historia som tyder på att PM faktiskt valt den enklaste lösningen på sina problem, eftersom han har så många förlorade timmar samt avslutar färden med en lite spontan-sänkning av ubåten.