2017-08-16, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Psykopaten har massor av andra egenskaper som skiljer sig från andra människor, exempelvis en drivkraft/vilja att synas, få ära, berömmelse och makt.
I fallet Madsen, är det tal om ett team som byggt en ubåt som ett hobbyprojekt, men där Madsen tar åt sig hela äran. Han syns gärna i media och presenterar sig som guds gåva till ingenjörsyrket, trots att han i praktiken på sin höjd är en erfaren hobbymekaniker; många här inne på forumet skulle lätt kunna följa samma bruksanvisningar som Madsen gjort och bygga sin egen ubåt. Han hamnar i konflikter med sina kollegor och det är inga problem för mig att föreställa mig att Madsen är en klassisk dussinpsykopat som våldtagit och mördat KW ute på ubåten för att leva ut en fantasi som han gått och närt under lång tid. Han hade kommit undan brottet helt utan att någon misstanke ens fallit åt hans håll, om det inte var för att något gick snett på ubåten och KW:s blod av någon anledning plötsligt fanns överallt. Detta graverande bevismaterial hade Madsen inte räknat med och kunde inte kvitta sig med, vilket blev början till slutet. Madsens plan var att KW aldrig skulle komma hem efter intervjun och polisen skulle utgå ifrån att något hänt henne efter att hon lämnat den mörka och skumma hamnen sent på kvällen. Ingen skulle alls komma på den absurda tanken att den kände ingenjören i själva verket våldtagit, mördat och sänkt henne långt ute i vattnet.
1% av befolkningen är psykopater och personlighetstypen är väldokumenterad. Den som läser på lite om psykopati kommer komma till samma slutsats som jag har gjort i fallet med den försvunna journalisten Kim Wall.

Jag kan hålla med dig. PM kan vara psykopat och det skulle kunna tänkas att detta var något som han har gått och fantiserat om att göra.

Två saker som jag har läst om honom är att han har sagt "Det vilar en förbannelse över Nautilus och jag är den förbannelsen". En annan sak som jag har läst någonstans var att han har sagt att han skulle vilja skapa ett drama som slår hela världen med häpnad, eller något i den stilen.

Det skulle alltså kunna vara så att han har gjort detta bara för att han ville göra det. Man kan ju i så fall säga att han har lyckats. Nu vet väldigt många vem PM är och miljoner människor kliar sig i huvudet och fattar ingenting.

Men det är bara en teori. Vi vet ännu väldigt lite.
Citera
2017-08-16, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Enligt dansk press så nyttjade inte PM alkohol.

I detta mediahav vänder media sig mest till fd kollegor som hamnat i konflikt med PM och utifrån detta ger dessa sina uttalanden om honom som person, går inte att dra så mycket slutsatser på det. Men antar att uttalandet att han är en ren man inte kommer därifrån, vem uttalade sig att han inte drack?
Citera
2017-08-16, 17:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
VAD skulle de berättat för polisen?

Att K hade åkt direkt till Thailand eller något, och att föräldrarna hade som uppgift att eftersända hennes post. Det var inte jag som föreslog det... *suckar*
Citera
2017-08-16, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Att K hade åkt direkt till Thailand eller något, och att föräldrarna hade som uppgift att eftersända hennes post. Det var inte jag som föreslog det... *suckar*

Om KW skulle ha åkt någonstans så är det säkert inte Thailand. Allt pekar mot NK i så fall. Hon har bott där tidigare, kan koreanska och gillar den förda politiken. I NK skulle hon helt kunna försvinna om hon vill.
Citera
2017-08-16, 17:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
gp.se fungerar kanske.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/sj%C3%B6r%C3%A4ddningss%C3%A4llskapet-hittade-flytv%C3%A4st-i-s%C3%B6kandet-efter-kim-wall-1.4533901

Citat;

Under tisdagskvällen uppgav Sjöräddningssällskapet att man gjort ett intressant fynd i samband med sökandet efter försvunna Kim Wall, men man var då förtegen med vad fyndet bestod av. Under onsdagsmorgonen gick danska polisen ut med att Sjöräddningssällskapet hittat en flytväst.

– Vi fick information om att hon hade haft en exakt sådan flytväst på sig vid tillfället. Samma modell, samma märke. Därför tyckte vi det var intressant, säger Fredrik Winbladh, stationsbefäl vid Sjöräddningssällskapet i Barsebäckshamn.
Rapportera Citera+ Citera
Idag, 16:01

Var kommer den information ifrån? PM bör vara den ende som vet om KW bar flytväst och vilken modell och märke det var på den.

Varför bar KW en flytväst under resans gång men inte när man lämnade hamnen, inte heller när vittnen såg och talade med PM och KW som stod i ubåtstornet.

I övrigt så kan det kanske vara så enkelt som att KW klättrar upp till luckan i tornet samtidigt som PM av någon anledning smäller igen den rakt i skallen på KW. Lär bli en himskans massa blod av en sådan händelse. Teorin bygger på att luckan går att smälla igen hastigt, jag har noll koll på om det är möjligt.
Citera
2017-08-16, 17:09
Medlem
Citat:
Du, jag tror polisen har god koll på vad de gör. Det är just sånt här som gör att de aldrig någonsin yppar saker. Minsta lilla grej blåser upp till enorma proportioner. Inte minst här på FB. Och jag är övertygad om att familjen bistår med allt som polisen ber om, och mer ändå. Det behöver du verkligen inte oroa dig för.
Citera
2017-08-16, 17:13
Medlem
Riomios avatar
Är det helt omöjligt att PM har släppt av henne på Refshaleöen under kvällen/natten och att hon sen där har fallit offer för en våldtäktsman med efterföljande mord? På Refshaleöen är en ruffig miljö med div upplagstomter och liknande där hon mycket väl kan ligga undanstoppad. Eller så kan hon ha blivit dumpad i vattnet därifrån.

Även om ventiler står öppna till barlasttankarna, och polisen anser att det därför skulle vara en medveten handling att sänka u-båten, så kan det finnas en förklaring till det. Det kan ju ha uppstått något fel när hon var med ombord, och det var därför som hon av säkerhetsskäl blev satt iland. Sen gick PM ut på öppet vatten för att testa den felanden funktionen, kanske var det ventilerna till barlasttankarna som bråkade och att det var därför som ubåten senare sjönk.
Citera
2017-08-16, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xituno
Vanliga diskar är inte ens hermetiskt tillslutna, utan där finns en litet hål som släpper igenom luft genom ett fint filter.

Många nya "vanliga" högkapacitetshårddiskar är fyllda med helium och hermetiskt tillslutna.
Citera
2017-08-16, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
INS heter sådana system.

Det finns numera chip som kan monteras i mobiltelefoner och navigatorer faktiskt.
Som support för GPS baserade.

Det är inte decca system direkt Hur många gånger har man inte letat efter den magenta färgen
Citera
2017-08-16, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314396
Många nya "vanliga" högkapacitetshårddiskar är fyllda med helium och hermetiskt tillslutna.

högdensitetsdiskar av senaste modell. Knappast aktuellt i tillämpad applikation så länge han inte bedriver någon hemlig priatstreamingtjänst eller lagrar allt han filmar.
Citera
2017-08-16, 17:24
Medlem
Citat:
Men kära du - när jag pratade om eftersändning av post pratade jag inte om att hon skulle dragit till Thailand. Jag nämnde att hon hade C/O för att hon rest mycket och har bott i en bunt olika länder. Och då är det smidigt att ha en fast adress för post.

Givetvis har hon inte rest till Thailand och sitter där tyst som en mus och låtsas som ingenting. Det är en promille av en promille som är sådant WT att de skulle komma på att göra en sådan sak. Tänk på att hon ju skulle hem till pojkvännen efter båtturen. Givetvis lurar hon ju inte pojkvännen och drar till Thailand utan att berätta.
Citera
2017-08-16, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Men kära du - när jag pratade om eftersändning av post pratade jag inte om att hon skulle dragit till Thailand. Jag nämnde att hon hade C/O för att hon rest mycket och har bott i en bunt olika länder. Och då är det smidigt att ha en fast adress för post.

Givetvis har hon inte rest till Thailand och sitter där tyst som en mus och låtsas som ingenting. Det är en promille av en promille som är sådant WT att de skulle komma på att göra en sådan sak. Tänk på att hon ju skulle hem till pojkvännen efter båtturen. Givetvis lurar hon ju inte pojkvännen och drar till Thailand utan att berätta.

För att det ska fungera så måste pojkvännen + anhöriga varit införstådda med planen -

Jag tycker det är osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in