2017-08-16, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Nei nei nei. Ingen har sagt til KW at hun kunne hoppe over. de har i eftertid sagt at OM hun hadde følt seg utrygg ville hun ha kunnet hoppe over.

Med tanke på ATT de spekulerat i att hon kunnat hoppa över om hon känt sig otrygg, så kanske någon vi inte vetat om även låtit henne göra det?! Något som skett efter senaste vittnesuppgifter.
Citera
2017-08-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonte
Man använder inte Aspergers längre som diagnos utan man säger istället autism spektrum störning eftersom det kan smifta så mellan olika individer. Man är dessutom ofta samsjuk som individ vilket innebär att det finns andra diagnoser som gör bilden än mer komplicerad. Aggressiva utbrott är inte ovanligt, men mord? Näe. Har han dödat henne så har det garanterat skett helt i affekt. Att han har en störning inom autism spektat är nog ganska troligt om man utgår ifrån vad som sägs om honom. Men allt blir bara spekulationer. Det krävs olika tester, intervjuer samt observationer för att sammanställa ett resultat.

Jag vet att Asperger räknas inom det övergripande autism spektrum störningen.

Hur som tycker jag att han visar övervägande Asperger syndrom.

Nä,mord tror jag inte på alls. Så där är vi ense.
Citera
2017-08-16, 22:56
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Han observeras ju vid Midelgrund som ligger Nord om Köpenhamn. Sen har han ju kört söderut bevisligen eftersom han hittas i Köge bugt. Och jag tror inte att han körde genom Köpenhamn -vilket är möjligt.

Det betyder att han passerar Saltholm och därefter Peberholm i sin strävan söderut.
Så är det ja. Och då hamnar man en hyfsad bit söderut. Anta att PM passerar bron 0000. Då har han tio timmar på sig att dumpa kroppen söderut. Ubåten gör 3-4 knop om jag inte minns fel så det blir ändå ett ganska stort område där kroppen kan dumpas på. Sen undrar man ju om kroppen är nedsänkt till botten eller bara dumpad överbord utan vikter? Kan det finnas så mycket skrot i den här flytande plåtburken så att man kan sänka en kropp?
Citera
2017-08-16, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Så är det ja. Och då hamnar man en hyfsad bit söderut. Anta att PM passerar bron 0000. Då har han tio timmar på sig att dumpa kroppen söderut. Ubåten gör 3-4 knop om jag inte minns fel så det blir ändå ett ganska stort område där kroppen kan dumpas på. Sen undrar man ju om kroppen är nedsänkt till botten eller bara dumpad överbord utan vikter? Kan det finnas så mycket skrot i den här flytande plåtburken så att man kan sänka en kropp?

Det är som om det fattas en hel del pusselbitar i vårat scenario - vi har för lite input cannot compute
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Misstankegraden kvarstår som skäligen misstänkt naturligtvis.
Bra. Hoppas att folk här har fattat det nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nej.

Jag frågar efter ett skrivfel som gjorde att han blev häktad på mindre graden först.

Hela träden skriker att Danska domstolen skrev fel men jag köper inte det.
Länken jag skickade innehåller just specifikt att danska domstolen (Københavns Byret borde rimligen betyda Köpenhamns stadsrätt eller stadsdomstol) skrivit fel och att man därför korrigerar häktningsrubriceringen.

Dvs rubriceringen skall förlängas med "under særligt skærpende omstændigheder", vilket ju för mina svenska öron låter som en mer allvarlig grad. Och tidningen ger motsvarande tolkning med "Men i andet led stiger strafferammen til fængsel i op til otte år.", dvs är detta denna rubricering tillåter fängelse upp till åtta år. Och om mina försök att förstå danska inte gått fel så skulle ursprungliga formuleringen varit begränsad till böter eller max fyra månaders fängelse.

Tidningen fortsätter sedan med denna förklaring:
"Det er sket med henvisning til en bestemmelse i retsplejeloven, som blandt andet giver mulighed for at rette skrivefejl eller forglemmelser."

Exakt vad är det du ifrågasätter i artikeln?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyberg
Med tanke på ATT de spekulerat i att hon kunnat hoppa över om hon känt sig otrygg, så kanske någon vi inte vetat om även låtit henne göra det?! Något som skett efter senaste vittnesuppgifter.

Vi får håpe det er så! Men løjligt at hun inte hør av seg då. For hvis noen har "låtit henne göra det" er knappest forsvinningen planlagt.
Citera
2017-08-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Att domstolen ändrat brottsrubricering. Hittar inget om graden av misstanke.
Nej, rätten har inte korrigerat grad av misstanke utan allvarlighetsgraden på brottet.
Citera
2017-08-16, 23:06
Medlem
Jag undrar varför dansk domstol som häktade PM för misstanke om vållande till KW:s död inte kan berätta om KW lever eller inte. Vet de inte det? Det är många som undrar.
Citera
2017-08-16, 23:06
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Det är som om det fattas en hel del pusselbitar i vårat scenario - vi har för lite input cannot compute
Ja kom på en sak nu. Har ubåten något ankare med lina? Och om det fanns, saknas det nu???
Citera
2017-08-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Jag undrar varför dansk domstol som häktade PM för misstanke om vållande till KW:s död inte kan berätta om KW lever eller inte. Vet de inte det? Det är många som undrar.

De vet inte. Men de tror hun er død.
Citera
2017-08-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det var inte det jag frågade om.

Ja det gäller att vara noggrann med detaljerna. Skriver man vettiga inlägg så vill folk till varje pris hitta felaktigheter. Skriver man nonsens så är det ingen som bryr sig, så jag tar det som positiv kritik.

Det var inte exakt det du frågade om, men det intressanta är att den här mannen och hans medpassagerare troligen var de sista som såg ubåten på kvällen och dessutom pratade med dem. Om han talar sanning och PM talar sanning så skulle de dyka ganska snart vid en ö som heter Middelgrunden där det finns ett gammalt fort. Detta var också vid en tidpunkt då solen höll på att gå ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in