2017-08-16, 22:25
Medlem
Jag tror Kim.lever.har en stark känsla av det
Citera
2017-08-16, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Finns ett antal klipp där han skämtar och kör lite Das Boot-citat och liknande. Men i det fallet har han skämtat med sina passagerare - vore märkligt om han skulle köra någon form av rollspel av den typen om han samtidigt söker efter någon lämplig plats att dumpa ett lik.

Medan han sätter väldig press på medarbetare när det behöver arbetas på land, så verkar han väldigt trivsam när han är ute i ubåten.

Det kan jag i och för sig hålla med om, men jag är å andra sidan inte fullständigt övertygad om att han faktiskt har gjort något.

Jag tycker hela hans agerande är fullständigt vrickat, men ändå i linje med hans beteende rent allmänt. Det enda sättet jag kan hitta någon logik i det hela är när jag förutsätter att han faktiskt har satt iland KW och sedan kört sitt eget race med någon slags tossig PR- och hämndplan. Han har ju till och med haft några stolliga fantasier om att bli någon kriminell mastermind, så om han vill prova på att sitta i finkan ett tag skulle det inte heller förvåna mig.

Att däremot inte klargöra detta på momangen för att rätt efterforskning ska kunna göras vore dock motbjudande.

Skriver från telefonen och ids inte utveckla mina tankegångar mer just nu.
Citera
2017-08-16, 22:27
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Det fiktiva sökområdet blir enormt stort om man öppnar upp för hela södra delen - så det är ju sannolikhetsmässigt förnuftigt att kunna säga att man varit ikring just ett stort område om man vill dölja något.
Ja man skulle kunna tänka sig det också. Att kroppen dumpas tidigt och sen styr PM söderut enbart för att förvirra. Men om man går igenom hela hans troliga rutt, inom rimliga gränser, så blir min slutsats att kroppen är dumpad långt söderut. Och efter att kroppen är dumpad så styr PM norrut igen och avslutar med en grande finale i att sänka ubåten. Att dumpa kroppen tidigt medför stora risker med att den ska hittas då sökområdet är mycket mindre innanför och runt Saltholm.
Citera
2017-08-16, 22:28
Avstängd
scips avatar
Danskarna har ju i alla fall humor bara det med att lägga ett sådant öknamn som rocket madsen fast det är klart sitter man som barn i en lägenhet hos sin gamla far på amager brogade och blandar ihop och laborerar med raketbränsle så klart som fan att polarna trimmar han.
Citera
2017-08-16, 22:34
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Här är en länk till intervjun med Johan Rasmussen som troligen var den siste som såg ubåten. KW tog ett fotografi på dem men sa inget. PM sa att de snart skulle dyka.
http://www.expressen.se/nyheter/de-kan-vara-de-sista-som-bytte-ord-med-forsvunna-kim-/
Rasmussen fick en obehaglig känsla efter att ha sett dem.

Jag är ganska säker på att PM verkligen gjorde vad han kunde för att försvinna och jag tror att KW var med på det. Inget tyder egentligen på att detta var fråga om en intervju.
Obehaglig känsla efter det kommit fram att Kim är försvunnen. Inte något obehagligt under själva mötet. Tvärtom.
Citera
2017-08-16, 22:34
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Jag anser också detta vara intressant, det är helt tyst från kvinnan. Är hon rädd för att gå miste om hans miljoner om hon berättar om livet med Madsen
Om han är så snäll så borde hon gå ut och försvara honom, även om hon såklart har anledning att inte gå ut och försvara han ifall han verkligen gjorde det, hon kan ju aldrig veta det själv då hon inte var inne i ubåten.

Varifrån har du fått uppgiften om att PM äger miljoner?

Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Kan Kim ha skickat ett sms där hon var rädd för Madsen under kvällen till sin pojkvänn och det var därför hon så snabbt anmäldes försvunnen och Madsen greps som misstänkt ?

Det dröjde ändå till 02.30 innan partnern anmälde henne försvunnen. Tycker inte det är anmärkningsvärt snabbt med tanke på att det var ute på havet de var.
Citera
2017-08-16, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Brorsan till Madsen berättar i den här artikeln om hur han var som person:

http://www.expressen.se/kvallsposten/brodern-om-madsen-sin-egen-varsta-fiende/

"– Peter har ibland tagit båten, gått ned på botten, sovit där hela natten, rensat hjärnan och kommit upp nästa morgon. "

Dessutom berättar han att det inte fanns några lanternor på ubåten:

"– Det Peter gjorde är inte underligt om man vet hur Peter var. Att segla i havet mellan stora skepp utan lampor är till exempel inte mystiskt. Det finns inga lampor på den båten. Han släckte dem inte för det finns inga lampor på den. "
Var? Er han död?
Citera
2017-08-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Här är en länk till intervjun med Johan Rasmussen som troligen var den siste som såg ubåten. KW tog ett fotografi på dem men sa inget. PM sa att de snart skulle dyka.
http://www.expressen.se/nyheter/de-kan-vara-de-sista-som-bytte-ord-med-forsvunna-kim-/
Rasmussen fick en obehaglig känsla efter att ha sett dem.

Jag är ganska säker på att PM verkligen gjorde vad han kunde för att försvinna och jag tror att KW var med på det. Inget tyder egentligen på att detta var fråga om en intervju.

Den känslan uppkom efter att han visste Kim var borta. Inte då han träffade dom.
Citera
2017-08-16, 22:38
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
http://www.bt.dk/krimi/nyt-om-ubaadsmysteriet-peter-madsen-er-nu-faengslet-for-uagtsomt-manddrab-under

Nej.

Jag frågar efter ett skrivfel som gjorde att han blev häktad på mindre graden först.

Hela träden skriker att Danska domstolen skrev fel men jag köper inte det.
Citera
2017-08-16, 22:38
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Var? Er han död?
Haha "var som person"
Kan misstolkas. Är/var.
Citera
2017-08-16, 22:39
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nej.

Jag frågar efter ett skrivfel som gjorde att han blev häktad på mindre graden först.

Hela träden skriker att Danska domstolen skrev fel men jag köper inte det.
Vad står i artikeln?
Citera
2017-08-16, 22:40
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Vad står i artikeln?

Att domstolen ändrat brottsrubricering. Hittar inget om graden av misstanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in