Citat:
Ursprungligen postat av
Riomio
Vill bara förtydliga eftersom det verkar som ni rör ihop Middelgrund och Middelgrundfortet. Middelgrund är ett långsträckt grund som ligger rakt öster om Köpenhamn, och Middelgrundfortet är en konstgjord ö som ligger norr om Middelgrund och rakt öster om Tuborg.
Visst är det så. Grundet är väl synligt numera då vindkraftverken står på rad där, och kikar man söderifrån och norrutså blir Middelgrundsfortet mer eller mindre en naturlig avslutning på kedjan. Från fortet till till det södra änden av grundet är det en liten bit. Men geografiskt är det ingen stor skillnad.
Tror dock inte att det på nåt sätt är intressant här. Det är väl synligt och alldeles för nära land, och även om man inte alltid är sedd där så hade jag känr mig alldeles för övervakad för att dumpa nån där.
Flakfortet ligger i så fall bättre till. Men båda får ju en del uppmärksamhet och drar till sig båtfolk. Nej har han slängt i henne på flit så tror jag på SO om Ven, mellan Saltholm och Pepparholm, öster om Saltholm eller någonstans i vattnen rakt mellan Möns Klint och Bornholm.