2017-08-16, 21:06
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Nej du kan inget om tröghetsnavigering. Och du har inget jobb längre. Förpassa ditt snack till topic och svara på mitt påstående. Vem var Madsen som person?

(Lanternan ej tänd ännu)

Ska ni sitta och tjafsa så gör det via PM.
Frågan är dessutom inte vem Madsen var som person, utan hur han var som person.
Citera
2017-08-16, 21:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
--- vilket man kan tyda att han inte ville synas.

Saknar du belysning i sovrummet - så kan du inte heller tända ”den”. Samma sak här. Saknas ..
Citera
2017-08-16, 21:13
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Öresunds djupaste ställe är strax SO om Ven - det är ett djup på ca 40 meter.

Nästa djupa område är Möns klint - ca 90 klicks syd om Köge bugt -

Båda ställen är utanför fartygets operations område och är helt orimliga tekniskt sett.
Ja jag har tänkt samma sak. Saltholm verkar vara det enda realistiska landområde där PM kan ha begravt liket. Nån har tidigare nämnt att Flakfort också är möjligt men jag tror nog mer på Saltholm för att det är så mycket större. Flakfort tror jag är helt för litet för att kunna gömma ett lik utan att riskera att upptäckas.
Citera
2017-08-16, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag tror du är någotsånär i närheten av något som kan vara en nyckel till utredningen. För normala människor är det nog omöjligt att förstå hur viktigt detta är för de inblandade. Däremot är det inte så lätt att genomskåda vem som gjort vad det kanske kommer fram så småningom.

Madsen är en kuf som ställer till det för alla i ett projekt. Han har ställt till det för sig själv nu i ett projekt som han inte förutsåg och oförutsägbar var ordet. Han tror sig kunna stryka ett streck över det inträffade och sina tidigare uttalanden, men nu sitter han i klistret för han förstår inte vidden av osanningar som han så många gånger kunnat backa från. För att tala klarspråk: vi pratar om en person som inte inser att när det kommer till ett brott kan man sudda på kritatavlan inför sina kollegor och ändra sig lite hipp som happ. Han får räkna med att spendera mer tid än första häktningen medans utredningen pågår. Men det passar han, rutiner och lampor som tänds och släcks på bestämda tider utan en att förstå vad han satt sig i. Polisen släpper han inte förrän allt är klart och kroppen hittats, för häktningsdomaren släpper inte en tavelsudd lika lätt.
Citera
2017-08-16, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag tycker inte du har visat på övertygande sätt att det inte fanns någon lanterna tillgänglig. Vilket är ditt starkaste belägg för det?
Jag har tidigare i tråden postat en gammal bild där topplanternan fanns och i de bilder som har cirkulerat efteråt kan jag inte se att den längre är kvar. Men det betyder inte att det inte kan ha varit där och jag har inte heller på något sätt fastslagit att dom var utan. Bara att dom kan ha varit det och att allt så här långt tyder på det.

Du har å andra sidan påstått att dom självklart hade lanternor. Så då kan du väl börja med att plocka fram någon av bilderna efter dramat som styrker det. I annat fall ska du kanske inte påstå att du vet säkert.
Senast redigerad av GoofyGuy222 2017-08-16 kl. 21:16.
Citera
2017-08-16, 21:16
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Förvisso, men att många danskar i en period bosatte sig öster om sundet kunde ofta förklaras med dansk lön (högre) samt ett fördelaktigt skatteavtal som gjorde det ganska lönsamt att bo i Malmöområdet istället för i KBH. Lägre hyror, billigare hus spelade också roll.

Visst, men detta är ändå ett antal år sedan nu.
Citera
2017-08-16, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja jag har tänkt samma sak. Saltholm verkar vara det enda realistiska landområde där PM kan ha begravt liket. Nån har nämt tidigare att Flakfort också är möjligt men jag tror nog mer på Saltholm för att det är så mycket större. Flakfort tror jag är helt för litet för att kunna gömma ett lik utan att riskera att upptäckas.

Flakfort och Middelgrund är militära museum - turist magneter -

Peberholm och Saltholm är mera sannolikt - han verkar ha gått förbi i sin sydliga strävan.
Citera
2017-08-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Hon verkar ha tagit bort länken men jag hade den i min historik. Vet dock inte im det är något intressant angående fallet men hon skrev något i stil med: se vår film eller delat den kanske. Det är mycket med flyktingar på hennes FB.

https://billetto.dk/e/nielsen-i-gave-my-body-to-the-revolution-billetter-99677

Takk, interessant. Nielsen er forøvrig navnet til KW's pojkvenn som også driver med film, men det er nok ingen sammenheng. Me flyktninger på SAL's side ja, kanskje flyktningsmugling likevel har skjedd? Det har vært foreslått endel ganger i tråden. - ALS har vært endel i Beijing, men det har neppe noen sammenheng med KW.
Citera
2017-08-16, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ju större en ubåt är desto mer kostnader givetvis. Dessutom så måste en större ubåt kunna navigeras mycket bra för att undvika olyckor. Nu visar det sig ju att den här sk ubåten möjligen bara kan stå still och dyka rakt ner för att något senare stiga upp till ytan på samma ställe igen. Ingen riktig ubåt i min bok iaf. En riktig ubåt kan man köra längre sträckor i uläge och göra vettiga saker med. Den här civila hobbyubåten som saknar fönster har jag svårt att se någon mening med överhuvudtaget. Möjligtvis smuggling skulle man kunna tänka sig men eftersom att den inte går att köra i uläge så faller väl även det bort.
Tänk inte på ubåten som Håkan Lans tänker på den.

Den är inte designad för att vara avsedd att vara nyttig för yrkesbruk. Det är för hobby och för att vara kul. De kan köra framåt med den under vattnet - självfallet kan de det. Bara det att de inte kan gå långa sträckor och fortfarande veta var de är.

Fönster har den ju dessutom - även om den inte har fönster på samma sätt som turistbåtar har.

Se t ex hur de kan ha trevligt i ubåten:
https://www.youtube.com/watch?v=GzhVjrrSuek

Där kan man också tydligt höra hur de på slutet plockar fram säkerhetssprintar/låssprintar för att spärra reglaget till dyktankarna. Det som av misstag blev översatt till säkerhetsnålar.
Citera
2017-08-16, 21:23
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Ska ni sitta och tjafsa så gör det via PM.
Frågan är dessutom inte vem Madsen var som person, utan hur han var som person.

Brorsan till Madsen berättar i den här artikeln om hur han var som person:

http://www.expressen.se/kvallsposten/brodern-om-madsen-sin-egen-varsta-fiende/

"– Peter har ibland tagit båten, gått ned på botten, sovit där hela natten, rensat hjärnan och kommit upp nästa morgon. "

Dessutom berättar han att det inte fanns några lanternor på ubåten:

"– Det Peter gjorde är inte underligt om man vet hur Peter var. Att segla i havet mellan stora skepp utan lampor är till exempel inte mystiskt. Det finns inga lampor på den båten. Han släckte dem inte för det finns inga lampor på den. "
Citera
2017-08-16, 21:25
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det går inte att helt bortse ifrån. Copenhagen Suborbitals har ju sitt tillhåll endast 60-70m från Peters RML SpaceLab. Om han släppte av henne där de avgick ifrån så är det sannolikt att KW passerade deras byggnad om hon hade bilen stående vid RML.
Skulle någon där vara kapabel att döda för heder o ära? Eller finns det några stora pengar nånstans i bakgrunden, som kan bli motiv?
Citera
2017-08-16, 21:25
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Jag har tidigare i tråden postat en gammal bild där topplanternan fanns och i de bilder som har cirkulerat efteråt kan jag inte se att den längre är kvar. Men det betyder inte att det inte kan ha varit där och jag har inte heller på något sätt fastslagit att dom var utan. Bara att dom kan ha varit det och att allt så här långt tyder på det.
Åh fan, så det var någon annan som hade kapat ditt konto när detta skrevs, mina fetmarkeringar i vad som ser ut att vara ditt inlägg:
Citat:
Den saknar lanternor, se mina tidigare inlägg alldeles nyss. Möjligen fanns en topplanterna (har funnits tidigare), men den var troligen inte monterad efter renoveringen. Den behöver inga lanternor i dagsljus och det är först när det blir mörkt det blir ett brott att segla med den. Så det är ett brott. Tveksamt om det ens räknas som allvarligt med tanke på hur många fritidsbåtar som framförs i Öresund utan lanternor.

Men avsaknaden av dom är inte bra för utredningen. Hade det funnits lanternor hade det kunnat vara graverande att segla med dom släckta. Men nu fanns det inga så då säger det inget om huruvida han ville dölja något eller inte.
Konstigt nog gjorde du någon halvgardering mitt i med att skriva "Möjligen fanns en topplanterna" men sedan avslutar du med att fastslå att det inte fanns några lanternor. Och försök inte ens slingra dig med någon semantik kring singular och plural, den gubben går inte.

Citat:
Du har å andra sidan påstått att dom självklart hade lanternor. Så då kan du väl börja med att plocka fram någon av bilderna efter dramat som styrker det. I annat fall ska du kanske inte påstå att du vet säkert.
Jaså, i vilket inlägg påstod jag det? Länka och citera det tack.

Jag frågade efter ditt starkaste argument och det verkar vara att inga bilder från efter renoveringen visar topplanternan monterad. Det är inget vidare argument för att den inte fanns tillgänglig och fungerande ombord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in