2017-08-16, 23:11
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Jag undrar varför dansk domstol som häktade PM för misstanke om vållande till KW:s död inte kan berätta om KW lever eller inte. Vet de inte det? Det är många som undrar.
Min magkänsla säger att de inte skulle häktat honom som misstänkt för vållande till hennes död om de trodde hon lever?
Citera
2017-08-16, 23:11
Medlem
Forevos avatar
Gissar på att hon gick loco, fick panik där under vattnet. När klaustrofobi väl visat sig så går det fort utför. Han lyckades omedvetet ha ihjäl henne och fick panik.
Citera
2017-08-16, 23:13
Medlem
Citat:
Jag undrar varför dansk domstol som häktade PM för misstanke om vållande till KW:s död inte kan berätta om KW lever eller inte. Vet de inte det? Det är många som undrar.

De berättar inte eftersom de inte vet. Misstänkta personer kan säga vad som helst, först vill man bekräfta deras uppgifter innan man går ut med sådan info
Citera
2017-08-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Jodå, fullt möjligt att han fick en kick av detta, som någon annan nämnde, han kanske tappade verklighetsuppfattningen lite och levde in i rollen som Kapitänleutnant......

Kanske möjligen i ett sådant scenario som KW fick dåliga vibbar och ville upp/ut. Kanske uppstod panik och han sopade till henne - det går att dra vissa sådana parareller till Das Boot, som han uppenbarligen tycktes vara besatt av.

Sänka båten för att fylla den med vatten - dölja spåren, blod mest troligt.

Kommer han genomgå en psykundersökning?
Hans skämt skulle ju kunna skrämma någon stackare riktigt rejält.

Finns t ex tillfälle där han skojar och plötsligt säger att han börjar fundera på glasrutornas hållbarhet och att det inte skulle gå bra om de krossades och båten vattenfylldes.

Ungefär från minnet:
PM: "You know, I know this is stupid and we have been to 30 meters in this boat, but what if one of the windows would break."

tystnad

Svag flickröst "How thick are the windows?"

PM: "8 cm. They can handle at least 40 bars. We have now exposed them to 1.2."

Nervöst skratt från flicka i ubåten.

PM vrider på huvudet och tittar med ett glatt flin.

Finns någonstans i mitten av youtube-klippet jag länkade till för någon timme sedan.
Senast redigerad av cellplast 2017-08-16 kl. 23:20.
Citera
2017-08-16, 23:18
Medlem
Citat:
Håll ögonen på familjens FB och se om du ser RIP. Söker de hennes kropp så är det ju just för att de inte hittat henne och i så fall inte vet.
Citera
2017-08-16, 23:20
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forevo
Gissar på att hon gick loco, fick panik där under vattnet. När klaustrofobi väl visat sig så går det fort utför. Han lyckades omedvetet ha ihjäl henne och fick panik.

Eller så pressades han med för honom helt obegripliga saker... och han fick panik. PM har helt enkelt något sorts handikapp, vilket han i sig inte kan hjälpa. Men KW kanske pressade honom in i ett hörn, försökte tvinga honom att föra en dialog, mm?? Jag känner bara sorg för PMs skull.

Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Från Expressen, något strular med min mobil, kan inte kopiera länken.

– Peter är unik, men han är inte en social varelse, säger Gwaino Razz.
Han fortsätter:
– Han är en ingenjör. Du kan inte ha ett normalt samtal med Peter. Men samtidigt, om du ger Peter svarta tavlan så kan du samtala med honom för han kan uttrycka sig med ritningar. Men om han ska föra ett samtal från A till B så går han vilse. Du kan fråga honom samma sak tre gånger i rad och få tre helt olika svar.
Senast redigerad av Hummm.. 2017-08-16 kl. 23:22.
Citera
2017-08-16, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forevo

Det är mycket svårt att tro. Som sagt de sista vittnena som såg dem på nära håll säger att hon verkade helt lugn och glad när han sa att de snart skulle dyka. Hade hon haft minsta tendens till klaustrofobi så skulle hon knappt ha velat åka med en ubåt och hon hade säkert sagt till från början att hon inte ville åka ut så långt. Jag tror hon visste att hon skulle klara det galant. Kanske hade hon till och med varit på en ubåt tidigare. En kvinna som kände KW uttalade sig för några dagar sedan om henne och hon beskrev henne som en tuff och intelligent tjej som inte är lättlurad.
Citera
2017-08-16, 23:23
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det gäller att vara noggrann med detaljerna. Skriver man vettiga inlägg så vill folk till varje pris hitta felaktigheter. Skriver man nonsens så är det ingen som bryr sig, så jag tar det som positiv kritik.

Det var inte exakt det du frågade om, men det intressanta är att den här mannen och hans medpassagerare troligen var de sista som såg ubåten på kvällen och dessutom pratade med dem. Om han talar sanning och PM talar sanning så skulle de dyka ganska snart vid en ö som heter Middelgrunden där det finns ett gammalt fort. Detta var också vid en tidpunkt då solen höll på att gå ner.
Jag tycker snarare du ska ta min fråga som att om man kommer med påståenden så ska man belägga dem också. Du skrev först "Strax innan solnedgången dök båten och försvann". Du hade alltså inga belägg alls för det.

Sedan säger du att PM sagt till segelbåtsfolket att de snart skulle dyka och du länkade till denna artikel som stöd för det: http://www.expressen.se/nyheter/de-kan-vara-de-sista-som-bytte-ord-med-forsvunna-kim-/

Det står ju för fan inte det heller i artikeln. Tänker du på detta: "Min son undrade hur snabbt han kunde dyka med den och han sa att han kunde dyka på 20-30 sekunder." I så fall har du snurrat till det ordentligt och PM har varken sagt att de skulle dyka eller setts dyka eller sagt att de dök.
Citera
2017-08-16, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Takk, interessant. Nielsen er forøvrig navnet til KW's pojkvenn som også driver med film, men det er nok ingen sammenheng. Me flyktninger på SAL's side ja, kanskje flyktningsmugling likevel har skjedd? Det har vært foreslått endel ganger i tråden. - ALS har vært endel i Beijing, men det har neppe noen sammenheng med KW.
Dör ser man. Ja det där med smuggling kan vi nog inte lämna helt. Fanns foto på flyktingar ( på hennes FB) på tåget med en skylt som sa: vi älskar er men vi ska vidare till Sverige" hmm....
Citera
2017-08-16, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyberg
Med tanke på ATT de spekulerat i att hon kunnat hoppa över om hon känt sig otrygg, så kanske någon vi inte vetat om även låtit henne göra det?! Något som skett efter senaste vittnesuppgifter.

Ja. men hvorfor gir hun seg da ikke til kjenne? Fordi hun hoppet fra ille til verre? Nei, den der teorien holder ikke.
Citera
2017-08-16, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Dör ser man. Ja det där med smuggling kan vi nog inte lämna helt. Fanns foto på flyktingar ( på hennes FB) på tåget med en skylt som sa: vi älskar er men vi ska vidare till Sverige" hmm....
En skjult invitasjon? "Ni kan följa med til Sverige"
Citera
2017-08-16, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Eller så pressades han med för honom helt obegripliga saker... och han fick panik. PM har helt enkelt något sorts handikapp, vilket han i sig inte kan hjälpa. Men KW kanske pressade honom in i ett hörn, försökte tvinga honom att föra en dialog, mm?? Jag känner bara sorg för PMs skull.
Jag tänker fortfarande högfungerande Asperger med sina specialintressen. Diagnos spelar nog mindre roll i nuläget men kan inte låta bli
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in