Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-16, 16:45
  #25
Medlem
*Judar är flyktingar i Sverige idag" https://www.youtube.com/watch?v=BvIcZgCI3hw
Citera
2017-08-16, 17:17
  #26
Medlem
Studioworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Knappast. Juden älskar sina nedgångar i ekonomin och älskar ökad "antisemitism", för då kan bankirerna skapar nya krig och tjäna mer genom finansiering och ocker.
Den ökade "antisemitismen" beror alltid på ekonomiska nedgångar och kriser, för goyim är en korkad idiot som håller sig lugn, mätt och belåten, i sin hedonistiska livstilsbubbla under goda tider som alltid sker efter storkrig, när produktionen kommer igång på allvar genom fler judiska krediter. Att goyim nu blivit "mer antisemitisk" beror på att det är sämre tider ekonomiskt och allt mer osäkrare samhällen. Goyim blir orolig och skyller på juden. När goda tider kommer, så är juden Messias för den korkade goyim. Samma goyim som lånar massa fiatpengar av juden för att köpa villor och egna bassänger på bakgården.
Juden å anda sidan älskar detta spelet, med "ökad antisemitism" och offerrollen. Inte minst tjänar juden pengar och makt på "antisemitism" och tillkommande ekonomisk och social kollaps. Så här har juden hållit på i tusentals år, med "ökad antisemitism". Inte fan är juden utrotad pga de ständiga "pogromerna", snarare är juden starkare någonsin.

Så judens "naturliga ordning" är "ökad antisemitism" som de så mycket älskar och livnär sig på. De älskar detta.

Gilad Atzmon, tar upp detta fenomen här:
https://www.youtube.com/watch?v=D-Xj9DSLD7Y

Intressant.
Så du som antisemit springer bara judarnas ärenden, är det det du menar?
Att judar på något sätt har eldat på din antisemitism för att på det sättet kunna sätta på sig offerkofta?
Och detta utan att du och andra antisemiter märker det?
För hade ni märkt att det var styrt av judar hade ni förstås slutat vara antisemiter eftersom ni inte gillar judar.
Ju.
Jag är mindre rädd för minskad tolerans mot judar än för den ökade användningen av aluminiumfolie...
Citera
2017-08-16, 17:46
  #27
Avstängd
Da-Evil-Hitlahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Det här kan komma som en chock för dig, så håll i hatten, men antisemitism har alltid funnits. Låt oss börja år 800 f.Kr med babyloniska fångenskapen, till Egypten, antikens Europa, medeltiden, korstågen, reformationen... Du tror på villfarelsen att antisemitism är på något sätt en modern påfund från de senaste 100-200 åren? Eller att det har funnits en konstig någonting-någonting (virus?) som har nästan magiskt uppstått genom tiderna som har fått folk att ogilla judar? Att det har varit pga hittepå saker och aldrig judarnas fel, att de har blivit förvisad från så många länder? Att Martin Luther, som älskade och prisade judarna, fick en bok på huvudet som plötsligt fick honom att skriva sådana förfärliga böcker om judarna? Allt har bara uppstått från intet, utan skuld hos judarna, i alla dessa tider?

Du måste läsa mer om historien. Antisemitism har funnits och kommer alltid att finnas. Bara för att du upplever att folk pratar mer öppet om det omkring dig eller att du märker det mer, betyder inte att den har ökat. Så jag delar inte din analys i frågan.

Kan du förklara varför du är så oroad och känner så mycket obehag? Jag kan förstå att folk gör det med tanke på alla historier och propaganda efter andra världskriget där man trycker extra hårt att förföljelser mot judar är hemskt och förfärligaste som finns (varför de är så extra speciella i det här jämfört med, exempelvis homosexuella, tål att tänkas på). Men jag vore nyfiken att höra hur och varför du är så känslomässigt involverad i ämnet så pass, att du själv börjar förkasta dina egna släktingar.

Som bonus fråga är jag också väldigt nyfiken på hur du känner och tycker kring de ultrakonservativa judarna som är emot zionism och anser att Israel inte ska finnas till? Är de "självhatande judar" enligt dig? Ger dig källa så du vet vad jag pratar om: https://www.youtube.com/watch?v=FKplabTRuak

För att all sorts rasism är hemsk men när antisemitismen ökar, precis som den gjorde i Nazityskland, så kan mycket farliga politiska beslut fattas vilket inte bara borde göra judar utan även psykiskt sjuka, handikappade, romer, svarta, icke-vita, oliktänkande och även vi hbtq-personer mycket oroliga.

Jag är också emot Israel och för Palestina men jag är såpass smart så att jag förstår att inte alla judar är för Israel eller sionister. Men jag kan skilja på Israelkritik och antisemitism. Det faktum att det finns judar som är emot stödjer bara min tes och är ett bevis på att alla judar inte stödjer Israel men antisemiter som skyller på att de är emot sionism vill ju även gasa ihjäl de judarna.
__________________
Senast redigerad av Da-Evil-Hitlah 2017-08-16 kl. 18:04.
Citera
2017-08-16, 17:49
  #28
Avstängd
Da-Evil-Hitlahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HgF
Vad du framför allt borde ha lagt märke till är att fler och fler människor, över hela jorden, inte minst Amerika, i ökande takt vägrar att erkänna "judarna" som en särskilt grupp, eller "folk" som ni själva säger. Ni är och förblir vanliga människor med samma värde som alla andra människor - utan historisk rätt att kräva extra tilldelning.

Jag är inte förintelseförnekare avseende händelserna under 2:vk. Men de flesta judar är förintelseförnekare. Frågar man en jude om det var fler än judarna som mosades i de tyska lägren (obs plural) under 2:vk - då får man ofta svaret: "Jag vet inte, jag kan bara mitt folks historia". Om jag skulle manifestera samma okunnighet när det gäller judarnas öden under kriget, så skulle jag överösas med anklagelser om antisemitism och förnekande etc.

Varför tar inte Israel emot flyktingar från de konfliktdrabbade länderna i närområdet?

För att Israel är en skurkstat, alla länder borde ta emot flyktingar och invandrare men israeler och judar är inte samma sak. Alla människor är lika mycket värda och de judar som påstår att de är mer värda är en ytterst liten minoritet av alla judar i världen. Jag är etnisk svensk men när man ser hur vi vita svenskar beter oss så skäms man och önskar ibland att man var jude, svart, arab eller ja... vad som helst förutom svensk och vit.
Citera
2017-08-16, 17:52
  #29
Avstängd
Da-Evil-Hitlahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Det gör ditt ställningstagande för MENA väldigt roligt Det är inte i Sverige mein kampf sett som god lektyr Det är inte tack vare svenska nazister som judar flyr Malmö eller att Wiesenthal dömt ut Malmö som en stor no-go zon för judar.

En liten minoritet av människor i Mellanöstern är antisemiter precis som att en liten minoritet av judar är för Israel och anser att de är överlägsna. Kom ner på jorden vet ja, alla människor har inte samma åsikter och värderingar bara för att de tillhör samma folkgrupp.
Citera
2017-08-16, 17:52
  #30
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Varför har det blivit såhär och hur kan man arbeta emot antisemitismen för att en gång för alla ta död på den?
Jag antar att du med antisemitism menar judehat, trots att de flesta judehatarna både i Sverige och i resten av världen är araber som även de är ett semitiskt folkslag?
Det är hursomhelst judens fel att den stenkastande och våldtagande araben är här så jag måste nog bekänna mig som en sann antisemit, dvs emot att ha både judar och araber på vår breddgrad.
Citera
2017-08-16, 17:54
  #31
Avstängd
Da-Evil-Hitlahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Juderiet är top 3 av problem globalt som människan måste bekämpa för att kunna gå vidare.

Jag snackar inte om vanliga judar, utan om alla Zionistäckel som ständigt knullar världen med sina ekonomiska lurendrejerier. Toppen av toppen. Deras tvivelaktiga förehavanden börjar belysas mer och mer nu, vilket bara är positivt.

Ryck huvudet på alla judar inom IMF, BIS, alla centralbanker (Federal Reserve!!!), George Soros och hela hans familj (om han är jude eller ej kvittar, aset ska dö) och inom politiken så skulle världen direkt bli mer välfungerande och välmående.

Så för att en väldigt liten del av judarna som är politiker och ekonomer så är det ett "juderi" men det är inte ett svenskeri eller ett viteri när en liten del av vita tillhör eliten? Nazistlogik. Alla vita som också sitter på elitpositioner? Är det inte en vit konspiration då också?
Citera
2017-08-16, 18:07
  #32
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Så för att en väldigt liten del av judarna som är politiker och ekonomer så är det ett "juderi" men det är inte ett svenskeri eller ett viteri när en liten del av vita tillhör eliten? Nazistlogik. Alla vita som också sitter på elitpositioner? Är det inte en vit konspiration då också?

Ja, det är "juderi".
Citera
2017-08-16, 18:22
  #33
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Så för att en väldigt liten del av judarna som är politiker och ekonomer så är det ett "juderi" men det är inte ett svenskeri eller ett viteri när en liten del av vita tillhör eliten? Nazistlogik. Alla vita som också sitter på elitpositioner? Är det inte en vit konspiration då också?


Så ser det ju ut nästan jämt. Att det är en liten elit som leder massan men eftersom den senare följer eliten så kan man inte isolera judeproblemet till "en liten klick" som du gör. Lilljudarna skyddar storjudarna eller åtminstone kritiserar man dem inte. Du hittar bara ett fåtal individuella undantag från det här mönstret.
Citera
2017-08-16, 18:35
  #34
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
hitler lyckades med judefrågan i europa , judarna är en 1% -klubb (under 1% ) dvs det finns knappt judar i europa o i och med det faktum att dom flyttade till mellanöstern (till arabland) så borde dom ha fattat att det skulle bli problem iframtiden men icke! Israel kommer att försvinna i nästa krig oavsett atombomben , för mycket hat från araberna.

Räkna inte alltför mycket med det. Israel har en sjujävla armé + garanterad uppbackning från knähunden USA. Personligen tippar jag på att Israel kommer ha utökat sin landarea med en heeel del när dammet väl lagt sig.
Citera
2017-08-16, 18:42
  #35
Medlem
Bulkninjas avatar
JA det är aningen självförvållat.
Det finns en anledning till att just Judar drabbas av detta fenomen.
Och varför det inte existerar när det gäller folkgrupper som t.ex Luteraner, pingstvänner eller baptister
Inte heller är det ofta som gruppen människor födda i stjärntecknet vågen drabbas av förföljelse.

Judar är i den situation de är för att de själva anser sig vara speciella och att ser sig själva som en speciell folkgrupp.
Många Judar identifierar sig i första hand som Jude och i andra hand beroende på sin nationalitet.
Då blir det på detta sätt.

Om du har ett fotbollslag med 10 spelare varav 3 är långhåriga.
Anta att detta tre skulle spela främst för att gynna dem själva före laget. De passar bara till varandra osv
De har även 2 långhåriga kompisar som spelar i ett annat lag. De brukar avslöja sina lags svagheter för varandra så att de har större chans att själva se bra ut vilket är det viktigaste.
Så fort de blir kritiserade så tar de på sig offerkoftan och hävdar att det bara är på grund av deras frisyrer.

Lite överdrivet. Men identifierar man sig själv främst som en gruppmedlem så kommer man givetvis att bli betraktad så av andra.
Citera
2017-08-16, 19:05
  #36
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
För att all sorts rasism är hemsk men när antisemitismen ökar, precis som den gjorde i Nazityskland, så kan mycket farliga politiska beslut fattas vilket inte bara borde göra judar utan även psykiskt sjuka, handikappade, romer, svarta, icke-vita, oliktänkande och även vi hbtq-personer mycket oroliga.

Okej, så du baserar det på en viss historiebeskrivning från en historisk händelse. Jag undrar, var är dem "farliga politiska besluten" från alla de gånger judar har blivit förvisade från sådär 100 nationer? Eller är det bara en ny grej som nu är evig sanning? Hur logiskt låter det? Och hur trovärdig tror du att du själv låter när du repeterar enbart det du har lärt dig och känner är sant?

När det gäller Tredje Riket och svarta så har du ett jättebra exempel med Jesse Owens. Han behandlades bättre i Tyskland än i USA, vilket han själv citeras säga.

Citat:
Jag är också emot Israel och för Palestina men jag är såpass smart så att jag förstår att inte alla judar är för Israel eller sionister. Men jag kan skilja på Israelkritik och antisemitism. Det faktum att det finns judar som är emot stödjer bara min tes och är ett bevis på att alla judar inte stödjer Israel men antisemiter som skyller på att de är emot sionism vill ju även gasa ihjäl de judarna.
Okej, så judar kan vara emot sionism och det är helt okej. Men om icke judar är emot sionism så "vill [de] ju även gasa ihjäl judarna"? 10/10 logik.

Det är synd att någon som anser sig vara så smart har så, så dålig koll på grundläggande historia. Kan inte klandra dig med tanke på hur systemet ser ut och vilken version av historia man gärna vill pumpa ut som är till fördel för (((vissa))). Men jag vill påminna dig om att det är faktiskt ditt ansvar att förbättra den kunskapen och jag hoppas att du gör det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback