Citat:
Ursprungligen postat av
Magban
Precis, för jag har ju liksom du aldrig varit på söder. Liksom du känner jag ingen som bor här utan sväljer och tror blint på allt jag kan läsa under i&i.
Finns gott om vanligt folk som bor på söder fortfarande och de som besöker söder tillhör knappast "kultureliten".
Vad som verkligen är patetiskt är att ni begränsat er bildning till detta forum, avpixlat, friarider, ledarsidorna och andra siter vars agenda vi alla känner till.
Att ni tror att det bara är journalister och vänsterröstande medelklass på söder avslöjar er.
Du tror verkligen att du har någonting att lära oss andra, va? Du är en högfärdig nolla som har snöat in dig på att du av någon outgrundlig anledning är bättre än oss andra härinne.
Vad som verkligen är pinsamt patetiskt är hur din sort förnekar varenda problem kopplat till en stor invandring från tredje världen. För om inte det uppkomna, och importerade, fenomenet innefattar "alla invandrare" existerar ju inget problem över huvud taget.
Det är liksom tillräckligt illa redan, smärtgränsen är nådd för åratal sedan. Men det förstår inte en liten hamster som du, som fortsätter att springa i hjulet och hoppas på förändring fastän du gör exakt samma sak som tidigare gånger.
Alla medier har en agenda, ditt spån, de medier du nämner är ganska öppna med sin - att påverka invandringsdebatten/politiken och visa andra sidan av myntet, du vet, den sidan som dina PK-blaskor (som hävdar att de är fria från agendor och oberoende) medvetet har ignorerat i decennier.
De flesta svenskar har under långa perioder i sina liv enbart läst gammelmedia, såsom AB, Expressen, DN, så att säga att "vi" får vår bildning enbart från nya - mer kritiska lagda - medier är skitsnack. Vi har gått vidare, helt enkelt - från gammelmedia till grönare betesmarker.
Du däremot, verkar ha fastnat rejält. Så på ett sätt tycker jag synd om dig. Du är typen som kommer att hålla fast vid dina "rätta åsikter" även om de dödar dig och alla du bryr dig om.
Sad, sad, sad.
Tillägg: Många av oss s.k. rasister läser fortfarande gammelmedierna, eftersom deras artiklar och texter regelbundet tas upp i de nya medierna, där de relevanta citaten finns med. Skillnaden från tidigare är att nu får vi en motröst som lägger fram sin åsikt i frågan. Det är inte så ensidigt längre, som det har varit när de stora drakarna hade monopol på framför allt invandringsfrågan. Det finns ju egentligen ingenting som säger att man som läsare av Avpixlat och Fria Tider måste hålla med dem varenda gång, trots att man i grunden sympatiserar med åsikterna och tankarna som presenteras där.