2017-08-16, 18:59
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Finns det nåt som tyder på att hon tagit in på spa?

Häkta nån för mord borde väl kräva nått mer än att hon inte uppdaterat sin facebook på några timmar?
Jag försöker inte säga att han är oskyldig jag tycker bara att allt är så extremt konstigt.
Citera
2017-08-16, 18:59
Medlem
CommonSenses avatar
hon ligger på botten av havet eller uppäten av fiskar
Citera
2017-08-16, 19:01
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riomio
Tusentalet människor seglar med fritidsbåtar över Atlanten varje år UTAN nalle, och "livsfarliga" fel uppstår på några av båtarna men dessa "dumma" människor brukar ändå komma fram, inte beroende på tur utan genom skicklighet. Landkrabbor med nalle skall vara lite försiktiga med att uttala sig om hur man beter sig på havet.
Jag har ingen åsikt om han är skyldig eller ej, vill bara lägga fram en möjlig teori om hur det kan tänkas ha gått till.
Vi kan väl ändå hålla en trevlig ton, och inte beskylla varandra för att vara dumma.

Som antlantseglare anser du det var en god idé att ensam ge sig ut på en ubåt du misstänker ha ett allvarligt fel ?
Naturligtvis kan man få motorhaveri, knäckta master och hål i skrovet mitt ute på öppet vatten, men att misstänka hål i skrovet och ge sig ut ensam... Ja, då är man faan dum. Omöjligt ? Nä. Sannolikt ? Nä., med mindre man inte är vid sina fulla fem.

Något säger mig att du näppe hör till de tusentals som med gott sjövett begått en atlantsegling ?
Citera
2017-08-16, 19:02
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Enligt inlägget borde då ca 70-80 000 individer (baserat på vuxen befolkning) i Sverige vara psykopater, ändå sker det bara ca 100 mord per år i Sverige. Det är drygt en promille av "psykopaterna" som då begår mord. Många mord begås också i gängmiljö etc.

Tycker inlägget drar på lite väl hårt med sin psykopat-teori, läser in allt hen kan för att få PM att framstå som psykopat. PM är väl ändå tidigare ostraffad, har fru, skapar förvisso konflikter etc.

Lite mer lagom resonemang tack.

Det mest statistiskt sannolika är att någon form av olycka inträffade alternativt det blev ett snabbt och plötsligt bråk som utmynnade i att KW avled, uppsåtligt eller ouppsåtligt.
Alla psykopater mördar inte. Men gruppen är överrepresenterad i just gängmiljö, som du hänvisar till, bland hustrumisshandlare, våldtäktsmän och i våldsbrott. De har inte lägre IQ och är lika lite intresserade av att skaka galler som du och jag. Att vara empatilös innebär inte att man måste straffas för våldsbrott, lika lite som en oekonomisk person måste skaka galler för ekobrott.

Att Madsen är gift betyder inte att han är empatisk - tvärt om kan han ha en fru som inte kunnat ta sig ur ett förhållande där hon blivit psykiskt misshandlad under lång tid. Var är hon nu förresten och försvarar sin man?

Att han är tidigare ostraffad betyder heller absolut ingenting. Både Johanna Möller, Arbogakvinnan, och Niklas Lindgren, Hagamannen, var också tidigare ostraffade. Alla är ostraffade innan de begår sitt första brott, det ligger i sakens natur.
Citera
2017-08-16, 19:05
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Alla är ostraffade innan de begår sitt första brott, det ligger i sakens natur.
Vad du försöker säga - dock med blandad framgång - är att alla är ostraffade innan de straffats. Inget annat.
Citera
2017-08-16, 19:05
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
Häkta nån för mord borde väl kräva nått mer än att hon inte uppdaterat sin facebook på några timmar?
Jag försöker inte säga att han är oskyldig jag tycker bara att allt är så extremt konstigt.

Förmodligen häktar man inte någon för mord när en person tar in på spa heller. Ifrågasätter du häktningen? Menar du att det inte finns skäl för häktningen? Berätta! Ska du ut på stan med plakat och demonstrera mot den?
Citera
2017-08-16, 19:08
Avstängd
Onan-erarens avatar
Citat:
Alla psykopater mördar inte. Men gruppen är överrepresenterad i just gängmiljö, som du hänvisar till, bland hustrumisshandlare, våldtäktsmän och i våldsbrott. De har inte lägre IQ och är lika lite intresserade av att skaka galler som du och jag. Att vara empatilös innebär inte att man måste straffas för våldsbrott, lika lite som en oekonomisk person måste skaka galler för ekobrott.

Att Madsen är gift betyder inte att han är empatisk - tvärt om kan han ha en fru som inte kunnat ta sig ur ett förhållande där hon blivit psykiskt misshandlad under lång tid. Var är hon nu förresten och försvarar sin man?

Att han är tidigare ostraffad betyder heller absolut ingenting. Både Johanna Möller, Arbogakvinnan, och Niklas Lindgren, Hagamannen, var också tidigare ostraffade. Alla är ostraffade innan de begår sitt första brott, det ligger i sakens natur.

Jag har läst någonting väldigt skrämmande on psykopater, de vet vad som är rätt å fel men de bryr sig inte för med deras grandiosa uppfattning om sig själva så gäller inte detta dom. Alla andra är saker å ting som de kan kasta bort när de vill å inte behöver längre. Manipulativa är de också.

Vet inte hur den som skrev det vet något sådant.
Citera
2017-08-16, 19:08
Medlem
Området runt Amager måste vara det mest bevakade området i hela världen - utöver Potomac river.

Det är en Huvudstad i ett NATO land, där finns en stor internationell flygplats - där finns infrastruktur för billioner (Bron)

Man har naturligtvis exakt koll på UC3s färd i detalj.
Citera
2017-08-16, 19:09
Medlem
kato85s avatar
Citat:

Jag anser också detta vara intressant, det är helt tyst från kvinnan. Är hon rädd för att gå miste om hans miljoner om hon berättar om livet med Madsen
Om han är så snäll så borde hon gå ut och försvara honom, även om hon såklart har anledning att inte gå ut och försvara han ifall han verkligen gjorde det, hon kan ju aldrig veta det själv då hon inte var inne i ubåten.
Citera
2017-08-16, 19:11
Medlem
Riomios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Griper du inte det ur luften? Korsar man stora hav har man med sig en satellittelefon. Finns från 6000 kr och uppåt beroende på vilken täckning man behöver.

Det finns några få som har satellittelefon, men flertalet har inte det. Och människor har seglat över Atlanten i fritidsbåtar lååångt innan det fanns både satelliter och tillhörande telefoner, och ändå kommit fram välbehållna. Men låt oss inte haka upp oss på det.
PM är vad jag förstår en mycket speciell människa, så det är inte säkert att han vid ett eventuellt fel på u-båten, handlar på vad andra tycker skulle vara ett rationellt handlande. Som sagt, jag menar inte att det har gått till som jag beskrev, men menar att det är en teori ibland många andra här på forumet.
Citera
2017-08-16, 19:12
Medlem
Browndawgs avatar
Nu har misstanken höjts till den högre graden mot PM.

Vi diskuterade i tråden för längesedan varför han bara är häktad på lägre graden.

Nu har man höjt misstankegraden, och då ska det alltså ha tillkommit bevis på att han är skyldig.

Förlåt om det reda är avhandlat
Citera
2017-08-16, 19:15
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Nån som vet djupgående på ubåten vid ytläge? Vad behöver den för djup?
Den verkar ligga på 1.80-2m kölen inräknad. Så ungefär som en segelbåt 38-40 fot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in