Citat:
Ursprungligen postat av
GoofyGuy222
Jag har tidigare i tråden postat en gammal bild där topplanternan fanns och i de bilder som har cirkulerat efteråt kan jag inte se att den längre är kvar. Men det betyder inte att det inte kan ha varit där och jag har inte heller på något sätt fastslagit att dom var utan. Bara att dom kan ha varit det och att allt så här långt tyder på det.
Åh fan, så det var någon annan som hade kapat ditt konto när detta skrevs, mina fetmarkeringar i vad som ser ut att vara ditt inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av
GoofyGuy222
Den saknar lanternor, se mina tidigare inlägg alldeles nyss. Möjligen fanns en topplanterna (har funnits tidigare), men den var troligen inte monterad efter renoveringen. Den behöver inga lanternor i dagsljus och det är först när det blir mörkt det blir ett brott att segla med den. Så det är ett brott. Tveksamt om det ens räknas som allvarligt med tanke på hur många fritidsbåtar som framförs i Öresund utan lanternor.
Men avsaknaden av dom är inte bra för utredningen. Hade det funnits lanternor hade det kunnat vara graverande att segla med dom släckta. Men nu fanns det inga så då säger det inget om huruvida han ville dölja något eller inte.
Konstigt nog gjorde du någon halvgardering mitt i med att skriva "Möjligen fanns en topplanterna" men sedan avslutar du med att fastslå att det inte fanns några lanternor. Och försök inte ens slingra dig med någon semantik kring singular och plural, den gubben går inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
GoofyGuy222
Du har å andra sidan påstått att dom självklart hade lanternor. Så då kan du väl börja med att plocka fram någon av bilderna efter dramat som styrker det. I annat fall ska du kanske inte påstå att du vet säkert.
Jaså, i vilket inlägg påstod jag det? Länka och citera det tack.
Jag frågade efter ditt starkaste argument och det verkar vara att inga bilder från efter renoveringen visar topplanternan monterad. Det är inget vidare argument för att den inte fanns tillgänglig och fungerande ombord.