2017-08-16, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Är det nu du, ditt jävla högfärdiga as, ska komma in här i tråden och lära oss om "nyanserna"?

Det enda mer patetiskt än de boende på Södermalm är sådana som du.

Precis, för jag har ju liksom du aldrig varit på söder. Liksom du känner jag ingen som bor här utan sväljer och tror blint på allt jag kan läsa under i&i.

Finns gott om vanligt folk som bor på söder fortfarande och de som besöker söder tillhör knappast "kultureliten".

Vad som verkligen är patetiskt är att ni begränsat er bildning till detta forum, avpixlat, friarider, ledarsidorna och andra siter vars agenda vi alla känner till.

Att ni tror att det bara är journalister och vänsterröstande medelklass på söder avslöjar er.

Edit: Sen begriper jag att ni inte bryr er om vad jag skriver då ni redan vet att ni har rätt då detta är vad ni lärt er hemma på vischan.
Citera
2017-08-16, 20:58
Bannlyst
Är det möjligt att sponsra Hazarerna finansiellt? Via Swish t.ex. Ju fler som kommer till Söder desto bättre.
Citera
2017-08-16, 20:59
Medlem
Anmärkningsvärt att det område som fick bland de högsta rösterna till F! klagar.
Citera
2017-08-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det måste vara tragiskt för personer som dessa att se de gamla hemkvarteren förfalla p g a en massa skånska och norrländska inflyttade jävla hipsters, hippies, bögar, vinalkiskärringar och fan vet allt.

Så kan man också uttrycka det... Vinalkiskärringarna är dock ingen nyhet och knappast är det de som köper de av högern ombildade hyresrätterna.
Citera
2017-08-16, 21:00
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonclimber
Märks att asylaktivisterna tutat i dem att se skulle ha svenska folkets stöd, när majoriteten i själva verket vill dem på första bästa plan till Långtbortistan.

Dom har uppenbarligen fått dålig rådgivning av någon svensk aktivist. För att kunna väcka sympati och kräva saker måste man ha gjort något för att förtjäna det. (Jag menar inte riktiga barn)

Dom har missförstått "kejsarens nya kläder"-situationen som råder i Sverige. Det är av politiska skäl som vi låtsas att barn kan se ut som fullvuxna män. Dom har inte lurat någon. Svenska 18-åringar anses gamla nog för militärtjänstgöring. Vi drar en gräns där någonstans. Att du tekniskt sett kan vara 17 ½ men saknar identitetshandlingar och ålderstestet var inte 100% pålitligt osv är inte övertygande.

Batikhäxan som viskat i deras öron "här i Sverige har alla samma rättigheter, kräv det som är ditt" har gjort dom en otjänst. Ett bättre PR-jippo hade varit att rensa rabatter eller hjälpa gamla tanter över gatan. Visa hur trevlig och hjälpsam du är. Att det vore gynnsamt för dig personligen att stanna i Sverige är inte ett bra argument.
Citera
2017-08-16, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det var roligt så länge mångkulturen höll sig i arbetarklassens trappuppgångar.

Mmm sen sitter de 100k + med färdiga put/tut i norr/västerbotten och Västernorrlands inland och bara väntar på att joina festen..
Citera
2017-08-16, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag menar det. Jag skulle helt säkert stoppas om jag for till Bagis och dukade upp mat för 200 personer mitt på torget. De flesta ensamkommande bor dessutom på HVB och där ingår mat. Helt sinnes vilken missriktad godhet detta är...

För den som är intresserad: En fråga har tydligen ställts till Miljöförvaltningen i Stockholm om det är tillåtet att hantera livsmedel på det sätt som sker på Medborgarplatsen. Så här svarar enhetschefen på den frågan:

"Hej!
Vi på miljöförvaltningen har inte haft anledning att ta ställning till den mathanteringen, eftersom vi inte har fått in någon anmälan från någon som ska bedriva en sådan verksamhet, och heller inte några klagomål.
Generellt gäller att livsmedelsverksamheter ska anmälas till myndigheten innan de startar om verksamheten utgör ett ”livsmedelsföretag”. Det finns inget generellt förbud att hantera livsmedel på allmän plats.
Med vänlig hälsning
Emm*, enhetschef"
Citera
2017-08-16, 21:07
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jigaboo
Är det möjligt att sponsra Hazarerna finansiellt? Via Swish t.ex. Ju fler som kommer till Söder desto bättre.

Fråga Amir han verkar vara ledare för spektaklet:
https://twitter.com/nabizadehse

han brukar tigga folk och annat i sitt twitterflöde, bara gå bak i historiken så kanske han har någon information.

Han vill bland annat ha hjälp med att sprida sitt budskap.
Citera
2017-08-16, 21:08
Medlem
jesuijuliusceasars avatar
fan har väntat nog nu..var fan är ni då malena,shyffert och hans kuffr iranie +betner och resten av dönickegänget,som älskar passlösa/papperslösa kriminella-skäggbarn.

gör lite nytta för fan dom baaaarnen från iran,azerbajjan pakistan ,hazardistan HENS behöver nya nike,nya mys-pinnebyxor,nyare madrasser,nyare sovsäckar ,nyare saft o bulla.oj förlåt fan, var lite sent ute här, dom behöver bara mera pengar och bullftta,bllfitta älskar dom.

era jävla hycklare sätt er nu för fan i tältet-lägret och sov över där tills 23e ingen av er jobbar .

sverige har inte vart tryggare. sopor.eran.dom,kommer.i.helvetet.

att stockholm har tusentals egna svenska hemlösa som varken har värme eller mat,det var det ingen som tänker på ,nej. eller jo..men DÅ!då behövdes visst TILLSTÅND i björns trädgård?
Citera
2017-08-16, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Precis, för jag har ju liksom du aldrig varit på söder. Liksom du känner jag ingen som bor här utan sväljer och tror blint på allt jag kan läsa under i&i.

Finns gott om vanligt folk som bor på söder fortfarande och de som besöker söder tillhör knappast "kultureliten".

Vad som verkligen är patetiskt är att ni begränsat er bildning till detta forum, avpixlat, friarider, ledarsidorna och andra siter vars agenda vi alla känner till.

Att ni tror att det bara är journalister och vänsterröstande medelklass på söder avslöjar er.

Du tror verkligen att du har någonting att lära oss andra, va? Du är en högfärdig nolla som har snöat in dig på att du av någon outgrundlig anledning är bättre än oss andra härinne.

Vad som verkligen är pinsamt patetiskt är hur din sort förnekar varenda problem kopplat till en stor invandring från tredje världen. För om inte det uppkomna, och importerade, fenomenet innefattar "alla invandrare" existerar ju inget problem över huvud taget.
Det är liksom tillräckligt illa redan, smärtgränsen är nådd för åratal sedan. Men det förstår inte en liten hamster som du, som fortsätter att springa i hjulet och hoppas på förändring fastän du gör exakt samma sak som tidigare gånger.

Alla medier har en agenda, ditt spån, de medier du nämner är ganska öppna med sin - att påverka invandringsdebatten/politiken och visa andra sidan av myntet, du vet, den sidan som dina PK-blaskor (som hävdar att de är fria från agendor och oberoende) medvetet har ignorerat i decennier.
De flesta svenskar har under långa perioder i sina liv enbart läst gammelmedia, såsom AB, Expressen, DN, så att säga att "vi" får vår bildning enbart från nya - mer kritiska lagda - medier är skitsnack. Vi har gått vidare, helt enkelt - från gammelmedia till grönare betesmarker.

Du däremot, verkar ha fastnat rejält. Så på ett sätt tycker jag synd om dig. Du är typen som kommer att hålla fast vid dina "rätta åsikter" även om de dödar dig och alla du bryr dig om. Sad, sad, sad.

Tillägg: Många av oss s.k. rasister läser fortfarande gammelmedierna, eftersom deras artiklar och texter regelbundet tas upp i de nya medierna, där de relevanta citaten finns med. Skillnaden från tidigare är att nu får vi en motröst som lägger fram sin åsikt i frågan. Det är inte så ensidigt längre, som det har varit när de stora drakarna hade monopol på framför allt invandringsfrågan. Det finns ju egentligen ingenting som säger att man som läsare av Avpixlat och Fria Tider måste hålla med dem varenda gång, trots att man i grunden sympatiserar med åsikterna och tankarna som presenteras där.
Senast redigerad av GenesisP 2017-08-16 kl. 21:45. Anledning: tillägg
Citera
2017-08-16, 21:12
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Så kan man också uttrycka det... Vinalkiskärringarna är dock ingen nyhet och knappast är det de som köper de av högern ombildade hyresrätterna.
Nä men förr satt Marika Lagerkrantz, Kim Anderzon och allt vad de heter och fyllgormade för döva öron. Idag har de stöd hos en stor del av de boende, av vilka jag gissar en majoritet är inflyttade.
Citera
2017-08-16, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jigaboo

Yeah...underbar idé. Sneögona här på min ort är tydligen på väg dit. Vad pratar vi om för numerär som sitter där och häckar just nu...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in