Citat:
Ursprungligen postat av
Kali3141
Någon som vet vem hennes pojkvän är och varför han avfärdats så snabbt i utredningen då det statistiskt sett brukar vara dessa..? Är det en känd journalist? Polis?
Tycker det är konstigt att ingen vad jag sett ens övervägt om det är partnern i detta fallet pga. att PM är en udda person.
Det är konstigt att pojkvännen anmäler så snabbt, och att polisen tar den på största allvar innan det gått 24h om hon inte på förhand instruerat han att ringa polisen om hon inte var hemma x.
Jag tycker också att det är jättekonstigt att det inte har stått någonstans att de förhört pojkvännen. Partnern brukar ju vara den förste polisen misstänker när en kvinna försvinner. Och även om PM är udda, så är han inte udda på det sättet att han skulle vara en känd vålds- eller sexualbrottsling.
Däremot tycker jag inte att det är konstigt att pojkvännen anmälde så snabbt, eller att polisen började söka så snabbt, eftersom det trots allt var en UBÅT det handlade om. Om den hade fastnat på havets botten, hade varje minut varit dyrbar för att få upp båda två ur båten innan syret tog slut. Man hade även kunnat tänka sig att de lyckats evakuera ubåten, och låg och flöt i vattnet - även då jättebråttom att hitta dem.